24 אפריל 2016 | לירון גליקמן בשיתוף עם Remarketing.io
כך תייצרו מסע דיגיטלי חווייתי ומוכר ללקוחות פוטנציאלים

הרבה דובר לאחרונה על הצורך להבין את "מסעו הדיגיטלי של הלקוח" ככלי עזר למשווק לפגוש את קהל היעד שלו בצורה טבעית ונכונה. למעשה, הטכנולוגיה הדיגיטלית כיום מספקת לכל לקוח פוטנציאלי חוויה שלא היתה קיימת בעבר. בעולם כה רווי בפרסומות, מידע ותוכן, נשאלת השאלה כיצד תופסים באמת את תשומת ליבו של הגולש? איך מבטיחים שהוא יתעניין דווקא בתוכן או בפרסומת שלך ויקבל את הערך הגדול שיש לך להציע?

הרבה דובר לאחרונה על הצורך להבין את "מסעו הדיגיטלי של הלקוח" ככלי עזר למשווק לפגוש את קהל היעד שלו בצורה טבעית ונכונה. למעשה, הטכנולוגיה הדיגיטלית כיום מספקת לכל לקוח פוטנציאלי חוויה שלא היתה קיימת בעבר, ומתחילה ברגע שהוא גולש דרך הטלפון הנייד שלו או במחשב. כל כניסה למייל, חיפוש ערך בגוגל או לחיצה על לינק מובילה את הגולש לאתר חדש. כל אתר כולל מידע, גרפיקות, מראות וחוויית משתמש המעוררים בגולש תחושות, רגשות ורצונות שונים. אלו יכולים להוביל אותו לפעולת רכישה או הרשמה בדף הנחיתה, ומאידך - לחוסר פעולה.

 

 

בעולם כה רווי בפרסומות, מידע ותוכן, נשאלת השאלה כיצד תופסים באמת את תשומת ליבו של הגולש? איך מבטיחים שהוא יתעניין דווקא בתוכן או בפרסומת שלך ויקבל את הערך הגדול שיש לך להציע?

"הכירו את לחצן ה'פליי' שבכל וידאו - הוא הכוכב שהופך ל'קריאה לפעולה' הכי מושכת ברשת!" כפי שאמר המומחה העסקי אנדרו אנגוס.

 

 

שימוש בווידאו משנה את חוקי המשחק!

 

במסעו ברשת, הגולש נוטה להגיב לגירויים שגורמים לו להתחבר, להתרגש, להתעניין. המשווק מצדו מבקש לספק זאת ו"לגעת" בלקוח הפוטנציאלי במקום בו הוא נמצא במסע ולהוביל אותו לבחור, אם ירצה, במסלול או משפך מתוכנן מראש. ניתן לעשות זאת דרך סוגי תוכן כגון טקסט, תמונה וכמובן וידאו.

מחקר שערכו Three Motion, מוכיח את כוחו של הווידאו על פני סוגי תוכן אחר: נמצא כי עד 2017 נתח הצפייה בווידאו בקרב כל גולשי האינטרנט יעמוד על כ-69%, מספר עצום לכל הדעות. החשיפה לווידאו היא ענפה, כאשר 55% מהגולשים ברשת צופים בווידאו על בסיס יומי. במחקר נוסף שנערך בארה”ב בשנים האחרונות, נמצא כי 73% יקנו מוצר שראו דרך סרטון וידאו, בסבירות גבוהה יותר מאשר מוצר שהופיע בתמונה או תואר בטקסט .

 

הווידאו מוביל ככלי חיוני בעיני משווקים וארגונים, כאשר 71% מהמשווקים מאמינים שווידאו הוא הכלי המועדף להגדלת אחוזי המרה מכל סוג תוכן אחר, שכן הווידאו מאפשר חוויה אחרת, אישית יותר ומושכת עבור לקוחות פוטנציאליים. התוצאה היא שקהל יותר ממוקד ואיכותי מגיע וה"מסע" שלו עובר דרך המשפך השיווקי של המשווק.

 

 

טכניקות שיווקיות לווידאו מנצח

 

כדי להביא את הווידאו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר שתוביל את הלקוח לכדי ביצוע רכישה, כדאי להבין איזה סוג וידאו יכול לעבוד בצורה האפקטיבית ביותר. מיכאל באלארד, מנהל השיווק הדיגיטלי של לנובו העולמית, סבור כי הרבה משווקים מחזיקים בגישה שכולם רוצים לשמוע על המוצר שלהם, כשלרוב זו אינה הגישה הנכונה. הוא מסביר בראיון שנערך איתו שישנן כמה נקודות מפתח שיש לשלב בתכנון סרטונים מוכרים:


1. לא לדבר על הארגון שלך אלא על הכאב שעובר על הלקוח ואיך לפתור אותו.
2. לשלב הומור בסרטון שמוסיף להנאה של הצופה
3. להפיק וידאו קצר של עד כ- 60 שניות בכדי להשאיר את הגולש איתך לפני שיאבד את יכולת הריכוז.
4. ליצוק תוכן שהלקוח יכול להתחבר אליו במהלך המסע שלו, ואפילו מספר סרטונים שיפגשו את הלקוח בכמה נקודות במהלך הקמפיין.

 

 

בנוסף קיימים כל כך הרבה כלים ליצירת וידאו מעניין ואטרקטיבי שהופכים את כל התהליך ליצירתי וכלכלי:

Go Animate- כלי ליצירת סרטוני אנימציה מקצועיים עם מגוון ערכות נושא לבחירה. יצירת הווידאו נעשית בצורה פשוטה ואינטואיטיבית.


Sellamations- כלי ליצירת סרטוני דודל - בהם יד אדם מאיירת את האנימציה לכל אורך הסרטון. היתרון בסוג סרטונים זה הוא שהם מהנים לצפייה ומעבירים נקודות בצורה ברורה. כל סרטוני הדודל מצוירים באופן אישי ללקוח וניתן לבקש דמות ספציפית מובילה, ניתן כמובן להוסיף דיבוב מקצועי, ואף תסריט.

 

Powtoons- כלי מוכר ומבוסס בשוק ליצירת סרטי אנימציה ומצגות, קל ומהנה לשימוש ומספק תוצאות יפות!


We Video- כלי המאפשר לערוך סרטונים מקצועיים ושיווקיים בליווי מקצועי ותמיכה לאורך התהליך. ניתן למתג את הווידאו ולהוסיף את לוגו החברה יחד עם מגוון פיצ'רים לעריכת וידאו אטרקטיבית.    

 

 

בסופו של דבר הלקוחות מגיבים לגירויים ועניין. ארגונים שישכילו לבנות מפה מתאימה, אשר תציג את נקודות המגע עם הלקוח במסעו, וישתמשו בווידאו בזמן הנכון ובכלים שיווקיים מתאימים, ישיגו יתרון תחרותי בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית. ארגונים אלו יהיו ערוכים טוב יותר לתת מענה וערך מוסף ללקוחותיהם בכל אחד משלבי "מסע הלקוח", דבר שיוביל ללויאליות, הכרה וכן ללקוחות משלמים.

תגובות

1. מיטל פריברג | 26 אפריל 2016

מעולה!

המון תודה, תוכן מעולה


2. אורי ישראל | 26 אפריל 2016

כל הכבוד

תודה, בהחלט קיבלתי כמה כלים חדשים לשיווק העסק :)


3. בן יעבץ | 26 אפריל 2016

תודה

מעולה! תודה רבה


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.