26 אוקטובר 2013 | יובל מעוז
12 קבוצות ה-Meetup החזקות בישראל

תכירו את הקבוצות הגדולות אליהן מגיעים האנשים שמפתחים את הסטארט-אפ הגדול הבא

אנשי היזמות בארץ אוהבים לספר על תחושת הקהילה שבה הם פועלים. אבל כיצד בנויה הקהילה הזאת? היכן מתרכזים מוקדי הכח שלה? והיכן אנשים יכולים להצטרף אליה ולהיות מעורבים בה?

 

אפשר לבחון את קהילת הסטארט-אפים מזוויות שונות, החל מקרנות ההון-סיכון ומשקיעים, דרך מוסדות ההשכלה הגבוהה המספקות אנשי טכנולוגיה ועסקים מוכשרים, ועד תוכניות האצה וחברות גדולות בשוק. אך דרך נוספת לראות כיצד מתגבשים מוקדי הקהילה והאפשרויות להשתלב בה היא דרך קבוצות ה-Meetup.

 

קבוצות ה-Meetup (אתר לגיבוש קבוצות מקוונות הנפגשות באופן לא-מקוון) הן קבוצות ייעודיות ליזמים הנפגשות באופן סדיר, כשהמפגשים בנויים בדרך-כלל במתכונת קבועה של זמן נטוורקינג והיכרות, ולאחריו או לפניו, הרצאה מפי יזם או מומחה מקצועי. מעניין לראות היכן מתהוות הקבוצות הגדולות ומה אופיין.

 

ההצטרפות לקבוצות היא לרוב חינמית וכך גם המפגשים. כל קבוצה נושאת אופי שונה, כשחלקן פונה לצד המקצועי, האחר למציאת שותפים לסטארט-אפים, ואחרים בהאצת הפעילות ויצירת שותפויות עסקיות.

 

ריכזנו את 12 הקבוצות הגדולות בארץ. הרשימה כוללת את הקבוצות הגדולות ביותר, אך אין זה אומר שקבוצות קטנות יותר הן בעלות השפעה פחותה. חלק מהקבוצות הקטנות יותר מפולחות מקצועית ועוסקות בדיון בסוגיות ממוקדות, כמו שפות תכנות ספציפיות וכדומה. אם אתם מחפשים ידע ונטוורקינג, מעקב אחר פעילויות הקבוצות הללו הן בהחלט מקום טוב להתחיל בו. 

 

1. IGT Cloud: ארגון הענן הישראלי – כ-4,300 חברים

 

ארגון הענן הישראלי, הוא ארגון ללא כוונת רווח של חברות מובילות בתעשייה, חברות הזנק, ספקי תוכנה עצמאיות, לקוחות, ספקים, קרנות הון סיכון ואקדמיה. הפגישות מתמקדות בחדשנות, שיתוף ידע ויצירת קשרים לפיתוח טכנולוגיות ופתרונות מחשוב ענןSaaS ופתרונות נתונים גדולים.הארגון מתמקד באתגרים אלו, יוצר הזדמנויות עסקיות וטכנולוגיות על ידי מתן מסגרות של ועידות, פורומים מקצועיים והדרכה.

 

הארגון פתוח, עצמאי וניטראלי, לדברי אבנר אלגום, ממארגני הקבוצה. "כתוצאה מפעילותו, הארגון הוא המנוע שמשפר את יכולתה של התעשיה להסתגל וליצור פתרונות עסקיים וטכנולוגיים מתקדמים בכלכלת הענן החדשה".

 

 

2. The Junction - כ-3,800 חברים

 

ה-Junction, הבית הפתוח ליזמים, בחסות קרן ההון-סיכון ג'נסיס פרטנרס, מארח אירועים פעם-פעמיים בחודש. במסגרת האירועים מגיעים מרצים ממגוון תחומים, המעבירים הרצאות מקצועיות בתחומי השיווק, טכנולוגיה ועסקים.

 

 

 

3. Microsoft Ventures Academy - כ-2,800 חברים

 

האקדמיה של מיקרוסופט עורכת בהרצליה מפגשים ליזמים, בנושאים טכנולוגיים ועסקיים. המפגשים נערכים פעמיים-שלוש בחודש.

 

 

 

4. Israel Startup Network - כ-2,700 חברים

קבוצת הנטוורקינג של קהילת הסטארט-אפים מכילה אנשים מכל קצוות הספקטרום הטכנולוגי, לצד נותני שירותים ומשקיעים. חברי הקבוצה זוכים במפגשים למידע, קשרים, הזדמנויות עסקיות וסיוע בבניית העסק שלהם. הפעילויות, הכוללות ערבי לימוד ונטוורקינג, נערכו עד היום במקומות משתנים, ביניהם במיקרוסופט וב-IBM.

 

הקבוצה חברה עם האינקובטור הווירטואלי העולמי One Million by One Million של סרמנה מיטרה, והפעילויות מעודדות סטארט-אפים ישראלים להשתתף בתוכנית, המונעת טעויות נפוצות ומסייעת להם לצעוד בדרך לפיתוח ההחברה, יחד עם הצגה למשקיעים, לקוחות ולשותפים פוטנציאלים.

 

הפעילויות בקבוצה, המאורגנות בהתנדבות בידי ארלין מרום, שבין היתר, מרכזת את התכנים ב-TheECOAccelerator.com.

