מכון ויצמן למדע
9 דצמבר 2015 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - WISe קהילת היזמות במכון ויצמן

WISe היא קהילת יזמות במכון ויצמן שמטרתה לתת ערך מוסף גם לעולם היזמות בישראל וגם לסטודנטים של המכון. במכון יש סטודנטים מבריקים עם מומחיות נדירה במדעי החיים ובמדעים המדויקים ועם יכולת פתרון בעיות גבוהה. אלו אנשים שמסוגלים לפתח טכנולוגיות מיוחדות שמצריכות סוג כזה של ידע ויכולות ושיתרמו רבות לעולם הטכנולוגיה בישראל.

השבוע בקהילה ישראלית, ביקרנו באחד המקומות הפסטורלים ביותר בישראל, שבו מחפשים חומר אפל, תולשים פוטונים מתוך הבזקי אור, מבודדים גנים ועכשיו לראשונה גם מקימים קהילת יזמות.

WISe קהילת היזמות של מכון ויצמן למדע ברחובות.

 

 

הקהילה שלנו

Weizmann Institute of Science entrepreneurship) WISe) היא קהילת יזמות במכון ויצמן אותה אנחנו מקימים בימים אלו ממש.

מדובר בקהילה של סטודנטים ובוגרים של המכון, שמה שמייחד אותם הוא הקשר החזק לטכנולוגיה מתקדמת וחדשנות והעובדה שהוכיחו מצוינות בתחומי המחקר שלהם.

המטרה של המועדון היא לפתוח לסטודנטים של המכון צוהר לעולם היזמות ולהעניק להם את הידע הדרוש, את הכישורים ואת הnetwork. בין השאר אנחנו מארגנים קורס מקיף בנושא יזמות שמתמקד בדרך שמתחילה ברעיון טכנולוגי או פטנט ומסתיימת במוצר של ממש וחברה מסחרית מצליחה. בהמשך נפתח תכנית מנטורינג לצוותים מבטיחים, על-מנת להדריך אותם בשלבים הראשונים של גיבוש הרעיון ופיתוח התכנית העסקית הראשונית.

 

 

 

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

אנחנו מעוניינים לתת ערך מוסף גם לעולם היזמות בישראל וגם לסטודנטים של המכון. במכון יש סטודנטים מבריקים עם מומחיות נדירה במדעי החיים ובמדעים המדויקים ועם יכולת פתרון בעיות גבוהה. אלו אנשים שמסוגלים לפתח טכנולוגיות מיוחדות שמצריכות סוג כזה של ידע ויכולות ושיתרמו רבות לעולם הטכנולוגיה בישראל. מצד שני הרגשנו שכדי שיותר סטודנטים יאזרו את האומץ הדרוש כדי להיכנס לעולם היזמות, צריך גם לתת להם את הכלים המעשיים שאליהם רוב הסטודנטים למדעים מעולם לא נחשפו, וגם ליצור קהילה תומכת שתיתן את הדחיפה "ללכת על זה". השילוב הזה של הפוטנציאל הטכנולוגי עם המחסור בתמיכה ועידוד הוא שהביא אותנו לבחירה להקים את מועדון היזמות במכון ויצמן.

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

באקוסיסטם של הסטארטאפים בארץ יש מחסור משמעותי ביזמים טכנולוגיים – כאלו שיכולים להגות רעיון טכנולוגי מורכב ולפתח אותו. בתחומים מסוימים כמו רפואה, ביוטכנולוגיה וננוטכנולוגיה כדי לייצר חדשנות נדרשים בדרך כלל ניסיון וידע שנצברו לאורך שנים רבות. זה בדיוק מה שלסטודנטים שלנו יש ולכן אנחנו מאמינים שיש לנו ייחוד אמיתי. מכשירים רפואיים, תרופות והתקני ננו-אלקטרוניקה, הם רק מספר דוגמאות לתחומים הרבים שבהם לסטודנטים של המכון יש ניסיון ויתרון.

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

מבחינתנו – זה לתרום למדינה. שתיים מהחוזקות של מדינת ישראל הן האקדמיה והיזמות, שכל אחת מהן בנפרד מהווה מנוע צמיחה משמעותי למשק. אנחנו מייצרים כאן נקודת חיבור בין שני העולמות האלו ואנחנו בטוחים שיצא מזה משהו ענק.

בפועל אנחנו רוצים להביא את הערך המוסף של חברי הקהילה לידי ביטוי בעולם היזמות והטכנולוגיה בישראל ולהעשיר אותו. ספציפית במועדון במכון ויצמן אנחנו מאמינים שהערך המוסף הזה הוא קודם כל בהזרקה של אנשים איכותיים עם ידע מדעי מיוחד לעולם היזמות בישראל. בנוסף, אנחנו מאמינים שהקמת מיזמים שמבוססים על טכנולוגיות מדעיות מורכבות יכולה להביא ליצירה עתידית של חברות טכנולוגיה גדולות, שיעסיקו מספר גדול של אנשים ויהוו מנוע צמיחה משמעותי במשק.

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

מכיוון שאנחנו בשלבים של הקמה אנחנו מרבים להתייעץ עם מובילים של קהילות ומועדוני יזמות אחרים.לפני הכל חובה לפרגן לקהילת היזמות בישראל באופן כללי – הנכונות לעזור ולייעץ היא גבוהה ומרשימה. מטבע הדברים זו אחת מהחוזקות של האקוסיסטם בארץ.

ספציפית אנחנו רוצים לפרגן לרענן לוי ויונתן הורוביץ שעומלים קשה על הקמת בי"ס יזמות לבוגרי היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. אנחנו גם רוצים לפרגן לEISP – אקסלרטור מדהים ומעורר השראה של ארגון הבוגרים של 8200. גיא קצוביץ' שמנהל אותו הוא מוקד ידע אדיר בתחום היזמות. שני הארגונים, שכמובן פועלים ללא מטרות רווח, מונעים על-ידי אנשים מעולים שרוצים לעשות דבר מדהים – למצות את הפוטנציאל הגלום בבוגרים של היחידה שלהם, לטובת הבוגרים ובעיקר לטובת המדינה.

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

בימים אלו אנחנו מקימים את המועדון ואנחנו מעוניינים מאוד בשיתופי פעולה עם קהילות נוספות בעולם היזמות. אנחנו חושבים שיש כאן מכרה זהב של הזדמנויות שמגיעות, כמו שציינו, מהרקע המיוחד והיכולות הגבוהות של הסטודנטים שלנו וכמובן גם מהIP הקיים של המכון. לכן אנחנו מאמינים שנייצר ערך אמיתי לאקוסיסטם ושיהיה כדאי לכל הגורמים בו לעקוב אחר הפעילות שלנו. כדאי לציין גם שבאופן מיוחד יש כאן הזדמנות גדולה עבור יזמים עסקיים שמחפשים שותפים טכנולוגיים, וזו נקודה שאנחנו מתכננים לשים עליה דגש בשיתופי הפעולה שלנו עם גופים וקהילות אחרות.

 

 

שמרו על קשר

ניתן לפנות לאיתמר סיון ויונתן כהן, המייסדים של מועדון היזמות, בכל עניין – אם אתם רוצים לייצר שיתוף פעולה, לתמוך, לעקוב, להשתתף או סתם להתעדכן במזג אוויר ברחובות.

 

אתר: www.weizmann.ac.il/entrepreneurship

איתמר סיון - [email protected]

יונתן כהן  - [email protected]

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.