13 דצמבר 2015 | ג'ייסון דה-מר
חמשת השלבים שחשוב לעבור לפני שעוזבים את העבודה והופכים ליזמים

בין אם יש לך רעיון חדש או שאתה מעוניין לשפר אחד קיים, בסופו של דבר תאלץ כנראה לעזוב את העבודה שלך, בכדי לטפח את החלום שלך להיות יזם מצליח. עם זאת, יותר מדי אנשים הפכו להיות אובססיביים על רעיון מסוים, ועזבו את עבודתם מתוך דחף, רק כדי לגלות שהפוטנציאל העסקי שלהם הוא לא חזק כמו שהם חשבו שיהיה. אז לפני שאתה עושה מעשה פזיז, כדאי מאוד לבצע את חמשת הצעדים הבאים.

חלק מבעלי היוזמה הצליחו להתחיל לעבוד על עסק מהצד, תוך שמירה על מקומם בעבודה של 9:00 עד 17:00. זוהי תכנית בטוחה יחסית, אך יש לה פוטנציאל קטן להצלחה בטווח הארוך.

לכן, בין אם יש לך רעיון חדש או שאתה מעוניין לשפר אחד קיים, בסופו של דבר תאלץ כנראה לעזוב את העבודה שלך, בכדי לטפח את החלום שלך להיות יזם מצליח.

 

עם זאת, יותר מדי אנשים הפכו להיות אובססיביים על רעיון מסוים, ועזבו את עבודתם מתוך דחף, רק כדי לגלות שהפוטנציאל העסקי שלהם הוא לא חזק כמו שהם חשבו שיהיה.

 

 

אז לפני שאתה עושה מעשה פזיז, כדאי מאוד לבצע את חמשת הצעדים הבאים:

 

 

1.    ודא שהרעיון שלך הוא בר-קיימא

זה אמור להיות ברור, אך הדברים צריכים להיאמר: מיליארדי רעיונות נולדים מידי יום, אבל לא כל רעיון הוא רעיון טוב, ולמרבה הצער, לא כל רעיון טוב הוא בר-קיימא. הנתון הבסיסי הזה הוא מה שבדרך כלל משטה באנשים.

 

בתיאוריה, הרעיון העסקי שלך עשוי להיות מבריק - פתרון של צורך ממשי בצורה חדשנית ומעניינת - אבל אם לא ניתן לייצרו ביעילות, או אם השוק אינו מוכן לפתרון כזה, אפילו רעיון גדול יכול ליפול.

 

התפקיד שלך, הרבה לפני שאתה מכריז על התפטרות, הוא לבחון את הכדאיות של הרעיון שלך באופן יסודי: עשה קצת מחקר שוק, בחן את התחרות הפוטנציאלית שלך ותראה אם עושים משהו דומה לשלך, בדוק אם מישהו ניסה את זה כבר בעבר ואם הוא נכשל - למה הוא נכשל, שרטט מודל פיננסי אם אתה חייב. ככל שתעמיק יותר - יותר טוב.

 

 

2.    תתכונן למציאות של יזמות

יזמות כבר מילאה בעבר תפקיד זוהר, ובמובנים מסויימים היא עדיין כזאת. אתה תהיה הבוס של עצמך, תיצור חוקים משלך, ותבנה משהו ייחודי מהיסוד. למרבה הצער, בגלל הצלחות סטארט-אפ גדולות כמו פייסבוק וUBER, ישנה תפיסה מוטעית שיזמים פשוט מופיעים יום אחד בחולצת טריקו, חושבים על רעיון נהדר, ולמחרת הם הופכים למיליארדרים.

 

זה פשוט לא נכון. רוב העסקים נכשלים, ורוב היזמים בסופו של דבר חוזרים לעבודתם. מרבית היזמים הזוהרים והמצליחים אשר עבדו שנים בפיתוח הרעיונות שלהם, הגיעו לסף כישלון פעמים רבות, או שנכשלו פעמים רבות עד שלבסוף שהצליחו.

 

היזמות בהחלט מתגמלת, אבל היא גם מאוד, אבל מאוד קשה. קרא על המציאות של היזמות כדי להיות מוכן לקראתה.

 

 

3.    בנה תכנית פיננסית אישית

עזיבת העבודה שלך משמעותה שמקור ההכנסה העיקרי שלך ייעלם. הכספים האישיים שלך צריכים להיות יציבים לפני שאתה יכול להרשות לעצמך לאפשר לזה לקרות.

 

גם אם הרעיון העסקי שלך הוא טוב ובר-קיימא, עדיין יוכלו לעבור חודשים או שנים לפני שתוכל לראות תשואה משמעותית או הכנסה ממנו. גם אז, התשואה כנראה תהיה מינימאלית וחסרת עקביות.

 

בכדי להתכונן לזה, תבדוק בדיוק כמה כסף אתה צריך כדי להמשיך באורח החיים הנוכחי שלך, וכמה כסף יש לך. האם החסכונות שלך יכולים לקיים אותך לשנה או יותר? איזו תכניות גיבוי יש לך אם יגמר לך הכסף?

 

 

4.    דבר עם אנשים

בסופו של דבר, עזיבת העבודה צריכה להיות ההחלטה שלך. אבל לפני שאתה לוחץ על ההדק, מומלץ לדבר עם אחרים על האפשרויות שעומדות על הפרק.

 

דבר עם בת/בן הזוג שלך וברר האם היא או הוא מוכנים לקחת את הסיכון איתך? דבר עם החברים שלך ושאל האם הם מאמינים שהרעיון שלך מבטיח? דבר עם העמיתים והמנטורים שלך כדי לראות אם יש להם איזושהי עצה טובה עבורך.

 

אולי תגלה שפרספקטיבה שונה תעזור לפתור בעיות שלא ידעת שהיו שם, או שהמייעצים לך פשוט יעזרו לך להרגיש טוב עם ההחלטה.

 

 

5.    אל תשרוף גשרים

לאחר שהחלטת להתקדם ולהתפטר מעבודתך, השלב האחרון הוא לעזוב את העבודה שלך בדרך הנכונה.

 

לעולם, לעולם, אל תשרוף גשר בעולם המקצועי. יש סיכוי שהרעיון שלך לא יסתדר ותצטרך לחזור. ויש גם סיכוי הרעיון שלך יהפוך להצלחה ואתה תרצה לעבוד יחד עם המעסיק שלך לשעבר במערכת יחסים הדדית ומועילה.

 

דבר עם המעסיק שלך בגילוי לב על עזיבה, תן לו כמה זמן שהוא צריך כדי למצוא לך מחליף, ועזוב בצורה חלקה ככל האפשר על מנת לשמור על מערכת היחסים שלכם.

 

 

 

אם השלמת את כל חמשת השלבים הנ"ל ואתה עדיין מרגיש טוב לגבי עזיבת העבודה כדי להפוך ליזם במשרה מלאה, אין שום דבר שצריך למנוע ממך להתפטר.

זהו זמן מרגש, וקבלת החלטות מהירות, אימפולסיביות ומסוכנות היא חלק מלהיות יזם בכל מקרה. אבל המאמץ בנוסף למוכנות, יכול לסייע למנוע, או לפחות להפחית, סוף מצער לסיפור שהיה אמור להיות מבטיח.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.