16 יוני 2016 | לירון גליקמן
3 טיפים מנצחים לבניית תא משפחתי לצד עסקים משגשגים - מזוג שעשה זאת בעצמו

כולנו יודעים שניהול האיזון בין חיי העבודה וחיינו הפרטיים זה דבר מאתגר. האם קיים ערך בסיסי במערכות יחסים שאפשר למנף, בכדי להצליח בצורה אפקטיבית בכל התחומים החשובים בחיינו? בשביל לענות על הסוגיה הזו, נפגשתי עם שני מנכ"לים מצליחים, שהם לא רק יזמים מנוסים, אלא גם זוג נשוי שהקים משפחה בעודם בונים מספר חברות.

 

כולנו יודעים שניהול האיזון בין חיי העבודה וחיינו הפרטיים זה דבר מאתגר, אולי אחד האתגרים הגדולים של העולם המערבי בימינו: רק דמיינו כמה אנרגיה, רגש, זמן ועבודה יש להשקיע בבניית עסק משגשג, גידול משפחה ובילוי זמן עם בן או בת הזוג, ולא לדבר על זמן לעצמנו. יש מכנה משותף לכל תחומי החיים הללו והוא מערכות יחסים – בכדי להקים סטארט-אפ מצליח או לבנות משפחה, יש צורך בהקמת מערכות יחסים מכל מיני סוגים וטיפוח מתמשך שלהן כדי שיהפכו למשמעותיות ומצליחות. אם כך הדבר, אז האם קיים ערך בסיסי במערכות יחסים שאפשר למנף, בכדי להצליח בצורה אפקטיבית בכל התחומים החשובים בחיינו?

 

 

 

בשביל לענות על הסוגיה הזו בדיוק, נפגשתי עם שני מנכ"לים מצליחים המתגוררים בניו יורק ומייצגים אותנו נאמנה בעולם. הם לא רק יזמים מנוסים, אלא גם זוג נשוי שהקים משפחה בעודם בונים מספר חברות. הזוג הזה הצליח למנף את מערכת היחסים האישית שלהם, את ערכי המשפחה ומוסר העבודה שטבוע בהם, לכדי גדילה והצלחה בכל התחומים הללו, וכך הם בהחלט מוכיחים שאפשר ליצור איזון והצלחה בכל תחומי החיים!

 

 

לאמיר וטלי אורעד יש סיפור חיים מרתק: ביחד הם הקימו בשנים האחרונות שש חברות בזמן הרחבת המשפחה והבאת שלושה ילדים לעולם, וכמו שכל הורה יודע, כל ילד הוא סטארט-אפ בעצמו שדורש הרבה תשומת לב ואהבה וראוי לכך.

 

אמיר אורעד הוא המנכ"ל של של Sisense, חברת טכנולוגיה המתמחה בבינה עסקית שצומחת במהירות עצומה ומומחים בתעשייה צופים שתהפוך לחברה הישראלית הבאה שתעבור את רף השווי של מיליארד הדולר. אמיר הוא מנכ"ל מצליח ויזם סדרתי שבנה את העסק הראשון שלו בגיל 16 והצליח מאז להקים ולהוביל שני סטארט-אפים לצד רזומה מפואר. אמיר מוכר כמוביל בתחום ה-“big data” וידוע בעולם הסטארט-אפים וההיי טק בשל יכולתו לקדם חברות בצורה משמעותית. ההישגים של אמיר הופכים אותו לאחד מיזמי הטק הישראלים המצליחים ביותר.

