3 יולי 2016 | ג'ייסון דה-מר
7 שינויים קטנים שיכולים לגרום לאתר האינטרנט שלכם להיות ויזואלי יותר במנועי חיפוש

כאשר אתם צריכים משהו- מוצר, מידע, מספר טלפון - מה הדבר הראשון שאתם עושים? אתם מעלים מנוע חיפוש וכותבים את השאלה שלכם. נכון? לכן, אין זה מפתיע שכל כך הרבה חברות מנסות להיות מעורבות ב-SEO - אסטרטגיה שמסייעת לעסקים לעלות לראש דירוגי החיפוש עבור שאלות הקשורות לעסקים, מוצרים או שירותים שלהם. הנה 7 דרכים מהירות ופשוטות בהן תוכלו להפוך את האתר שלכם לוויזואלי יותר במנועי חיפוש.

כאשר אתם צריכים משהו- מוצר, מידע, מספר טלפון- מה הדבר הראשון שאתם עושים? אתם מעלים מנוע חיפוש וכותבים את השאלה שלכם. נכון? גוגל מעבדת יותר מ3.5 מיליאד חיפושים בכל יום. לכן, אין זה מפתיע שכל כך הרבה חברות מנסות להיות מעורבות ב-SEO - אופטימיזציה של מנועי חיפוש (search engine optimization), אסטרטגיה שמסייעת לעסקים לעלות לראש דירוגי החיפוש עבור שאלות הקשורות לעסקים, מוצרים או שירותים שלהם.

 

 

למתבונן מבחוץ, SEO  לעתים קרובות נראה מורכב, מאיים ומלא בלוגיסטיקה טכנולוגית. אבל זה לא חייב להיות כך. 

הנה 7 דרכים מהירות ופשוטות בהן תוכלו להפוך את האתר שלכם לוויזואלי יותר במנועי חיפוש: 

 

 

1. מלאו כל עמוד באתר שלכם בתוכן עשיר

זה אכן הפריט המורכב ביותר ברשימה זו, אבל זה הכרחי. בלעדי זה, יהיה לכם מאוד קשה להשיג ויזואליות במנועי חיפוש.

כל העמודים שלכם ובמיוחד עמוד הבית, צריכים להיות עשירים בתוכן הכתוב היטב ובאופן תיאורי. אידיאלית, תהיה אופטימיזציה של תוכן זה למילות מפתח וביטויים שהם מטרות היעד שלכם (כל עוד הטקסט לא נראה לא טבעי). אם יש לכם עמודים ללא תוכן רב, מנעו מגוגל לעשות להם אינדקס בכך שתשתמשו במאפייני " noindex" ו-"nofollow" של כל הלינקים לעמודים אלה.

 

 

2. כתבו תגיות כותרות ייחודיות ותיאורי מטא עבור כל עמוד

תגיות כותרת משמשות ככותרות של העמודים שלכם בעמודי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP) , בעוד שתיאורי מטא משמשים כטקסט תיאורי. לא רק שמבנים אלה מיידעים את גוגל לגבי התוכן והמטרה של כל אחד מהעמודים שלכם, הם גם מכתיבים כיצד העמודים שלכם יופיעו בתוצאות החיפוש.

בדרך זו הם משרתים מטרה כפולה: הם מדרגים את העמודים שלכם גבוה יותר ומגבירים דירוגי הקלקות ממשתמשים בעמודי תוצאות מנועי חיפוש. אתם יכולים להשתמש בכלי המבוסס אינטרנט כמו Siteliner אובסורקי עומק של אתרים כמו Screaming Frog, כדי לקבל הערכה מדויקת של כל עמוד באתר שלכם, כולל תגיות כותרות ותיאורי מטא.

 

 

3. נקו דפי שגיאה 404

דפי שגיאה 404 מעצבנים את המשתמשים ויכולים לשבש את מספר העמודים שגוגל יכול להכניס לאינדקס. כשלעצמם הם ככל הנראה לא יפגעו בדירוגים שלכם, אבל עדיין כדאי להקים הפנייה מחדש 301 או להקים מחדש את העמוד אם אתם מגלים שהוא עמוד שגיאה 404 במקום שלא ציפיתם לכך.

ל-Google Search Console יש כלי נהדר לבדוק זאת: חפשו תחת "טעויות סריקה" (crawl errors). אם האתר שלכם על Wordpress אתם יכולים להוריד אחד מכמה סוגי פלאגאין שנועדו להפוך את עמודי שגיאה 404 לכיפיים ויעילים באופן אוטומטי, או להפנות אותם באמצעות עבוד הפניה 301 אוטומטית לעמוד אחר, כמו עמוד הבית שלכם.

