10 אפריל 2016 | מערכת
ההיצע הדיגיטלי שיעזור לך בתהליך בניית הבית החדש

התקשורת החדשה מבוססות על שימוש במחשב והיא עומדת לרשותנו אפילו בתהליך טכני לכאורה של בניית בית. מצד שני, רובנו לא תמיד מכירים את ההיצע הדיגיטלי ואת הפונקציות המתקדמות שיש באתרים ואפליקציות. החל מנטילת משכנתא ועד בחירת שלט לדלת - הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא.

התקשורת החדשה מבוססות על שימוש במחשב והיא עומדת לרשותנו אפילו בתהליך טכני לכאורה של בניית בית. מצד שני, רובנו לא תמיד מכירים את ההיצע הדיגיטלי ואת הפונקציות המתקדמות שיש באתרים ואפליקציות. החל מנטילת משכנתא ועד בחירת שלט לדלת - הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא.

 

 

הנתונים על התנהגות גולשים באינטרנט עולים בקנה אחד עם ההשערות לגבי חשיבות ההיצע הדיגיטלי. סקר של איגוד האינטרנט בשנת 2015 גילה שמחצית מהישראלים קונים באינטרנט ורק 20% עושים את זה באתרים בארץ. האחוז החציוני של מספר המשתמשים באינטרנט עומד על 67% ומבחינת אחוזי גישה, מדורגת ישראל במקום השביעי בעולם עם 87%. מעל 69% מהישראלים משתמשים באינטרנט מספר פעמים ביום ו-74% הם בעלי טלפון חכם עם חיבור לרשת. מכל אלה קל להבין למה יותר ויותר פעולות עוברות לאינטרנט וכיצד ההיצע הדיגיטלי משפיע על פעולות יום יומיות.

המטרה של כל תהליך תקשורת היא להעביר מסר בין מוען ונמען, אך במאה ה-21 יש לה ערך מוסף. הדוגמא הכי טובה לזה היא כמובן התקשורת החדשה. זו תקשורת שמבוססת על מחשב ולכן היא מתעדכנת בזמן אמת, מתאימה לצרכים המשתנים שלנו ומכסה היצע מרשים ואדיר של פריטי מידע או אפשרויות. כתוצאה מכך, אנחנו יכולים להשתמש בתקשורת החדשה אפילו בפעולות טכניות לחלוטין כמו נטילת משכנתא ושיפוץ בתי מגורים. השאלה היחידה שנשארת פתוחה היא איך עושים את זה ואיזה ארגז כלים כדאי להכיר.

 

 

מתחילים בהתחלה: נתונים על נטילת משכנתא ורכישת ביטוח

סביר להניח שעוד לפני שנרצה לבנות בית חדש או לשפץ דירה קיימת, נצטרך לקחת הלוואת משכנתא. רשימת הכלים בקטגוריה הזו נגישה מכפי שנהוג לחשוב כי הבנקים בעצמם מעודדים אותנו להשתמש בהם. ראשית, כל בנק שמציע מסלולי משכנתא מספק גישה למחשבון הלוואות. לא צריכים להיות מומחים לכלכלה כדי להשתמש במחשבון ובסך הכל מזינים אליו נתונים בסיסיים כמו סכום ההלוואה, תקופה בשנים, החזר חודשי, ריבית שנתית ומדד שנתי. משחק פשוט עם הנתונים ישנה את שאר הפרמטרים ויאפשר לנו להתכונן לפריסת החוב בצורה נוחה.

עוד כלי דיגיטלי שעוזר בצעדים הראשונים מספק מידע על ביטוח חיים למשכנתא וביטוחי מבנה. הבנק דורש פוליסות מן הסוג הזה כדי לאשר את המשכנתא ולהעביר את הכסף, אך הלקוח לא תמיד יודע למצוא את הביטוח שמתאים לו. כאן נכנסים לתמונה אתרי אינטרנט שמאפשרים השוואה בין חברות ביטוח, פוליסות ביטוח, פרמיות והשתתפות עצמית. השקעה של כמה דקות בקריאת מאמר על הבדלים בין מסלולי ביטוח עשויה לחסוך מאות שקלים בחודש.

 

 

חוכמת ההמונים: אתרים ואפליקציות בתחום עיצוב הבית

תהליך בניית בית מחייב איסוף מידע מקצועי על עיצוב, בחירת חומרי גלם ואיתור אנשי מקצוע. בקטגוריה הזו קיימים אתרים ואפליקציות בתחום עיצוב הבית שבהם אפשר להיעזר כדי לשאוב השראה ולקבל רעיונות. ניתן גם לנצל את הפלטפורמה הדיגיטלית ולהתייעץ עם מעצבי פנים, אדריכלים או מהנדסים.

אם רוצים להישאר מעודכנים מסביב לשעון ולא רק מול המחשב, אפשר להוריד את אפליקציית HOUZZ ואפליקציות דומות שמותאמות למסך הקטן. בנוסף, תמיד כדאי לגייס את חוכמת ההמונים ולהתייעץ עם חברי פורומים ובלוגים. כמות האנשים שישמחו לענות לכם על שאלות ולהציע רעיונות יכולה להפתיע אפילו את הציניקנים הגדולים ביותר. חוץ מזה, אתם לא חייבים להשתמש בכל רעיון שתקבלו אבל לפחות תוכלו לפתוח את הראש לעיצובים חדשים.

 

 

DIY: עשה זאת בעצמך ובלי להתאמץ

בכל שלב בתהליך בניית הבית החדש תוכלו להיכנס לאינטרנט ולהשתמש בכלים מההיצע הדיגיטלי כדי להתנסות בעצמכם בחלק מהמשימות. אפשר למשל לצפות בסרטונים ביו-טיוב שמסבירים איך צובעים את הקיר, משפצים את החצר או בונים נישת גבס.

כל סרטון מוסבר בפירוט ויש גם אופציה להשארת תגובות או קריאת תגובות של גולשים אחרים. חלק מהסרטונים הם באנגלית אך יש היצע יחסית מרשים של קטעים בעברית. בנוסף, סרטונים ביו-טיוב יעזרו לכם ללמוד על תהליך הבנייה ולדעת מה יכול לייקר או להוזיל אותה. כך תגיעו לפגישה עם הקבלן מצוידים בכל המידע הרלוונטי ותוכלו לחסוך לעצמכם לפחות כמה אלפי שקלים בהצעת המחיר.

אם אתם רוצים לקחת על עצמכם את נושא העיצוב, בדקו את אפליקציית Smart Tools שמשמשת היום אנשי מקצוע בכל רחבי העולם. האפליקציה מרכזת את כל המדידות הנדרשות תחת קורת גג אחת ואפילו מסוגלת למדוד את רמת הרעש בחלל לצרכים אקוסטיים. לעומת זאת, אפליקציית Paper שאותה ניתן להוריד בחינם מאפשרת לכתוב, לאייר ולצבוע על גבי המכשיר. כך תוכלו לשתף תמונות עם בני זוג ולהביע את החזון שלכם.

 

 

לסיכום, לא צריך להיבהל מההיצע הדיגיטלי אלא להשתמש בו ככלי פעולה. אפשר לעשות את זה בכל שלב של תהליך בניית הבית ולבצע התאמות ושינויים תוך כדי תנועה. הדבר החשוב הוא להישאר עם אצבע על הדופק כדי להיות מעודכנים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.