11 אפריל 2016 | ג'ון ראמפטון
נוסחה בת 4 צעדים למציאת רעיונות עם תוכן מעולה

שיווק תוכן הוא אחד הכלים העיקריים בהם אני עושה שימוש להצמיח את העסק שלי. אבל להעלות רעיונות תוכן מקוריים הוא אתגר אמיתי. הבנתי שיש אסטרטגיות מסוימות שמסייעות לי למצוא נושאים מצוינים וליצור כותרות מעולות, לעתים קרובות. מאמר זה יתאר את השיטה העיקרית בה אני משתמש.

 

שיווק תוכן הוא אחד הכלים העיקריים בהם אני עושה שימוש להצמיח את העסק שלי. אבל להעלות רעיונות תוכן מקוריים הוא אתגר אמיתי.

כל תוכן חדש שאני מייצר צריך לעמוד בקריטריונים הבאים:

·         להציע פרספקטיבה חדשה או שונה לנושא

·         שתהיה לו כותרת מצוינת שתגרום לאנשים להקליק עליה

·         לכסות נושא שהקהל שלי באמת מעוניין בו

 

האם אני קולע עם כל מאמר שאני כותב? לא. אבל הבנתי שיש אסטרטגיות מסוימות שמסייעות לי למצוא נושאים מצוינים וליצור כותרות מעולות, לעתים קרובות.

 

מאמר זה יתאר את השיטה העיקרית בה אני משתמש, הן כשאני כותב תוכן חדש עבור האתר שלי והן כשאני חושב על הצגת מוצר או פרויקט לפוסט אורח באתרים של אחרים.

 

 

1. למצוא פוסטים שכבר מצליחים היטב באתרים אחרים

הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא לגלוש באתרים פופולריים בנישה שלכם ולזהות את הפוסטים הטובים ביותר. זה ייתן לכם רעיון טוב באיזה נושאים ובאילו תמות הקהל שלכם באמת מעוניין.

ישנן מספר דרכים לעשות זאת. הראשונה היא לסרוק באופן ידני באתרים אלה כדי למצוא את אותם הפוסטים שכבר הוכיחו עצמם במונחים של תגובות, צפיות, ושיתופים חברתיים. לאתרים רבים יש לינק או אופציה של תפריט שניתן להחפש את הפוסטים הפופולריים ביותר, וזה יכול לסייע מאוד.

בעוד שזו אסטרטגיה אפקטיבית למציאת נושאים פופולריים באתר מסוים, זה יכול לקחת זמן רב וזה מעט מסורבל. כלים כמו Searchmetrics או כלי מצוין כמו BuzzSumo, יכולים לסייע ולהקל על התהליך. ואל תדאגו לגבי הזמן שזה לוקח בהתחלה, אתם תהפכו זריזים יותר ויותר במציאת מה שאתם צריכים בחיפושים.

Searchmetrics יכול לסייע לכם למצוא את הפוסטים והעמודים הפופלריים ביותר באתר מסוים. פשוט חברו את הURL של אתר פופולרי בתעשייה שלכם (או אפילו אתר של המתחרה שלכם) כדי לראות את התוכן הטוב ביותר שלהם במונחים של תנועה. 

BuzzSumo, מצד שני, מאפשר לכם למצוא את התוכן הטוב ביותר, או על ידי האתר, או על ידי מילת מפתח. אתם יכולים לחבר URL ולמצוא את הפוסטים הפופולריים ביותר בדומיין הזה (במונחים של שיתופים חברתיים). אבל אתם יכולים גם למצוא את הפוסטים הפופולריים ביותר על נושא מסוים בכל דומיין.

בכל כלי שתעשו בו שימוש, המפתח הוא לחפש אחר נושא פופולרי שיכול לעבוד היטב בנישה שלכם ושאתם חושבים שתוכלו לכתוב עליו.

 

 

2. זהו חולשות בפוסטים הללו ואז כתבו פוסט עוד יותר טוב

ברגע שזיהיתם נושא שכבר הוכיח עצמו כפופולרי, קראו פוסטים קשורים וראו עד כמה הם חזקים. הנה השאלות שעליכם לשאול את עצמכם:

 

·         האם אני יכול להוסיף את הקול או הדעה שלי לנושא זה ובכך להעביר אותו לרמה הבאה?

·         האם אני יכול לסקר נושא זה ביתר עומק ופרטים מהכותבים המקוריים?

·         האם אני יכול להוסיף אלמנטים מעוררי עניין כמו אינפוגרפיקה, וידאו או שאלונים?