 

 

4. הפכו את התוכן שלכם לכזה שניתן לשתף בקלות

זהו שינוי פשוט, ואם לא עשיתם אותו כבר, אתם ככל הנראה פספסתם הזדמנויות משמעותיות. בעמוד הבלוג שלכם, הציגו אייקונים לשיתוף חברתי כדי שהמשתמשים שלכם יוכלו באופן אקטיבי ופשוט לשתף את התוכן שלכם במדיה חברתית. שיתופים חברתיים לא תורמים באופן ישיר לדירוגים, אבל הם יכולים להפוך את התוכן שלכם לוויזואלי יותר ובכך להרוויח בקלות יותר לינקים פנימיים.

לאחרונה אושר כי יתרון זה הוא אחד משני הפקטורים החשובים ביותר לדירוג באלגוריתמים של גוגל. אם האתר שלכם מבוסס על Wordpress יש מספר סוגי פלאגאין שיכולים להוסיף כפתורי שיתף לאתר שלכם באופן דינמי.

 

 

5. בצעו אופטימיזציה לתמונות שלכם

אתם ככל הנראה עושים שימוש בתמונות בקמפיין השיווקי שלכם, אבל האם עשיתם להן אופטימיזציה באופן יעיל? לא נדרש מכם הרבה כדי לבצע אופטימיזציה לתמונות שלכם עבור מנועי חיפוש. כל שעליכם לעשות הוא לתייג את התמונות באופן מדויק. כתבו תיאור מדויק ועשיר במילות מפתח וכללו תגיות alt וכותרת כדי לקטלג ולתאר את התפקיד של התמונה בעמוד שלכם.

אם האופטימיזציה נעשית באופן מדויק, התמונות שלכם יכנסו לאינדקס ויהיו ברות חיפוש באופציית חיפוש התמונות של גוגל- מסלול לא ישיר אבל בעל ערך עבור משתמשים אונליין להגיע לאתר שלכם.

 

 

6. גרמו לאתר שלכם להיטען במהירות רבה יותר  

מהירות אתר אינה פקטור מכריע לויזואליות במנועי חיפוש, אבל היא בהחלט נחשבת. בנוסף, אתר מהיר יותר לרוב מוביל לחווית משתמש טובה יותר ומשמעות הדבר יחס המרה גבוה יותר, בנוסף ליתרונות נוספים.

אתם יכולים לשפר את מהירות טעינת האתר שלכם באמצעות: אופטימיזציה של התמונות, שימוש בסוגי תמונות נכונים, שימוש ב-caching plugin טוב, מחיקת מטא-דאטה מיותר ושימוש ב-using plugins שאתם באמת זקוקים להם.

לעזרה נוספת עם הגברת מהירות האתר שלכם, ראו את המאמר הבא.

 

 

7. כללו סימונים מובנים

ובכן, עלי להיות הוגן, צעד זה אינו פשוט אבל הוא יעיל (ופחות או יותר ברור) וזוהי גם דרך טובה לגרום לאתר שלכם להיות ויזואלי יותר במנועי חיפוש. בשלב כלשהו אתם ביצעתם חיפוש וראיתם תשובה בולטת לחיפוש שלכם ממוקמת מעל או לצד התוצאות הרגילות. זה יכול להיות לוח שנה קטן, כניסה אנציקלופדית או תשובה קצרה כתובה בסגנון של סיכום/תמצית.

אלו הם קטעים עשירים, ואם אתם רוצים להיות מוצגים בדרך זו, יהיה עליכם לכלול סימונים מובנים לסוגים שונים של תוכן באתר שלכם. אין לי די מקום להיכנס כאן לנדרש מבחינה טכנולוגית אבל אתר Schema.org מייצג את התעשייה הסטנדרטית וכולל הנחיות טובות בנושא זה.

 

 

אל תחשבו ששבע האסטרטגיותה אלה הן הטווח המלא של SEO. למעשה, הן אפילו לא מגדרות את הקצה של SEOon-site והן אפילו לא לוקחות בחשבון off-site SEO. טקטיקות אלה לא יגרמו לשינוי דרמטי בן לילה, אבל הן פשוטות ויכולות לספק ניצוץ משמעותי בצמיחה של ויזואליות חיפוש האתר שלכם. 

קבלו אותן בעבור מה שהן וזכרו שלמרות ש-SEO  הוא מורכב, איש שיווק שנכון ללמוד אכן יעשה זאת.

לסיוע נוסף בבניית אסטרטגיית שיווק האונליין שלכם והוצאתה לפועל, ראו את המאמר הבא

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.