10 אפריל 2016 | גראנט קארדון
הזמן בו מישהו אומר לכם שאתם לא יכולים הוא הזמן להפסיק להקשיב

אין לנו הרבה "כללי מדיניות" במשרד שלי במיאמי ביץ'. אך יש לנו אחד עיקרי והוא לא לאפשר שליליות. שליליות אינה רק להתלונן על החום בחוץ או על האופן בו ארוחת הצהריים שלכם לא הייתה מספקת. דיבור שלילי יכול להגיע בצורות שונות. לכן ברגע שאתם שומעים את אחת מההצהרות הבאות - אל תקשיבו.

אין לנו הרבה "כללי מדיניות" במשרד שלי במיאמי ביץ'. אך יש לנו אחד עיקרי והוא לא לאפשר שליליות. שליליות אינה רק להתלונן על החום בחוץ או על האופן בו ארוחת הצהריים שלכם לא הייתה מספקת. דיבור שלילי יכול להגיע בצורות שונות. לכן ברגע שאתם שומעים את אחת מההצהרות הבאות - אל תקשיבו:

 

 

1. "אתם לא יכולים לעשות את זה"

אנשים שליליים, בין אם במכוון או לא, מסתובבים ואומרים לאנשים את כל הדברים שלא ניתן לעשות. "אי אפשר" זו מילה אהובה עליהם. חברות לעתים קרובות פונות ואומרות "אנחנו לא יכולים לעשות זאת". זוהי מדיניות שחברה עושה בה שימוש כאשר השירות אינו זמין. עושים שימוש בביטוי זה כאשר מנסים לומר "אנחנו לא מטפלים בך". האם אתם יכולים לדמיין פרסום של "אנחנו לא יכולים לעשות זאת"? הפתרון הוא לומר "אנחנו נעשה זאת" או "תנו לי לראות מה אנו יכולים לעשות".

הביטוי "אנחנו לא יכולים לעשות זאת" או אפילו "אתה לא יכול לעשות זאת", משגע אותי מאחר ולרוב מדובר במשהו שניתן לעשות. גם אם לא, לפחות נסו או הציעו אלטרנטיבה. כאשר מדיניות מגיעה לפני אנשים, זוהי סיטואציה של no-win. היו חרשים לאנשים שעושים שימוש במילים "אי אפשר".

 

 

2. "זה בלתי אפשרי"

זהו בן דוד קרוב של "אתה לא יכול". ומה שמי שמשתמש במלים אלו מנסה לומר הוא - "תפסיקו לפני שאפילו ניסיתם לחשוב על פתרון". אדם זה מבטל את כל האפשרויות. בעסק, מתחרה חושב על כיצד זה אפשרי. בדרך זו המצאות מתרחשות. זו הדרך בה תעשיות משתנות - מטוסים, מכוניות חשמליות, ואייפונים כולם הגיעו מהרצון לגרום למשהו לקרות.

פעם אמרתי למישהו שאני רוצה לראות את כל המדיה החברתית שלי על העמוד הראשון כאשר אני מחפש את שמי. הוא אמר "זה בלתי אפשרי". ובכן, לכו תעשו חיפוש של "Grant Cardone" ואתם תראו זאת עצמכם. אין שום דבר שהוא בלתי אפשרי אלא אם כן אתם מאמינים שזה כך. וגם אם לא ניתן לעשות זאת, אנשים יעריכו אתכם על כך שאתם מנסים להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי.

  

 

3. "זה לא התפקיד שלי"

משמעות הדבר, "אני לא עושה זאת - אני מובל, אני לא מנהיג, אני עוד בורג במערכת- אני לא יכול להביא את המכונית לשום מקום, אני לא מוביל את הצוות, אני לא פותר בעיות, אני בעיה בעצמי". כאשר אנשים אומרים זאת, התעלמו מהם ואמרו להם שאם הם רוצים להיות מוערכים על ידי החברה, הקהילה, והעולם, אז כל דבר הוא התפקיד שלהם - והאחריות שלהם.

אנשים שאומרים "זה לא התפקיד שלי" אומרים שהם לא רוצים להיות שותפים בפתרון. הם אומרים שהם לא יודעים מה קורה ושהם לא יכולים לעשות שינוי. אמרו להם רק להתמודד עם זה, לתת יותר, ואם הם לא יודעים מה הם עושים, אמרו להם לנסות לפתור זאת. רוב האנשים לא יודעים מה הם עושים בכל מקרה. הזכירו לאחרים שאף אחד לא יצירתי, מוכשר או חכם כמותם. בדרך זו אתם תהיו השפעה חיובית למרות השליליות שלהם. שאלו אותם "אם אתם לא האדם שיכול לגרום לזה לקרות, מי כן?".

 

 

4. "תודה לאל שכבר יום שישי"

זהו למעשה ביטוי מאוד שלילי המחופש כמשהו חיובי. משמעותו, "אני לא יכול לחכות שהיום הזה יגמר". אותם האנשים שלעולם לא מזכירים את שם האלוהים, לעולם לא הולכים לכנסיה, ואפילו לא יודעים כיצד לאיית "אלוהים" מודים לו בכל יום שישי. כל העולם משתנה בשישי בבוקר כאילו מגיע חג. אנשים אומרים תודה לאל שכבר יום שישי ב-8 בבוקר עוד לפני שהיום התחיל. הם בזבזו את כל השבוע וחיכו כל השבוע לבוקר זה, וכעת הם הולכים לבזבז את כל היום בציפייה לסופ"ש. 

כמה ימי שישי אנשים מאמינים שיש להם? לכו קדימה 40 שנים, מה הם יאמרו ביום שישי האחרון שלהם? הם מבזבזים ימים בכך שהם מחכים לסוף שבוע. אמרו להם להפסיק לחכות לסופ"ש. בעוד שהביטוי "תודה לאל שכבר יום שישי" נראה כמו הצהרה חיובית, זוהי למעשה הצהרה מאוד שלילית כי האדם מודה בכך שכל השבוע שלו גרוע ושהוא חי רק למען סוף השבוע.

 

 

דמיינו אנשים שליליים כמו סרטני-חוף, עושים רק דברים קטנים, חוטפים דברים קטנים עם צבתותיהן הקטנות ומאפשרים לאוקיינוס לבוא ולקחת אותם מהחוף ולהיסחף עם הגאות.

התעלמו מהם.

אל תבזבזו את הזמן בהקשבה להערות שליליות ובמקום תקדמו סביבת עבודה חיובית יותר. קבעו מדיניות שאינה מאפשרת שליליות במרחב שלכם. אם אתם צריכים תזכורת, הציבו שלטים עבורכם ועבור הצוות שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.