2 מרץ 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - AtoBe, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה בירושלים.

AtoBe הוא בית לסטודנטים, לבוגרים ולתושבי ירושלים וסביבותיה שרוצים קשר אל עולם היזמות הטכנולוגית תחת המטריה ההנדסית של עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה בירושלים. בתוך מרכז היזמות עומד המאיץ העסקי לסטרטאפים AtoBe Startup Accelerator שהינו האקסלרטור ההנדסי הראשון והגדול מסוגו בארץ. מיכאל מזרחי, מנהל מרכז היזמות והמאיץ, סיפר לנו על הקהילה שלהם.

עם סצינת יזמות תוססת ואקו-סיסטם פעיל במיוחד, ישנן הרבה סיבות טובות לבקר שוב בירושלים. השבוע קהילה ישראלית מבקרת בAtoBe, מרכז היזמות והאקסלרטור בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה, שם סיפר לנו מיכאל מזרחי, מנהל המרכז והמאיץ, על הקהילה הירושלמית שלהם.

 

 

הקהילה שלנו

AtoBe הוא בית לסטודנטים, לבוגרים ולתושבי ירושלים וסביבותיה שרוצים קשר אל עולם היזמות הטכנולוגית תחת המטריה ההנדסית של עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה בירושלים. בתוך מרכז היזמות עומד המאיץ העסקי לסטרטאפים AtoBe Startup Accelerator שהינו האקסלרטור ההנדסי הראשון והגדול מסוגו בארץ.

במכללה נלמדים 8 תחומי הנדסה שונים, ולכן הייחוד שלנו הוא בכך שאנו מציעים ערך מוסף הנדסי משמעותי ליזמים ולמיזמים אותם אנו מקדמים.

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

הקהילה שלנו פועלת מתוך עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה, ומטבע הדברים משרתת את הסטודנטים והבוגרים - המשפחה הקרובה לנו במכללה. אך מעבר לכך, מטרת הקהילה היא לחזק יזמים תושבי ירושלים, הרואים במכללה שחקן חשוב ומרכז של ידע הנדסי וטכנולוגי, המאובזר בכלים מעשיים, שיכולים לסייע להם להנדס את חלומם למציאות.

האקו-סיסטם הירושלמי שוקק חיים ופעיל ואנו גאים להיות חלק ממנו, אבל חשוב להדגיש שדלתנו פתוחה לכל יזם באשר הוא – מהמכללה, מהעיר או מחוץ להן.

 

מימין לשמאל: מיכאל מזרחי מנהל AtoBe; פרופ' אבי דומב, נשיא עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה; מר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים;

מר עוזי וכסלר, יו"ר הוועד המנהל במכללה; גב' שלומציון לולו, מנכ"לית וסגנית נשיא המכללה.

 

 

הייחוד של הקהילה שלנו

מעבר למרחב עבודה משותף ומפרה ולתוכנית האינטנסיבית שיש בכל אקסלרטור, ונוסף על תמיכת השותפים הבינלאומיים והישראלים שיש במרבית האקסלרטורים - אצלנו היזמים זוכים לתמיכה אקדמית מלאה, המנגישה לשימושם את כל הידע והכלים ההנדסיים הנמצאים במכללה, לרבות: הדפסה בתלת ממד, שירותי מעבדה, השאלת ציוד, טאבלטים, מכשירים חכמים ומחשבים לבישים, גישה מלאה לספרייה ולמאגרי המידע, מתמחים לשנה שלמה משמונה מחלקות להנדסה, גישה לפרופסורים ומרצים, גישה לקורסים אקדמיים ועוד...

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

המתנה הגדולה ביותר שניתן להעניק ליזם היא התחושה שאיננו לבד. בצד העבודה המאומצת, השעות הארוכות והחוסר במשאבים מכל הסוגים, שמהם סובל כמעט כל עסק וכל יזם בתחילת דרכו, ישנה תחושה קשה של בדידות והיעדר גורמים עמם ניתן לחלוק בנטל הנפשי, הכלכלי, הפיזי וכו', ואפילו העובדה שאין בוס שמתווה דרך ואומר מה לעשות או חבר להתלוצץ אתו במטבחון...

לכן, המשמעות של להיות קהילה היא קודם כל להעצים את תחושת ה"ביחד" בתהליך היזמות, להקל ואם אפשר להעלים לחלוטין את הבדידות בתהליך.

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

אנחנו שמחים לפרגן לקהילות רבות וטובות: MadeInJLM שאני משמש כחבר דירקטוריון בה, PresenTense ישראל, SifTech ,PICO, הקהילות של המכון הישראלי לחדשנות - Ed.il ו-EcoMotion. 

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

מועדון היזמות שלנו מציע פעילויות והרצאות ללא עלות, בעלות ערך מעשי ליזמים, באווירה ירושלמית על בירה (מקומית) ופיצה. למשל האירוע הקרוב שיתקיים בערב 16.3.16, בנושא - ארגז כלים לסטארטאפיסט: כיצד לנהל אסטרטגיית חלוקת אופציות בחברה ואיך זה מקדם את העסק שלכם?

האירועים הללו הם גם הזדמנות טובה לנטוורקינג עם שאר השותפים בקהילת היזמות הירושלמית והישראלית.

 

אצלנו תקבלו ערך רב, תמיכה וסיוע ואנו רוצים להאמין שגם אהבה ותחושת משפחה שאי אפשר לכמת. תמורת כל אלו איננו מצפים לשום תשלום או זכויות מהחברה שלכם - הסיוע שלנו הוא שלכם ובשבילכם ונועד לקדם אתכם, את המכללה ואת ירושלים.

 

 

 

שמרו על קשר

עשו לנו לייק בדף הפייסבוק שלנו: AtoBe-Startup-Accelerator

 

במייל: [email protected]

 

להרשמה לאירוע מועדון היזמות בתאריך 16.3.16 - Eventbrite

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.