 

אשתו, טלי אורעד, היא המקימה והמנכ"לית של GetScreen, אפליקציה להורים המאפשרת להם לשלוט בקלות על השימוש ב"זמן המסך" של ילדיהם בכל מכשירי התקשורת בבית, בעזרת חומרה ותוכנה ומכל מקום באמצעות הסלולרי של ההורים. טלי הקימה בנוסף ארגון ללא מטרות רווח, המעודד הורים ללמוד טכניקות החייאה, ומטרתו היא מתן כלים להצלת חיים. טלי היא מהנדסת תוכנה עם ניסיון תאגידי ועסקי ובעלת הטוב מכל העולמות – אישה ואמא עם ראש יזמי שיחד עם חינוך אקדמי- טכנולוגי אפשר לה להקים עסקים התורמים למשפחות בכל העולם.

 

 

 

 

 

אז איך זוג היזמים הזה מצליח לעשות את כל זה בלי להשתגע? זה מה שרציתי לגלות כשדיברתי איתם, במיוחד לאור הקושי של יזמים רבים המנסים לנהל עבודה בסטארט-אפ בשילוב עם חייהם הפרטיים. אמיר וטלי שיתפו איתי את הערכים הבסיסיים שעזרו להם לגדל גם משפחה וגם לבנות עסקים:

 

 

 

1. להוביל דרך מתן דוגמה

 

כשחושבים על זה, אפשר ליישם ערכים של מנהיגות בצורה דומה בתחומים שונים בחיים ובעסקים. אמיר וטלי דואגים להעצים את כל תחומי החיים בהם הם נמצאים. "אנחנו שואפים להוביל ולנהל דרך מתן דוגמה. אנחנו לא יכולים לבקש מחברי משפחה, או לחילופין, עמית לעבודה לעשות מה שאנחנו לא עושים בעצמנו" אמר אמיר.

דוגמה אחת היא העובדה ששניהם אוהבים לחשוב בגדול על אפשרויות חדשות ופתרונות לבעיות והם משתפים את הרעיונות שלהם עם עמיתיהם לעבודה ועם ילדיהם. שתי קבוצות אלו, כל אחת בדרכה, לוקחת חלק בתהליך של פיתוח רעיון עד שזה הופך למוצר. עמיתיהם של אמיר וטלי הופכים להיות משמעותיים בפיתוח משותף של תהליכים, דבר הבונה תרבות ארגונית של שיתוף פעולה, בזמן שילדיהם לומדים על ידי צפייה בהוריהם בפעולה. למעשה, הילדים אפילו זוכים לפתח חשיבה בונה וחוקרת בצורת משחק משפחתי בשם - "מצא את הבאג". החוקים פשוטים: הילדים מחפשים "באגים" במוצרים של אמיר וטלי. כל פעם שהם מוצאים תקלה הם מקבלים דולר אחד וכך לומדים מהוריהם איך "לחשוב אחרת, לחשוב מעבר ולחשוב בגדול".

טלי משתפת: "זה מאתגר להיות אישה יזמית שעובדת בשביל לעשות שינוי. כשהבת שלי רואה אותי מתארגנת לפגישה עם משקיע או להרצאה ושואלת אותי מה אני עושה, אני זוכה להראות לה איך אני ניגשת לעבודה, מתכוננת לפגישה ושגם לי יש פרפרים בבטן. לאט לאט אני זורעת בילדיי את הזרעים להעצמת הערכים שאני מאמינה בהם". יזמות נמצאת בכל מקום, בבית ובמקום העבודה, וזה מדהים לראות איך משפחת אורעד מצאה דרכים יצירתיות להרחיב את המיומנות הזו דרך מתן דוגמא אישית.

 

 

2. יצירת סביבה תומכת

 

בשיחתנו אמיר וטלי חזרו ושבו לדבר בלהט על החשיבות של יצירת סביבה תומכת, שכן היא משמשת כמנוע גדילה בשביל חיי המשפחה כמו גם בשביל העסק. כזוג, הם תמיד תמכו והיו מעורבים מקרוב במסע היזמות האחד של השנייה, והם מעידים שהעובדה הזו הכפילה את הניסיון האישי שלהם דרך למידה מהטעויות וההצלחות של שניהם. וכמובן, זה נכון גם לניהול המשפחה.

