11 דצמבר 2015 | אלנה דוניץ
מתחילים שיווק מאפס - שיעור שני: בונים קהילה מוצלחת בעזרת קבוצת פייסבוק

בשבוע שעבר התחלנו בצעדים הראשונים ללמידת שיווק מוצלח של המיזם שלכם, במיוחד עבור אלו מכם שאינם אנשי שיווק מקצועיים ובפרט כאשר עובדים בתקציב לוחץ. אז אחרי שקיבלתם טיפים לבניית קמפיין פייסבוק אפקטיבי, נלמד היום בשיעור השני שלנו כיצד בונים קהילה מוצלחת בעזרת קבוצות פייסבוק.

בשבוע שעבר התחלנו בצעדים הראשונים ללמידת שיווק מוצלח של המיזם שלכם, במיוחד עבור אלו מכם שאינם אנשי שיווק מקצועיים ובפרט כאשר עובדים בתקציב לוחץ.

אז אחרי שקיבלתם טיפים לבניית קמפיין פייסבוק אפקטיבי, נלמד היום בשיעור השני שלנו כיצד בונים קהילה מוצלחת בעזרת קבוצות פייסבוק.

 

 

הנה אתם מתכוננים להשקת מוצר מגניב וחושבים איך לתכנן את אירוע ההשקה.

אחת מן האסטרטגיות הידועות, היא לנהל קהילה שעוסקת בנושא שהמוצר שלכם נותן לו מענה או בבעיה שהוא פותר. את הקהילה הזו מתחילים לנהל כבר כמה חודשים בטרם מועד ההשקה.

מה היתרון של זה? מספר יוזרים לא מבוטל (אם עושים את העבודה נכון), שעוקבים אחריכם כבר תקופה ולכן יהיו שם גם ביום ההשקה.

 

 

בואו נתחיל:

 

 

קהל היעד

קודם כל נגדיר את קהל היעד, אשר נקבע על פי הבעיה שאתם פותרים או המוצר שלכם. למשל, אתם מפתחים מוצר שישמש מנהלי שיווק רבים בחברות סטארטאפ, אז ברור שקהל היעד שלכם הוא מנהלי שיווק או יזמים.

מרגע שהגדרתם את קהל היעד שלכם, אתם יכולים לפתוח קבוצת פייסבוק. על פי הדוגמא הקודמת, היא יכולה להיות למשל בנושא: "שיווק לסטארטאפים, כל מה שרציתם לדעת".

איך עושים זאת?

 

 

בניית הקהילה – פתיחת קבוצת פייסבוק

 

נכנסים לפרופיל האישי בפייסבוק ובוחרים "יצירת קבוצה":

 

 

 

כעת יפתח לכם החלון הבא:

 

 

 

שם הקבוצה חייב להיות קשור לקהל היעד שבחרתם, כך יהיה הרבה יותר קל למצוא את הקבוצה בפייסבוק.

 

ישנם שלושה סוגי קבוצות:

1. קבוצה פתוחה– כל אחד יכול לראות את כל מה שמתרחש בתוך הקבוצה. לכן החיסרון הוא שבעצם לא חייבים להיות חלק מהקבוצה כדי להיחשף לתוכן מעניין.

2. קבוצה סגורה– בקבוצה הזאת רק חברי הקהילה יכולים לראות את הפרסומים. זו סוג הקבוצה שאני ממליצה עליה.

3. קבוצה סודית– קבוצה זאת לא תופיע בחיפוש הכללי של פייסבוק, ניתן להצטרף לקבוצה רק באמצעות לינק שנשלח אליכם אישית. לכן פוסטים שתפרסמו בקבוצה לא יהיו גלויים לעיני החברים שלכם.

 

 

 

הגדרות התוכן

בשלב הבא נמשיך בהגדרות התוכן של הקבוצה:

 

 

תמונת רקע– מאוד חשוב להשקיע מחשבה בבחירת תמונת הרקע, כי היום אנחנו צורכים טוב יותר מידע שמוצג באופן גרפי (תמונות, אינפוגרפיקה ווידאו). תמונת הרקע תקבע את התחושה הראשונה, או אם תרצו – הרושם הראשוני, שיקבלו החברים בקבוצה מרגע שיצטרפו אליה. לכן הגדירו טוב מהו המסר שתרצו להעביר ב-30 שניות הראשונות.

 

על אודות הקבוצה– חשוב לתאר בקצרה את מטרת הקבוצה ומה החברים החדשים יוכלו למצוא בה. הגדרה טובה של חלק זה, תסייע לאלוגריתם של פייסבוק "להכניס" את הקבוצה לחיפוש כללי.

 

 

 

ועכשיו, איך באמת מפעילים את הקבוצה?

ראשית, חשוב לפרסם רק תוכן סופר רלוונטי לקהל היעד שלכם וחשוב מאוד לסנן כל תוכן ספאם (ויהיה הרבה כזה).

