4 פברואר 2016 | מערכת
3 עצות שיסייעו לכם לגבש רעיון מעולה למיזם

לרבים מאיתנו עוברים בראש רעיונות נפלאים ויצירתיים למיזמים שונים ומגוונים בכל תחומי החיים. ובכל זאת, מעטים מאד ייקחו צעד נוסף וינסו בפועל להפוך את הרעיון למיזם. מעטים מבין אלו שאכן ינסו ללכת בדרך הזו, יגיעו אל היעד הנכסף של מיזם אשר הפך לחברה פעילה ורווחית. מה מבדיל בין בעל רעיונות, או בעל חלומות, לאיש עסקים אשר מימש את דרכו המקצועית והפך את הרעיון שלו למיזם פעיל וחי?

לרבים מאיתנו עוברים בראש רעיונות נפלאים ויצירתיים למיזמים שונים ומגוונים בכל תחומי החיים. ובכל זאת, מעטים מאד ייקחו צעד נוסף וינסו בפועל להפוך את הרעיון למיזם. מעטים מבין אלו שאכן ינסו ללכת בדרך הזו, יגיעו אל היעד הנכסף של מיזם אשר הפך לחברה פעילה ורווחית.

 

מה מבדיל בין בעל רעיונות, או בעל חלומות, לאיש עסקים אשר מימש את דרכו המקצועית והפך את הרעיון שלו למיזם פעיל וחי?

 

זוהי אכן שאלה מעניינת, וכדי לענות עליה כדאי לבחון את התשובות אשר מציעים לנו המשקיעים והמומחים לתחום. הרי ידוע לכל שהצעד הראשון של פתיחת עסק אינו מבטיח בהכרח השקעות שהכרחיות לקידומו או הצלחה בהמשך. שלב המעבר מרעיון למיזם הוא שלב קשה ומכריע בהתפתחות העסק, וחשוב לנהל אותו באופן מיטבי.

 

 

3 עצות חשובות בשלב הגיבוש

 

הצעד הראשון שאתם חייבים לעשות בדרך אל פתיחת עסק הוא בניית תכנית עסקית רצינית ומעמיקה. כאן צריך לשאול את עצמכם את השאלות הקשות ביותר ולהיות פתוחים לביקורת ושאלות. בדקו את התכנית העסקית שלכם שוב ושוב מול כמה שיותר גורמים מקצועיים כדי להבטיח שיש לכם תשובה טובה לכל שאלה או תסריט. מצד שני – אל תפחדו מהמילה 'לא'. אם התכנית שלכם טובה והרעיון מבוסס, בסופו של דבר תגיעו לאנשים הנכונים ותצליחו לממש אותו. תכנית עסקית טובה תראה איך אתם מצליחים להביא את הרעיון שלכם משלב המיזם וההשקעה הראשונית אל עצמאות כלכלית מלאה.

 

העצה השנייה שחשוב לתת עליה את הדעת, היא בניית צוות מנצח. בעולם הסטארט-אפ מקובל לדבר על שלישיות כעל קבוצה אופטימאלית, ולרוב תגלו שהמשקיעים אינם ממהרים להשקיע ביזמים בודדים. נסו לאתר אנשים שמאמינים ומחויבים לרעיון שלכם, שמסוגלים לרוץ למרחקים ארוכים ומביאים עמם ערך נוסף. עוד נושא שחשוב לשים עליו דגש הוא תחומי הפעילות העסקית – נסו לבנות צוות עם מיומנויות רלוונטיות כאשר כל חבר בו משלים את יכולותיהם של האחרים בתחומים חשובים כגון שיווק, פיננסים, תכנות וכדומה.

 

העצה השלישית אולי נשמעת טריוויאלית אבל חשוב להקפיד עליה: בדקו היטב את השוק, את המתחרים ואת הפוטנציאל. רעיון טוב יתמקד בחוסר של ממש ובתחום שנמצא בצמיחה מהירה. מובן מאליו שהרעיון הטוב ביותר בעולם שאין לו קהל צרכנים גדול לא יגיע לכדי מימוש והצלחה כלכלית. כלומר – מעבר לרעיון עצמו עליכם ללמוד היטב על התחום שאליו אתם רוצים לפרוץ ולהבין היטב את המציאות העסקית שאתם מתכננים לפעול בה.

 

 

הדרך אל ההצלחה

מעבר לרעיון עצמו, לתוכנית העסקית ולצוות המנצח שבניתם, אתם חייבים לדעת למכור את עצמכם למשקיעים, לספקים, למוסדות פיננסיים. דרך טובה לעשות זאת היא בניית מוצר אשר ידגים את היכולות שלכם, או לחלופין מצגת שתשבה את לב הצופים. הרעיון הנפלא ביותר לא יצליח להגיע למימוש אם אינכם יודעים איך להעביר את הלהט והאמונה שלכם אל מי שאמור להתעניין בו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.