25 דצמבר 2015 | מערכת StartIsrael
סופ"ש חברתי - הקליניקה להנגשת המשפט לסטארט-אפים IDC

'הקליניקה להנגשת המשפט לסטארט-אפים', הינה קליניקה ייחודית וראשונה מסוגה בישראל הפועלת כחלק ממערך הקליניקות בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי הרצליה. הקליניקה מעניקה ייעוץ משפטי ללא עלות ליזמים מאוכלוסיות מטרה, שעובדים על מיזם בתחום הטכנולוגי. הייעוץ המשפטי ניתן מידי סטודנטים מצטיינים למשפטים שעוברים הכשרה מקיפה על ידי מנהל הקליניקה ומומחים בתחום המשפט והיזמות.

מי אנחנו

'הקליניקה להנגשת המשפט לסטארט-אפים', הינה קליניקה ייחודית וראשונה מסוגה בישראל הפועלת כחלק ממערך הקליניקות בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי הרצליה. בקליניקה משתתפים כ-18 סטודנטים מצטיינים למשפטים ו-3 רכזים, בפיקוח צמוד של מנהל הקליניקה, עו"ד אסף בן-דוד, ובליווי של משרדי עורכי הדין ברנע ושות' ופרל-כהן ושות'.

 

 

מה אנחנו עושים

הקליניקה מעניקה ייעוץ משפטי ללא עלות ליזמים מאוכלוסיות מטרה (פירוט בהמשך), שעובדים על מיזם בתחום הטכנולוגי. הייעוץ המשפטי ניתן מידי סטודנטים מצטיינים למשפטים שעוברים הכשרה מקיפה על ידי מנהל הקליניקה ומומחים בתחום המשפט והיזמות.

הקליניקה, שמהווה מעין סטארט-אפ בפני עצמו לאור היותה היחידה בישראל, הוקמה בשנת 2014 ומאז הצליחה לייצר מספר הצלחות מרשימות, לדוגמה: יצירת תכנית הכשרה משפטית ייחודית לסטודנטים, יצירת שיתופי פעולה עם חממות, מאיצים וגורמים נוספים בתחום ובנייה של תכנית משפטית ייחודית המעניקה ייעוץ משפטי לכ-10 לקוחות 'ליבה' ומעבירה ידע רב ליזמים רבים נוספים באמצעות האירועים השנתיים אותם היא מקיימת.

 

 

 

 

הערך המוסף שלנו

הקליניקה הינה היחידה בישראל שמעניקה ייעוץ וליווי משפטי ללא עלות, במקביל לתמיכה ביזמים וחיזוקם באופן אישי ולעיתים גם בפן העסקי, מה שמעודד את היזמים ומגביר את סיכויי הצלחתם.

מדינת ישראל אמנם נחשבת "Start-Up Nation", עם כמות אקזיטים שלא הייתה מביישת גם את מעצמות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, ועדיין על כל אקזיט מוצלח, יש כ-100 סטארט-אפים שנכשלו. אחת הסיבות העיקריות לכך, היא היעדר ליווי עסקי ומשפטי מתאים וחוסר הנגישות של היזמים לליווי זה. חוסר נגישות זה מורגש במיוחד באוכלוסיות אשר ידן אינה משגת ובשל כך אינן מיוצגות בהייטק הישראלי ביחס ראוי לחלקן באוכלוסייה. בהקשר זה, הקליניקה שלנו נחשבת כסטארט-אפ חברתי. בנוסף, כל צוות סטודנטים עובד רק עם לקוח אחד ומקדיש את כל מרצו ללקוח זה. ניסיון העבר מלמד כי הסטודנטים רואים עצמם כחלק מצוות המיזם ועושים ככל יכולתם לקדם את המיזם ואת היזמים.

 

 

שורת הרווח החברתי שלנו

הרווח החברתי בא לידי ביטוי במספר היבטים. בהיבט הרחב יותר, ככל שיהיו יותר מיזמים מצליחים בישראל, כך יגדל הרווח המצרפי של כולנו, בין אם זה על ידי גידול במספר מקומות העבודה או ברווחים ממס הכנסה עבור הכנסות המיזם. בהיבט הצר יותר, העזרה של הקליניקה ליזמים משפרת את סיכויי ההצלחה שלהם, ובכך תורמת לצמצום הפער הקיים בייצוג האוכלוסיות השונות בתחום ההייטק בישראל. היבט שלישי מתייחס לערך החברתי שמקבלים הסטודנטים, שכן במהלך העשייה הם לומדים על החשיבות החברתית במתן סיוע לאחר, ובמקביל רוכשים ניסיון מעשי אשר יהפוך אותם לאנשי מקצוע טובים יותר בהמשך.  