בואו נעבור כעת על כמה הגדרות החשובות ביותר לשם הפעלת הקבוצה:

 

 

"אישור חברים בקבוצה"– במידה ואתם מעוניינים בקהילה רחבה, השאירו את האופציה בה כל אחד יכול להוסיף באופן חופשי את החברים. במידה ואתם רוצים לסנן אנשים בקבוצה, סמנו אופציה שמתירה רק לאדמין של הקבוצה לאשר הוספת חברים חדשים.

 

"פרסום הודעות בקבוצה"– חשוב מאוד לאשר לחברי הקבוצה לפרסם הודעות. מטרת כל קבוצה לאפשר דיון חי ודינמי בין חבריה. אך יותר חשוב להגדיר כי כל ההודעות חייבות לעבור אישור של מנהל הקבוצה, זאת כדי שתוכלו לסנן את הספאם הרב שתקבלו.

 

 

 

מקורות לתוכן טוב

הנה יש לכם קהילה חדשה בפייסבוק. אך היכן תוכלו למצוא מקורות לתוכן טוב? חשוב למצוא בכל יום תוכן רלוונטי לקבוצה אותו תוכלו לפרסם. ישנם אתרים וכלים רבים שיכולים לעזור לכם. בואו נתייחס לכמה מהם:

 

Feedly- כלי חשוב למציאת תוכן רלוונטי במהירות. אתר "פידלי" מאפשר לעקוב אחרי פרסום מאמרים בהתאם ל"ספריית אתרים" שתיצרו. בפועל זה כלי מצוין לניהול הרשמות ל RSS.

Quora- רשת חברתית לדיונים. בתוך הדיונים תוכלו למצוא הרבה לינקים וכלים שימושיים לתוכן רלוונטי לקבוצה שלכם.

TED- מאגר ענק של הרצאות TEDתמיד יאפשרו לכם למצוא תוכן מאוד רלוונטי בהתאם לקהל היעד של הקבוצה.

 

 

 

קידום הקבוצה

הצלחנו ליצור קבוצה מדהימה עם תוכן מעולה, אבל איך מושכים אנשים לקבוצה שלנו? תהליך השיווק אף פעם לא היה קל. הנה כמה צעדים חשובים שכדאי לבצע.

 

הוספת חברים לקבוצה

כמו תמיד נתחיל מהמעגל הקרוב: משפחה וחברים. תתחילו בלהוסיף את חבריכם לקבוצה, ובקשו מהם בהודעו אישיות להוסיף חברים רלוונטיים שלהם. כך תיצרו קהל ראשוני.

בנוסף, אל תפרסמו כל הפוסטים בעצמכם, בקשו מחברים שלכם לפרסם פוסטים. לצורך כך נסחו כבר מראש הודעה מוכנה לפרסום, ושלחו להם כדי שמה שיישאר להם לעשות זה רק להעתיק ולפרסם.

 

קדמו את הקבוצה שלכם בקבוצות דומות אחרות

ככל הנראה אתם כבר מעורבים בקבוצות שונות עם קהל היעד דומה. צרו רשימה מסודרת ופרסמו ידיעות מעניינות, עם הזמנה לקבל ידיעות נוספות אצלכם בקבוצה. קודם תפרסמו תוכן מעניין ואז תזמינו אנשים לקבוצה, כך תקבל יותר התייחסות להזמנה ללא תוכן.

 

הוסיפו קישור לקבוצה במייל שלכם

אנחנו שולחים הרבה מיילים יום יום ושוכחים שזה "שטח פרסום" עצום וחינמי. הוסיפו תיאור קצר של הקבוצה והזמנה עם לינק לקבוצת הפייסבוק שלכם בחתימת המייל.

 

תייגו את חברי הקבוצה בפוסטים

תיוג הוא כלי חזק מאוד בפייסבוק ואל תתביישו להשתמש בו. ברור שחייבים להשתמש בחוכמה ולא לייצר ספאם, לכן תייגו את החברים שלכם בתוך הפוסט ואז גם חברים שלהם יצטרפו לקבוצה. למשל - "משה, מה אתה חושב על הכלי השיווקי הבא?"

 

 

 

לסיכום, חשוב לציין שקבוצות פייסבוק הן כלי שיווק חזק ומעניין, אך אתם חייבים להיזהר עם מיתוג יתר של הקבוצה בזיהוי למוצר או לחברה שלכם.

חשוב מאוד לדאוג שהתוכן בתוך הקבוצה יהיה איכותי ורלוונטי לחבריה, ולכן זו עבודה שדורשת מסירות והרבה זמן פנוי, בוודאי בתחילת הדרך. ברגע שאתם מצליחים להגיע למצב שחברי הקבוצה מפרסמים תוכן איכותי בעצמם, תוכלו להשקיע בזה קצת פחות זמן בעצמכם, כי ככל הנראה הצלחתם להקים קהילה מוצלחת בעזרת קבוצת הפייסבוק שלכם.

 

בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.