20 אוקטובר 2013 | יובל מעוז
מיזם השקיפות בריביות שיוזיל לכם את המשכנתא

Click2Save מספקת מידע על משכנתאות מעסקאות שנסגרו, סקרים סמויים ונתונים מגולשים

 

בזמן שמחירי הדירות הולכים ומאמירים, ולא נראה כי פתרון ממשלתי קרוב צפוי להקל על הבעיה, קמה יוזמה חדשה שמנסה לספק פתרון-ביניים לנוטלי המשכנתאות - שקיפות בנתונים. המיזם Click2Save מנסה לסייע לצרכנים לבצע החלטה מושכלת בעת נטילת המשכנתא.
 

Click2Save מציעה מנגנון השוואת מוצרים פיננסים, מעין "זאפ למוצרים פיננסים". האתר מרכז ומשווה מוצרים פיננסיים, ביניהם הלוואות, משכנתאות, פיקדונות, ומספק הצעות מחיר מבנקים, חברות ביטוח וגופים פיננסים.


האתר מספק לצרכנים מידע המאפשר לדעת מהן הריביות הממוצעות והעמלות על שירותים ומוצרים שהבנקים מציעים. השימוש בשירות, הנמצא כעת בגירסת בטא, אינו כרוך בתשלום מצד הגולשים. המודל העסקי של החברה נשען על פרסום גופים פיננסים שהם מספקים להם חשיפה. בעתיד מתכננת החברה לספק תוכנית פיננסית אישית בהתאם לפרופיל הלקוח.

 

באתר בוחרים הגולשים מוצר פיננסי, לדוגמא משכנתא, ומזינים את היקף המשכנתא שהם מתעניינים בה, את ההון העצמי, ורואים מהם התנאים בבנקים השונים. בנוסף, הגולש יכול לקבל הצעות טלפונית בתחום המבוקש. גולשים הרשומים לאתר יכולים יוכלו גם לדרג את השירות מהגוף הפיננסי איתו עבדו וכן לעדכן את ההצעה אותה קיבלו – פרמטר המשפר את המידע עבור המשתמשים האחרים.

 

"אנחנו מציגים בצורה קלה ופשוטה סקר-שוק בין הבנקים, ומראים נתונים לפי עסקאות שנסגרו", מסביר שי רוזנצויג, מנכ"ל החברה. Click2Save מצטרפת למגמה של סטארט-אפים הפונים לפתור את העמימות בשוק הפיננסי עבור הצרכנים. בין החברות שעוסקות בתחום ניתן למנות את Feex, Payz ו-SyGen.

 

מהיכן מגיעים הנתונים?

 

רוזנצויג: "המידע מגיע מכמה מקורות שונים: יועצים פיננסים, יועצי משכנתאות שאוספים מידע שהם קיבלו עבור הלקוחות שלהם. בנוסף, אנחנו אוספים מידע מהבנקים עצמם, כשאנחנו עורכים סקרים סמויים כל כמה חודשים, ושואלים בסניפי הבנקים מה הריביות שהם נותנים ללקוחות. מקור נוסף הוא מידע מגולשי האתר".


Click2Save הוקמה לפני כשנה בידי שלושה מייסדים, שי רוזנצויג, ליעד פוגל, וטל מייזלס, שלושתם אנשי מחשבים. רוזנצויג מספר כי כיום יש באתר אלפי משתמשים בחודש, כאשר יש רגישות לנעשה בשוק: "אם הורידו את הריבית במשק, אנחנו רואים קפיצה בגלישה באתר".

 


מייסדי Click2Save (מימין): שי רוזנצויג, טל מיזלס, ליעד פוגל (צילום : נופר גורן)

 

 

לגלות את ההפרשים בריביות בסניפים שונים של אותו בנק

 

לאחר שנה של פעילות, מה המסקנות שלכם לגבי שוק המשכנתאות?


רוזנצויג: "אנחנו רואים שלושה דברים בשוק המשכנתאות: ראשית, עקב ירידת הריבית בשנים האחרונות, עלתה הכדאיות למחזור משכנתא. אנחנו רואים אנשים שמשלמים על משכנתא ישנה שלהם ומחפשים דרך להוזיל את המשכנתא עכשיו".

"התוצאה השנייה שרואים היא שהמינוף צמח: יותר אנשים לוקחים משכנתא בסכומים הולכים וגדלים".
 

"התוצאה השלישית שרואים היא שההפרשים בריביות בין הבנקים יכולים להיות משמעותיים, לפעמים הפרשים משמעותיים בסניפים של אותו בנק".

 

האם אתם רואים לאורך זמן שינוי ביחס ההון העצמי של הלקוחות?


"רוב הבקשות למשכנתאות נעות בין 30% ל-50% של הון עצמי. ככל שעובר הזמן, ההון העצמי הולך וקטן ביחס לגובה המשכנתא".

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.