 

 

במה אנחנו הכי גאים

אנחנו גאים בלקוחות המרוצים שלנו, בסטודנטים שעובדים קשה ובשותפים שלנו שעוזרים לנו לאורך הדרך. הלקוחות של הקליניקה מקבלים לא רק ליווי וייעוץ משפטי אלא תמיכה של ממש, המשפיעה על תחושת הביטחון במיזם.

ניתן לראות את הכרת התודה בסרטון שהפיקו לקוחותינו:

 

 

 

 

 

אנחנו לא דורכים במקום וממשיכים לגדול ולהתפתח

השאיפה והרצון שלנו הם להמשיך לגדול, להתפתח ובכך לעזור לכמה שיותר יזמים. כך שמלבד הייעוץ והליווי המשפטי שאנו מעניקים, אנו שואפים להרחיב ולהגדיל את ההשפעה דרך מגוון פעילויות נוספות. כגון: הקמת תכנית מנטורים, סדנאות הכשרה ליזמים (למשל במתן מצגת למשקיעים), ארגון והקמת אירועים הפתוחים ליזמים מכל הארץ ובמיוחד ליזמים המשתייכים לאוכלוסיות המטרה של הקליניקה.

כך למשל, האירוע הקרוב שיתקיים ב-5.1.16 שיהיה בסימן  "Legal Speed Dating" ובו ישתתפו שישה דוברים מומחים מעולם המשפט והעסקים ויתנו דגשים ומידע חיוני להצלחתו של מיזם. כל אחד מששת המומחים יעלה ל-Pitch של 10 דקות בנושאים משפטיים ועסקיים ובין היתר ידבר על הסדרת יחסי המייסדים, סוגיות של קניין רוחני, יחסי עבודה בין המיזם לצוות ונותני שירות, כיצד לצלוח את בדיקת הנאותות ועצות חשובות ל'עשה' ו'אל-תעשה' מול משקיעים. מדובר בהזדמנות חד פעמית ליזמים אשר יוכלו ליהנות מערב מרתק, לפגוש יזמים רבים אחרים ולזכות בהכוונה ובייעוץ חשובים אשר יתרמו רבות להצלחתם של היזמים. אירועים מסוג זה עוזרים לנו להגיע למספר רב יותר של יזמים ולתת להם את המידע החיוני שהם צריכים בכדי להצליח, גם אם ברמה הראשונית.

 

 

מי הם שחקני הנשמה שתורמים להצלחה שלנו

הקליניקה הוקמה הודות לתמיכתם של עו"ד רוג'ר גלדסטון ומר דן ניר וממשיכה לפעול הודות לעבודה הקשה של הצוות המקצועי של הקליניקה הכולל: 3 רכזים (סטודנטים בוגרי השנה הקודמת שמלווים את הסטודנטים בשנה הנוכחית), עורכי הדין בשני המשרדים המלווים, הצוות האקדמי בבינתחומי ומקים הקליניקה ומנהלה עו"ד אסף בן-דוד.

 

 

בואו להיות חלק מהנבחרת שלנו

אנו פונים לקהל יעד ספציפי המשתייך לאוכלוסיות מטרה שאינן מיוצגות כראוי בעולם הסטארט-אפים. אוכלוסיות אלו כוללות עולים חדשים, תושבי פריפריה, קבוצות מיעוט כגון ערבים וחרדים ובעלי מוגבלויות, תוך מתן עדיפות ליזמיות. בנוסף, מיזמים שהם באופיים חברתיים ו/או תורמים בצורה משמעותית לטובת הכלל. אנו מחפשים יזמים שמוכנים להשקיע ולהתחייב לעבודה רצינית ומשותפת לשם הצלחת הפעילות ובסופו של יום - לשם הצלחת המיזם האישי שלהם. 

 

 

האליפות בשבילנו היא...

בכדי שנוכל להרחיב את פעילות הקליניקה כך שתגיע לכמה שיותר יזמים, אנו כל הזמן בוחנים כיצד ניתן להרחיב את התמיכה בקליניקה.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

ניתן לקבל מידע נוסף כאן ולהתעדכן דרך עמוד הפייסבוק שלנו

לאתר הקליניקה לייעוץ משפטי לסטארט-אפים.

תגובות

1. דביר | 27 דצמבר 2015

יוזמה מבורכת. כן ירבו.

האם אתם עוזרים לאנשים גם עם מיזם חברתי?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.