 

 

 

5. ILTechTalks - כ-2,500 חברים

 

ILTechTalks הוקם לפני כארבע שנים ומטרתו לקדם שיתוף ידע בין חברות טכנולוגיה ישראליות. אורי להב, ממארגני הקבוצה מספר: "זיהינו חוסר מסוים ברכישת ידע טכנולוגי בארץ מסיבות של ריחוק ממקורות הידע, הנמצאים לרוב בארה"ב. כשקצת נכנסנו לעובי הבעיה ראינו שהידע לרוב כבר נמצא בארץ אצל 'מישהו' שכבר חקר אותו והתנסה, אבל מפאת גודל התעשיה אנחנו פשוט לא יודעים למצוא אותו. זה יכול להיות טכנולוגיה מסויימת, שפת תכנות או שיטת ניהול שאנחנו רוצים להטמיע בארגון ולא יודעים היכן להתחיל. לרוב אנחנו שואלים את עצמנו -  לו רק היה מישהו שהתנסה בנושא ויכול לבוא לדבר עם הצוות שלנו על נסיונו, ובעברית, זה יהיה מצוין".

 

"אז זה מה שעשינו, יש לנו היום מאגר הולך וגדל של למעלה מ-100 הרצאות,בו מרצים עם נסיון טכנולוגי מעשי חולקים את הידע שלהם. ניתן לתאם איתם והם יגיעו אליכם למשרד לדבר עם הצוותים שלכם ולחלוק את הידע - בחינם לגמרי. אנו מזמינים חברות ליזמים לשתף איתנו זמן ומקום, ואנחנו נפרסם לקבוצה את האירוע ונפתח הרשמה על בסיס מקומות פנויים. בנוסף - פעם בשנה יש שבוע הרצאות בו מתקיימות כ-30 הרצאות נבחרות מתוך המאגר".

 

 

6. Hub Tel-Aviv - Tech on Beer– כ-2,400 חברים

 

"Tech on Beer" היא סדרת מפגשים, 2-4 מפגשים בחודש, המאורגנים בידי הצוות שלHub Tel Aviv , מרכז ליזמות חברתית וטכנולוגית בת"א. המפגשים מתמקדים בכל מה שמעניין סטארטאפיסטים טכנולוגיים, כשבין השאר התארחו המייסדים שלWaze, Soluto, Fiverr, Shaker, Powtoon  ועוד רבים מהסטארטאפים הישראלים ה"חמים". בנוסף מתקיימים במסגרת הקבוצה מפגשים בנושאים טכנולוגיים ועסקיים.

 

 

7. Mobile Monday Tel-Aviv (MoMoTLV)– כ-2,300 חברים

 

קבוצה ייעודית לענייני מובייל. הקבוצה הישראלית היא חלק מקבוצתmobile monday  העולמית, שהוקמה בשנת 2000. הקבוצה הישראלית דנה בכל ענייני המובייל החמים, ביניהם מסחר במובייל, פיתוח, ופיתוח עסקי.

 

 

8. Google Developers Group - GDG Tel Aviv – כ-2,100 חברים

 

קבוצה ייעודית למפתחים ומעצבים. המפגשים נערכים בגוגל קמפוס בת"א. במפגשים קודמים עסקו בקבוצה בפיתוחים לאנדרואיד, מפגש עם צוותי הפיתוח של גוגל מפות, וצוות הפיתוח של Android Games.

 

 

9.JBNF - The Jerusalem Business Network Forum  - כ-1,900 חברים

 

הנציגה הירושלמית היחידה ברשימה, שאף שמה לה למטרה לכבוש את ראש הרשימה ו"להגיע תוך 4-5 שנים ל-5,000 חברים". הקבוצה עוסקת בפיתוח עסקים בירושלים ונפגשת פעמיים-שלוש בחודש.  המפגשים עוסקים בהזדמנויות עסקיות, הגעה לשווקים חדשים וגם בהרצאות העשרה בתחום היזמות.

 

 

10. Product Management Meetup - כ-1,500 חברים

 

קבוצת Product Management Meetup (IL) הינה קבוצת ה-Meetup המובילה לניהול מוצר, המונה מעל 1,500 חברים. בין חברי הקבוצה נמנים מנהלי מוצר, מנכ"לים, יזמים, מנהלי שיווק, אנשי UX וכל מי שמעוניין להכיר טוב יותר את תחום ניהול המוצר.

 

הקבוצה מהווה מסגרת עבור קהילת מנהלי המוצר בישראל לשיתוף ידע וניסיון מקצועי וללמוד זה מזה. במסגרת המפגשים מוצגים מגוון נושאים כגון: case studies של מוצרים מצליחים, אסטרטגיית מוצר, אתגרים בניהול מוצר, דרכים להבין טוב יותר את הלקוחות ועוד.

 

הקבוצה מנוהלת על-ידי אסנת ניב-אסא ורותי מלמד-שניאורסון, שותפות בחברת PMsphere, מומחיות בניהול מוצר, מרצות ויועצות לחברות בנושאים הקשורים לניהול מוצר ופיתוח מוצרים חדשים.

 

 

11. Garage Geeks -  כ-1,200 חברים

 

אולי הקבוצה הידועה ביותר, ולא רק בזכות הנדל"ן המארח - מוסך בחולון. הגראז' גיקס הפעילים עם יוסי ורדי, אירחו מפגשים מרתקים בשנים האחרונות, ביניהן בכירים ב-AOL, אינדיגוגו, את ליאור צורף וגם את המפגש המדובר של אשטון קוצ'ר בארץ, שנערך מחוץ לגראז' החולוני.

 

 

12. StartHub - כ-1,100 חברים

 

הקבוצה עוסקת בכלים ליזמים בעת בניית סטארט-אפ. בקבוצה מקיימים שלושה סוגי מפגשים: 

 

מפגשי Startup Speedating  להכרות ובניית צוותים; Perfect Pitches, להצגת מיזמים בפני פאנל של משקיעים ומובילי דעה; הרצאות מומחים בתחומי שונים של הקמת סטארט-אפים בשלבים השונים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.