23 יוני 2016 | מערכת
תואר במדעי המחשב - כרטיס הכניסה לעולם ההיי טק

תואר במדעי המחשב היה ועודנו כרטיס הכניסה האפקטיבי והבטוח ביותר לעולם ההיי טק המשגשג. עם ההתפתחות הסוחפת בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחומי החומרה, תוכנה והאינטרנט בפרט, הביקוש הגובר לבוגרי לימודי מדעי המחשב הוא טבעי בהחלט ומאפשר לבוגרי התואר להשתלב בתעשיות עתירות ידע מגוונות בתחומי ישראל ומחוצה לה.

תואר במדעי המחשב היה ועודנו כרטיס הכניסה האפקטיבי והבטוח ביותר לעולם ההיי טק המשגשג. עם ההתפתחות הסוחפת בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחומי החומרה, תוכנה והאינטרנט בפרט, הביקוש הגובר לבוגרי לימודי מדעי המחשב הוא טבעי בהחלט ומאפשר לבוגרי התואר להשתלב בתעשיות עתירות ידע מגוונות בתחומי ישראל ומחוצה לה. מעבר לכך, יציאה אל החיים עם תואר במדעי המחשב היא, ללא ספק, הצעד הנבון ביותר למי שעבורו גובה תלוש המשכורת מהווה שיקול מכריע בבחירת אפיק הקריירה האישי שלו. כיום, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תחום מדעי המחשב ותחום ההנדסה נחשבים לרווחיים ביותר בהשוואה לתחומי עיסוק אחרים כמו משפטים, מנהל עסקים ועוד, ועל כן, לימודי מדעי המחשב יובילו אתכם אל המשכורות הטובות בשוק, זאת במידה, כמובן, ותציגו ממוצע ציונים מרשים דיו.

 

 

למי מיועדים לימודי תואר ראשון במדעי המחשב?

אם ניחנתם בראש ריאלי, בחשיבה אנליטית ובגישה טכנית במידה לא מבוטלת, ולא פחות חשוב מכך, אם אתם נכונים להשקיע, למצות מעצמכם את הפוטנציאל המקסימלי ולהתמודד עם מסלול לימודים מאתגר במיוחד, סביר להניח שאתם בדרך הנכונה. במקביל, תוכלו להתחיל את דרככם בשטח ולאחר סמסטרים ספורים בלבד למצוא עבודה בתחומי הפיתוח, האוטומציה וה – QA, תוך שאתם מקבלים יותר ממושג על אופי העבודה ועל מידת התאמתה לאופייכם ולכישוריכם וצוברים ניסיון מעשי שיעניק לכם נקודות זכות רבות ביציאתכם לשוק העבודה. מרבית המעסיקים יעדיפו לקבל עובדים שכבר הכירו מקרוב את עולם העבודה בתחום ההיי טק, התנסו בעבודה בתוכנות שונות וצברו תובנות חשובות שיאפשרו להם לתפקד טוב יותר בסביבת העבודה. לכן, גם אם אתם עמוסים עד מעל הראש במילוי חובותיכם הלימודיות על הצד הטוב ביותר, מומלץ מאוד להתחיל לבנות את הקריירה ולחשוב על דרככם התעסוקתית במקביל ללימודים. זאת כמובן, כל עוד העבודה איננה פוגעת יתר על המידה בכושר הלמידה ובממוצע הציונים שלכם.

 

 

בשוק רווי בוגרים מצויינים- איך תבדלו את עצמכם מבעוד מועד?

הביקוש הרב ללימודי מדעי המחשב בקרב צעירים בארץ ובעולם הפך את הענף לרווי במידה מרובה ועם כניסתם לזירה של שחקנים נוספים בדמות המכללות האקדמיות למיניהן, אשר מספקות מענה למועמדים המעדיפים לרכוש את רזי המקצוע מן הצד היותר פרקטי שלו, הרי ששוק העבודה מוצף כיום בבוגרים מצטיינים הנאלצים להתמודד על מקומם בשוק התעסוקה. אם חשוב לכם ליצור מראש בידול מקצועי, ובבוא היום, ליהנות מיתרון ניכר על פני בוגרים אחרים, חשוב שתתמקדו בבחירת ההתמחויות שעושות את ההבדל ואשר יהפכו אתכם מעוד בוגר מדעי המחשב שמחפש עבודה לבין עובד מבוקש שטופס קורות החיים שלו שווה עיון מעמיק ושביכולתו לתרום רבות לכל חברה בה ישתלב.

 

 

לא רק תכנות

מגוון ההתמחויות הרחב העומד לבחירתכם במוסדות אקדמיים שונים מאפשר לכם להתמחות במגוון תחומים שיעשירו את הבסיס המקצועי שלכם, יסייע לכם בהגדרת הכיוון האישי שלכם ויפתח בפניכם אפיק הזדמנויות תעסוקה רחב ומבטיח יותר. בין היתר, תוכלו להתמחות ברמה מתקדמת בתחום אבטחת הסייבר ובתחום רשתות תקשורת המחשבים, שני תחומים הנחשבים למבוקשים וחמים במיוחד בתעשיית ההיי טק הישראלית. בנוסף, תוכלו להתמחות בתחום פיתוח האפליקציות האינטרנטיות, בתחום היזמות הטכנולוגית, בתחום מחשוב הענן, בתחום פיתוח מערכות הפעלה ניידות ומערכות הפעלה סלולריות, בתחום ההקמה והניהול של סטרטאפים, בתחום ארכיטקטורת האינטרנט ועוד. לחילופין, אם אתם שואפים לאייש משרות ניהוליות בחברות היי טק או בארגונים אשר עוסקים בפיתוחם של מוצרי תוכנה, תוכלו להתמחות גם בתחום הניהול העסקי של חברות טכנולוגיות.

 

 

לסיכום, תחום מדעי המחשב מבוקש מאוד הן בשוק העבודה והן בקרב מועמדים המחפשים מה ללמוד. לצד הזוהר והתנאים הטובים שמקצוע זה מבטיח, הוא גם כרוך בלא מעט שעות עבודה והשקעה מתמדת במעקב אחר התחום וההתפתחויות בו. אין ספק, יחד עם זאת, כי עדיין הדרך הנאותה להשתלב בו וללמוד את הבסיס התיאורטי לדברים, היא דרך לימודים אקדמיים. ואם בלימודים אלו שולבו גם נגיעות מעשיות במקצוע, או התחברות לתחומי נישה חדשים ומבוקשים הרי שסטודנט זה בהחלט יהיה מבוקש ביום שאחרי. שיהיה בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.