29 מרץ 2016 | מערכת StartIsrael
סטארטאפ בשבוע - שבוס

שבוס הינו מיזם שיתופי-חברתי. קואופרטיב שהקימו קבוצה של חברים צעירים וותיקים שרוצים לאפשר את התנועה בירושלים לכל מי שחפץ בה. הרעיון נולד כתוצאה מהבעיות השונות שנוצרות מהיעדר התחבורה הציבורית בשבת. בשבוס רוצים לשנות את המצב הנוכחי בו רק בעלי רכב פרטי, או בעלי אמצעים, יכולים להתנייד בסוף השבוע אם כדי ליהנות ואם סתם כדי לפגוש את המשפחה לארוחת ערב.

מי אנחנו

שבוס הינו מיזם שיתופי-חברתי. קואופרטיב שהקמנו קבוצה של חברים צעירים וותיקים שרוצים לאפשר את התנועה בירושלים לכל מי שחפץ בה. הרעיון שלנו נולד כתוצאה מהבעיות השונות שנוצרות מהיעדר התחבורה הציבורית בשבת. אנחנו רוצים לשנות את המצב הנוכחי בו רק בעלי רכב פרטי, או בעלי אמצעים, יכולים להתנייד בסוף השבוע אם כדי ליהנות ואם סתם כדי לפגוש את המשפחה לארוחת ערב. הקמנו אגודה והתחלנו את פרויקט שבוס – פרויקט שמאפשר לחברי האגודה להתנייד ברחבי ירושלים רבתי בסופי השבוע. רק חברי האגודה יכולים להשתמש בהסעות, במחיר של 12 שקל לנסיעה בלבד. כיום יש מעל 1200 חברים רשומים. ההסעות שלנו מגיעות לרוב השכונות החילוניות בעיר ופועלות משש בערב בשישי ועד ארבע בבוקר  של יום שבת ומסיעות את החברים שלנו לאזורי הבילוי, למשפחותיהם וחבריהם.

שבוס מקדם את הערכים שאנחנו מאמינים בהם: הוא מחזק את הבילוי והתרבות בירושלים, מוריד את יוקר המחייה, מסייע לעסקים הקטנים בעיר, מספק אלטרנטיבה בטוחה למי ששותה ומצמצם פערים חברתיים.שבוס הוא אלטרנטיבה אמתית להיעדר התחבורה הציבורית בסופ"ש.

 

   

 

 

מה אנחנו מחדשים

אנחנו נותנים אפשרות אמיתית, נוחה זמינה וזולה להתנייד בשבת. בנוסף אנחנו מאפשרים תשלום על הנסיעות בסוף החודש לפי כמות הנסיעות (מודל postpaid) ושימוש מאוד נוח בשירות. התחלנו בימים אלה לעבוד על אפליקציה שתנגיש יותר את השירות. 

 

 

האתגר הכי גדול שלנו

לפתוח את יום שבת לנסיעות. כרגע הפעילות שלנו רק בימי שישי בערב ובלילה. אנחנו רוצים להגיע לקהל המשפחות ביום שבת.

 

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

כי יש צורך אמיתי בכך. אלפי מבלים יוצאים לעיר בשישי, רובם צעירים ומחפשים דרך להתנייד בעיר בצורה נוחה וזולה וזה צורך שאנחנו עונים עליו. אנחנו מאוד מגויסים למטרה ומלאים רצון ונחישות להצליח. 

 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי...

העזרה העצומה של החברים שלנו. כמעט כל דבר שנעשה בשבוס, למעט הנסיעות עצמן, נעשה בהתנדבות ובתמיכת החברים. בימים אלו ממש אנו בסיום גיוס המונים בהדסטארט לקראת שנה שנייה של פעילות. רק בזכות האנשים והגופים שתמכו בנו ובמטרה שלנו נוכל להצליח.     

 

 

רצינו לומר תודה

למעל אלף חברים באגודה לתחבורה שיתופית, למאות תומכים ולהמון אנשים טובים שסייעו לנו, יעצו לנו והאמינו בנו, גם ממש בהתחלה שזה היה יותר חלום ממציאות. אנחנו מודים לעסקים שעזרו לנו בעזרת שיתופי פעולה, ולעשרות אנשים ועסקים שתרמו לנו תשורות להדסטארט. בנוסף, אנחנו מודים לקרן החדשה, ישראל חופשית, אקוהאב ו-presentense שסייעו לנו בתקופות קריטיות ומלווים אותנו עד היום.

 

 

בעוד שנה מהיום

נפעל גם בשבת ובכל שעה שאין תחבורה ציבורית ונתחיל לפעול גם מחוץ לירושלים.

   

 

כדאי לעקוב אחרינו

כי אנחנו גדלים ועומדים לפרוץ את הדרך לחופש תנועה. שבוס הוא דוגמה טובה של פתרון פרקטי שצומח מהשטח

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

באתר www.shabus.co.il

בפייסבוק www.facebook.com/shabus.jer

במייל: [email protected]

הדסטארט https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=17956

משרדי החברה נמצאים בירושלים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.