4 יולי 2016 | גלעד סרוסי
בא לסטארטאפ בחור חדש - Full Stack Marketing

כן כן! לא התבלבלנו Full Sack Marketing, או בקיצור FSM הינו החבר הכי טוב החדש של המפתח בסטארטאפ, ה-Full Stack Developer, או בקיצור FSD. לאלו מכם שלא מכירים, לא את ה-FSM ולא את ה-FSD, תוכלו ללמוד על כך במאמר הבא.

 

כן כן! לא התבלבלנו Full Sack Marketing, או בקיצור FSM הינו החבר הכי טוב החדש של המפתח בסטארטאפ, ה-Full Stack Developer, או בקיצור FSD. לאלו מכם שלא מכירים, לא את ה-FSM ולא את ה-FSD, הנה הסבר קצר:

 

 

Full Stack Developer - הינו המתכנת בסטארטאפ אשר שולט בכמה שפות תכנות שונות, מבין UX ו-UI, יודע לתכנת צד שרת וצד לקוח וכמובן לחבר ביניהם. נכון, זו המון עבודה, ואכן אותו מתכנת כנראה מתמחה רק באחת מהשפות ו/או אחד מהצדדים, אך רמת ההיכרות והניסיון שלו עם כלל החלקים, היא מספיק טובה כדי ללוות את הסטארטאפ בשלביו הראשונים, כאשר התקציב זעום עד אפסי, וכל אחד מחברי הצוות במיזם עושה הכל מהכל. כל זאת, על מנת להביא את הסטארטאפ למקום בו הוא יכול להוכיח היתכנות של הרעיון, להשיק גרסה ראשונית לשוק ובסופו של דבר לגייס משקיעים, לקוח גדול או למכור את הטכנולוגיה.

 

Full Stack Marketing - ממש בדומה ל-FSD, רק בתחום השיווק, הינו הצלע השיווקית של המיזם. הוא מבין שיווק, פרסום ומכירה על כל שלביהם ויודע להוציא אותם לפועל על פי אסטרטגיה ותוכנית שיווקית ברורה שכתב ספציפית עבור הסטארטאפ בו הוא שותף. חלקו של ה-FSM עוד בשלביו הראשונים של הסטארטאפ (ממש כבר בשלב הרעיון) הוא מהותי, לא פחות מזה של המתכנת ואולי אף יותר. המשמעות של FSM במיזם הינו מיקוד בקהל היעד הנכון ביותר לסטארטאפ, שילוב של המוצר/שירות שהמיזם עתיד לייצר עם קהל היעד הזה, ועוד הרבה פרמטרים אשר בסופו של דבר חוסכים לסטארטאפ הרבה זמן וכסף - הדברים הכי קריטיים, במיוחד בתחילת הדרך.

 

 

 

אבל מה ההבדל בין FSM לבין CMO (סמנכ"ל שיווק)?

 

ישנם כמה הבדלים בין סוגי התפקידים הללו, אך ההבדל הכי משמעותי הינו אופי העבודה בפועל. CMO הוא צלע ניהולית אסטרטגית ולרוב בעל התמחות גבוהה בתחום מאוד ספציפי בשיווק (למשל, שיווק ברשתות החברתיות). ואילו ה-FSM מכיר הכל מהכל. נכון, לא ברמת מומחיות גבוהה, אבל מספיק כדי להביא את הסטארטאפ למקומות הנכונים לו בשלביו הראשונים. מעבר לזה, ה-FSM הוא גם ניהולי, גם אסטרטגי וגם העובד "הפשוט" שעושה את העבודה "השחורה" בפועל, אם זה באון-ליין או באוף-ליין - כלומר, פרקטיקה, פרקטיקה, פרקטיקה!

 

 

 

מהם הכישורים הנדרשים לאדם בתפקיד FSM? הנה רשימה חלקית אך ממצה: 

 

1.      שיווק ברשתות החברתיות

2.      מחקר שוק און-ליין ואוף-ליין

3.      קידום אורגני (SEO)

4.      קידום ממומן (PPC) ואופטימיזציה

5.      שיווק באימייל

6.      שיווק במובייל

7.      שיווק/קידום ב-APP סטור ו-PLAY סטור

8.      יחסי ציבור

9.      פיתוח עסקי ושיתופי פעולה

10.    קופירייטינג

11.    כתיבת תוכן שיווקי

12.    אנליטיקס – ניתוח נתונים, הסקת מסקנות ויישומן

13.    A/B Testing

14.    הקמת עמודי נחיתה ואופטימיזציה שלהם

15.    בניית אתרים (לא פונקציונאלים)

16.    עיצוב בפוטושופ

17.    UX בסיסי

18.    מודיעין עסקי

19.    העברת מסרים ופרזנטאציות + בניית מצגת נכונה

20.    ועוד

 

* FSM הינו תפקיד חשוב ביותר עבור סטארטאפים הפועלים בשיטת Lean Startup, אשר וויתור עליו עלול לפגוע במיזם מבחינה תכנותית, שווקית, פיננסית וכמובן איבוד זמן רב! לכן, עבור כל סטארטאפ שאנחנו מלווים מבחינה שיווקית, אנחנו ממליצים לגייס בהקדם האפשרי צלע שיווקית בעלת המיומנויות המתאימות.

 

 

רוצים לדעת עוד?

כיצד לומדים להיות FSM והיכן, איך מאתרים ומגייסים את ה-FSM המתאים ביותר, כיצד משלמים ל-FSM כאשר אין למיזם הון.

בכל השאלות האלו ועוד, נעסוק במיטאפ מיוחד שיתקיים במשרדי קמפוס גוגל ביום רביעי, 13 ביולי בשעה 18:00.
הכניסה חינם בהרשמה מראש – מספר המקומות מוגבל.

תוכלו לשריין מקומכם למיטאפ דרך אתר Meetup או בהרשמה מהירה כאן.
 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.