·         האם אני יכול לעדכן את הנושא כדי להפוך אותו ליותר רלוונטי ועדכני? (אתם יכולים לעשות זאת על ידי כך שתתייחסו למחקר האחרון או לסטטיסטיקה האחרונה)

·         כיצד נראה הon-page SEO של פוסטים אלה? האם יש דברים שאני יכול לעשות כדי להגיע לדירוגים גבוהים יותר? כלי כמו MozBar SEO plugin  יכול לסייע לכם בכך.

 

שימו לב, אתם לא מעתיקים פוסטים אלה או אפילו משתמשים באותו מבנה עבור התוכן החדש שלכם. מה שאתם עושים הוא משתמשים בהם, או ברעיון שיש לכם בזמן שאתם קוראים את הפוסט כנקודת פתיחה ליצירת רעיון או מבט מקורי משלכם באותו נושא. הנה עוד 12 טיפים שחיברתי כדי לסייע לכם להפוך את התוכן שלכם מטוב למצוין.

 

 

3. מצאו כותרות פופולריות והפכו אותן ל"תבנית כותרת" שלכם

פוסט מדהים עם כותרת גרועה נועד לכישלון. הכותרות שלכם לא צריכות להיות משהו לא מהעולם הזה, אבל תמיד טוב לבסס אותן על כותרות שכבר הוכיחו את עצמן. הקפידו לזכור - אם אנשים לא לוחצים על הכותרת שלכם, הם לעולם לא יראו את התוכן המדהים שפרסמתם. לכן הכותרת שלכם צריכה להיות במוקד תשומת הלב שלכם.

בקרו באתרים גדולים כמו Entrepreneur, BuzzFeed, Huffington Post ,The New York Times ועשו חיפוש בפוסטים שלהם. חפשו כותרות שיקפצו החוצה ושאתם חושבים שאתם יכולים לעבוד עליהן כך שיתאימו לנושא שלכם.

זיכרו שאתם לא מחפשים אחר פוסטים על אותו הנושא שבחרתם, או שהם אפילו בהכרח רלוונטיים לנישה שלכם. אתם מחפשים אחר כותרות שיכולות להשיג את תשומת הלב של הקוראים ואתם יכולים לעשות בהן שימוש כתבנית כותרת אישית. 

 

הנה דוגמא - בעודי עובר על הניו יורק טיימס, ראיתי במקרה את הפוסטים הבאים בחלק של שבוע האופנה (ותאמינו לי שהם אינם רלוונטיים לנישה שלי):

מיד נמשכתי לכותרת הראשונה "כיצד טלפונים חכמים הורגים את תצוגת האופנה". אני באופן כללי כותב על נושאים הקשורים לטכנולוגיות, סטארטאפים ושיווק, ולכן ברור כי נושא זה לא מתאים לי. אולם, ניתן בקלות לעבוד על הכותרת כך שתתאים לנושא שבחרתי בו. 

לדוגמא, אם אני רוצה לכתוב על משהו בתחום הטכני, אני יכולה להתאים את הכותרת ל"האופן בו האקרים הורגים את תחושת הביטחון באונליין שלנו". המפתח כאן אינו להשתמש בנושא הכותרת עצמו, אלא רק במבנה שלו. והחלק הטוב ביותר הוא שמאחר ואתם משנים את הכותרת כך שתתאים לנושא, ניתן לעשות שימוש באותה "תבנית" כדי לעלות עם כותרות למספר פוסטים עתידיים. 

 

 

4. כתבו שתי כותרות לפוסט שלכם ותנו למישהו אחר לבחור

עד לנקודה זו בטח כבר יש לכם נושא ופוסט מצוינים, עם כותרת מעולה, או לפחות אתם מקווים שזו כותרת מעולה. בעוד ביססתם את הכותרת שלכם על אחת שכבר הוכיחה עצמה כפופולרית, תמיד טוב לקבל דעה נוספת.

אז הנה מה שעליכם לעשות: עבור כל פוסט שאתם כותבים, העלו לפחות כותרת אחת אלטרנטיבית. כעת התייעצו עם חבר או קולגה, תנו להם את שתי האפשרויות ובקשו את חוות דעתם לגבי הכותרת הטובה ביותר.

בקשו מהם לבחור את הכותרת שמיד תופסת את תשומת לבם - לא הפוסט שהם חושבים שאנשים אחרים יעדיפו. כמובן, לכם יש את המילה האחרונה לגבי איזו כותרת תיבחר, אבל לפעמים זה מסייע לקבל פרספקטיבה חדשה לפני שמחליטים.  

 

 

מסקנות

לחשוב על רעיונות לתוכן חדש זו מטלה קשה. כל מה שאתם יכולים לעשות כדי להקל על תהליך מציאת נושאים פופולריים וכותרות טובות יכול לסייע. אני מקווה שפוסט זה העניק לכם מסגרת למציאת רעיונות תוכן מעולים משלכם!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.