22 אפריל 2016 | מערכת StartIsrael
"השאיפה הבאה שלי היא להעלות את אחוז ההצלחה של סטארטאפים שנכשלים בשל היעדר "מסלול המראה" ברור ומסודר." קרן זווית עם עמוס טלמור

​עמוס טלמור, מייסד-שותף ויו"ר של Lighthouse Innovation Warehouse – מתחם יזמות חדש שיפעל במתכונת של Scalarator ומוקם בימים אלה. לאחר שנים של עבודה בחברת הייטק גדולה וממוסדת, פנה טלמור לדרך עצמאית, כיזם וכמשקיע אנג'ל. החזון שעומד מאחורי הקמת המתחם החדש הוא שיפור סיכויי ההצלחה של סטארטאפים צעירים, באמצעות תכנית המתאימה עבורם אישית "מסלול המראה" שיסייע להם לבנות חברה חזקה ויציבה.

עמוס טלמור, מייסד-שותף ויו"ר של Lighthouse Innovation Warehouse – מתחם יזמות חדש שיפעל במתכונת של Scalarator ומוקם בימים אלה. לאחר שנים של עבודה בחברת הייטק גדולה וממוסדת, פנה טלמור לדרך עצמאית, כיזם וכמשקיע אנג'ל. החזון שעומד מאחורי הקמת המתחם החדש הוא שיפור סיכויי ההצלחה של סטארטאפים צעירים, באמצעות תכנית המתאימה עבורם אישית "מסלול המראה" שיסייע להם לבנות חברה חזקה ויציבה.

 

 

נעים להכיר

אני עמוס טלמור, נולדתי בתל אביב עם DNA של איש מכירות, נשוי באושר (בשנית) אב ל-4 בנות ו-2 בנים, נכדה אחת ועוד 8 נכדים. אושר. פשוט אושר.

לאחר ניסיון רב שנים בתחום ההייטק בישראל ובחו"ל, פניתי לדרך עצמאית כיזם וכמשקיע אנג'ל. וכיום אני עומד להשיק כשותף מייסד וכיו"ר, את Lighthouse – תכנית Scalarator במתחם ברעננה, שיציע ליזמים 1,500 מטר של מרחבי עבודה, ו"מסלול המראה" מותאם אישית לכל מיזם ללא הגבלת זמן ובליווי מיטב המנטורים והמשקיעים.

 

 

השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי

15 שנות עבודה במזרח הרחוק.

 

 

מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה

חברת ECI TELECOM בראשות דויד רובנר ואחריה חברת KENSHOO  שהייתי המשקיע הראשון שלה.

 

 

יום העבודה הטיפוסי שלי

מתחיל ב-6:30 בבוקר באימון אירובי בבריכה, משם אני עובר לבדוק את מתחם העבודה ב- Lighthouse שהבניה והעיצוב שלו בדרך לגמר. זה בדיוק השלב ביום בו אני משלב ביזנס ופלז'ר, שכן התכנון והעיצוב של המקום (שהוא מדהים בעיני) נעשה כולו על ידי אשתי היקרה, אדריכלית הפנים מרטה טלמור... בין קבלן לקבלן וטפסים של העיריה שצריך למלא, אני נפגש עם המון סטארטאפיסטים, שחלקם באים לבדוק אפשרויות של הצטרפות למתחם. בנוסף אני משקיע זמן רב בפגישות עם מנטורים, נותני שירותים ומשקיעים ובכלל עם כל האקו-סיסטם שפועל סביב בעולם הסטארטאפים, כל זה כדי לבנות ליזמים שישבו אצלנו מערכות תמיכה ארוכות טווח, שיאפשרו להם להגיע להישגים המתוכננים. מאחר ואצלנו אין מגבלת זמן על הישיבה במתחם, אנחנו חייבים להתאים מערכת אישית לכל סטארטאפ בהתאם לשלב בו הוא נמצא.

 

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שבניתי

הקמת גוף של מאות אנשי מכירות וניהולו במזרח הרחוק ופסיפיקה: סין, יפן, קוריאה, פיליפינים, אוסטרליה ועוד מדינות. בסך הכל הובלתי את החברה בה עבדתי במשך כ-15 שנים, למכירות של מעל 2 מיליארד דולר באסיה וזאת במו ידי, ביחד עם הרבה צוותים טובים שאיתרתי, בניתי ותחזקתי.

 

 

ואם הייתי יכול לעשות דברים מחדש

אז אולי הייתי מבצע את המעבר למגורים במזרח כמה שנים קודם לכן, כך הייתי מעלה את המכירות לפי שניים ואולי אף יותר.

 

 

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום

ללמוד על המהות של עולם המכירות והשיווק הבינלאומי, לדעת להדריך ולהטמיע אותו במיזמים שהשקעתי בהם ולהוביל אותם למטרות שאליהן הם מכוונים.

 

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה. השאיפה הבאה שלי

להעלות את אחוז ההצלחה של סטארטאפים שנכשלים בשל היעדר "מסלול המראה" ברור ומסודר. 

 

 

שלושת הדברים הכי חשובים שצריך כל יזם מצליח בארגז הכלים שלו:

1. מצגת קלה להבנה על ידי הלקוחות (והמשקיעים).
2. מוצר שיש לו אופק רחוק ויכולות להתאמה ללקוחות.
3. צוות ניהול כולל BOARD תומך ומסייע.

 

 

העצה הטובה ביותר שקיבלתי כיזם מתחיל

לך תבין מה השוק רוצה ולא מה אתה חושב שהשוק ירצה...

 

 

והעצה הכי טובה שאני יכול לתת כיום ליזמים:

למד משגיאות של אחרים, הקשב למנוסים ממך ואם צריך לעשות PIVOT למוצר – עשה זאת מהר!

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים ממנה אני ממליץ להם להימנע

אל תתאהב במוצר שלך.

 

 

קצת פרגון למתחרים

אני מעריך מאוד את SOSA שעושים רבות להצלחת מיזמים.

 

 

עבודה עבודה, אבל בשביל הנשמה...

אני נוסע תכופות לבית שלי בטוסקנה איטליה, להירגע ולנוח מהעבודה.

 

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

רכבים חכמים, FINTECH ו-IoT.

 

 

אפל/ אנדרואיד?

אנדרואיד – לא אוהב שמכתיבים לי מה עלי לעשות.

 

 

ההומפייג' שלי:

www.lighthouse-il.com

 

 

דברו אליי:

[email protected]   

מתחם Lighthouse יפתח שעריו מיד לאחר חג הפסח 2016 ובו מקום לכ-350 יזמיות ויזמים, בין אם צעירים עם רעיון בלבד או חברות שכבר מוכרות בעשרות ואלפי דולרים בחודש. אתם מוזמנים לבקר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.