"אתה יכול להשיג כל מה שאתה רוצה אם אתה מאמין ביכולת שלך להצליח, אבל דאג להיות ליד אנשים תומכים השותפים לאותה התשוקה והחזון." ציין אמיר. אמיר וטלי מקיפים את עצמם בעמיתים ובחברים שהם סומכים עליהם ושאיתם בנו מערכות יחסים לאורך הזמן, שותפים לדרך אשר תומכים ב"מסע" העסקי והאישי שלהם.

הסביבה התומכת מתגלה ככל כך חיונית בייחוד בזמן הקמת סטארט-אפ הדורש הרבה למידה, עשיית טעויות, קבלת "לא" ועמידה מהירה על הרגלים אחרי נפילה! באופן דומה, כהורים ומנכ"לים מנוסים, משפחת אורעד מאמינה בחופש לעשות טעויות וללמוד מהן: "אנחנו נותנים לילדנו את החופש לבחור את הבחירות שלהם ולעשות טעויות. אתה לא יכול לגדל משפחה או חברה כשאתה אומר לאנשים מה לעשות. אתה חייב לזרוע ערכים והדרכה ולתת חופש לאנשים לקבל את ההחלטות בעצמם, וכן, גם לטעות." 

 

 

3. השקעה במערכות יחסים

 

כידוע: It’s all about people, משפחות וארגונים נוצרים דרך דרגות שונות וסוגים מגוונים של קשרים חברתיים וקירבה. יצירה וטיפוח של קשרים עם אנשים שונים הם המפתח לחיזוק משפחה וחברויות, העצמת ארגונים והרגשה אישית טובה ושלמה יותר. אמיר וטלי שיתפו איתי אין ספור סיפורים על איך עזרה קטנה שנתנו למישהו הפכה להיות מאוד משמעותית עבורם בהמשך הדרך.

"אנחנו תמיד שמחים לעזור ומאמינים בחשיבות של להיות זמינים לכל אדם, עובד, חבר וכמובן לבני משפחתנו. השקעה כנה במערכות יחסים מיתרגמת בסופו של דבר לתוצאות טובות בעבודה, שיפור בתקשורת והבנה של אחרים וכמובן תורמת לחיי משפחה מאושרים יותר וסיפוק אישי. התייחס לכל אדם באופן בו היית רוצה שיתייחס אליך, היו צנועים אפילו כשאתם בראש הפירמידה. זה נכון לתא המשפחתי כאשר אתם מבלים זמן יחד עם בן הזוג והילדים, כמו גם  בעבודה. זה לא רק הדבר הנכון לעשות כאדם, אלא גם הדרך הנכונה לבנות עצמך ולהתנהל בסביבה עסקית לחוצה."

הדרך בה כל אחד מתקשר עם אלו שסביבו מיתרגמת מיד ומשפיעה על הלך הרוח של כל סביבתו ועדיף שזו תהיה השפעה טובה.

טלי מוסיפה: "החיים הם כמו גלגל, מה שאתה נותן משפיע על מה שתקבל חזרה וכשמדובר במרכיב האנושי אין הבדל גדול בין בניית חברה מצליחה וניהול חיי המשפחה". ערכי כבוד, עזרה ותקשורת בסיסיים ישפיעו על יצירת מערכות יחסים טובות ובניית תרבות עסקית מצוינת, ועל הרגשה של קהילתיות ושייכות.

 

 

 

בסופו של יום, חיים מאושרים יותר, מוצלחים יותר ועשירים יותר אפשריים גם אם שני בני הזוג הם בעלי חברות. אמיר וטלי אורעד מוכיחים שמה שנתפס כ"מסובך" ואף בלתי אפשרי בעיני אחרים, הוא  בהחלט בר ביצוע כאשר מחזיקים בערכים נכונים לגבי בניית מערכות יחסים ונמצאים בסביבה תומכת שמאפשרת צמיחה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.