11 יולי 2016 | ג'ייסון דה-מר
5 סיבות לפתוח עסק בשנות ה-20 וה-30 שלכם

כמעט כולנו חושבים על פתיחת עסק בשלב כלשהו בחיינו. המחשבה נכנסת לראש כאשר יש לנו רעיון מעולה כמו כיצד ניתן למנוע גביע גלידה מלנטוף, או כשאנו מתקבלים לעבודה ומבינים שאנו רוצים יותר שליטה על אופי העבודה שלנו, או כשאנו שומעים על המיליארדרים של העולם ומתחילים לפנטז על התעשרות עצמית. לא משנה מהי המוטיבציה שלכם, אם אתם הולכים לפתוח עסק, יש זמן אידאלי לעשות זאת - בעודכם בשנות ה-20 וה-30 לחייכם.

כמעט כולנו חושבים על פתיחת עסק בשלב כלשהו בחיינו. המחשבה נכנסת לראש כאשר יש לנו רעיון מעולה כמו כיצד ניתן למנוע גביע גלידה מלנטוף, או כשאנו מתקבלים לעבודה ומבינים שאנו רוצים יותר שליטה על אופי העבודה שלנו, או כשאנו שומעים על המיליארדרים של העולם ומתחילים לפנטז על התעשרות עצמית.

לא משנה מהי המוטיבציה שלכם, אם אתם הולכים לפתוח עסק, יש זמן אידאלי לעשות זאת - בעודכם בשנות ה-20 וה-30 לחייכם. מדוע?

 

 

1. החזרים פוטנציאליים לטווח ארוך

דמיינו כי בניתם עסק מצליח, הוא מרוויח ויציב ויוצר עבורכם משכורת יפה של 6 ספרות. הניחו כי סידור זה יכול להמשיך לעד ושאתם נהנים מהעבודה. לא הייתם רוצים לקצור את הפירות הללו לזמן ארוך ככל שניתן?

אם כן, התחילו את העסק שלכם מוקדם ככל שתוכלו. כן, זה תסריט אופטימי אבל בר-השגה, גם אם זה לוקח לכם מספר ניסיונות לבנות יוזמה מצליחה. השורה התחתונה היא, ככל שתהיו יזמים זמן רב יותר כך תראו החזרים ארוכי טווח טובים יותר.

 

 

2. יכולת עמידה בסיכונים

בואו נודה בזה: לא כל הסטארטאפים הולכים להצליח. עליכם להיות ריאליים, למרות גילכם. להתחיל עסק דורש השקעה ראשונית גדולה, הן בכסף והן בזמן ואתם עומדים בסיכון משמעותי, של ההון שלכם ושל הקריירה העכשווית או ה"גיבוי" שלכם.

כפי שקורה בשווקים פיננסיים, ככל שתהיו צעירים יותר, כך תוכלו לעמוד בסיכון הזה בקלות רבה יותר. תהיה לכם פחות אחריות, פחות מחויבות והרבה יותר זמן כדי להחזיר הפסדים במידה ויהיו. לפיכך, להתחיל עסק מוקדם ככל שניתן מקטין את ההפסדים הפוטנציאליים שלכם.

 

 

3. אנרגיה ומוטיבציה

עבודה רבה כרוכה בניהול של סטארטאפ - אל תשכחו זאת. למרות שזה לא חקוק באבן, הכלל הרווח הוא שלמומחים צעירים יש יותר אנרגיה, מוטיבציה והתלהבות מהמבוגרים מהם. 

אולי אתם תהיו בעלי "רוח צעירה" במשך העשורים הבאים, אבל העניין הוא שאתם לא יכולים לדעת זאת בבטחון. מה שנראה כמו כעת כמו רעיון יציב מסוג "אולי", יכול להפוך בעוד עשר שנים לרעיון מסוג "אין סיכוי". ייתכן כי העבודה שתשקיעו בה עכשיו תהפוך בעוד כמה שנים לעבודה שתמנעו ממנה בכל מחיר. בכל שנה, המוטיבציה והאנרגיה שלכם פוחתות. נצלו את היתרונות האישיים האלה כל עוד יש לכם אותם.

 

 

4. יכולת הסתגלות

אנשים צעירים נוטים להסתגל טוב יותר. חלק מהסיבה לכך היא שהיה להם זמן מועט יותר להיות חשופים לנורמות ולחוקים של העולם המקצועי והם פחות מחויבים לאידיאלים אלה.

חלק גדול עוד יותר מהסיבה לכך הוא העידן הטכנולוגי הייחודי בו אנו נמצאים. אנו עומדים בפני פריצה מאסיבית של טכנולוגיות על בסיס יומיומי והדרך היחידה שבה חברות יכולות לשרוד היא להסתגל ולשלב טכנולוגיות חדשות אלה. 

בשנות ה-20 וה-30 שלכם יש לכם סיכוי טוב יותר לזהות ולשלב טכנולוגיות אלה במהירות וככל שתתבגרו רמת ההתפתחות של הטכנולוגיות האלה תגדל במהירות רבה עוד יותר. לכן, התחילו עסק כאשר אתם מהירים וחדים ותוכלו לעמוד במים הסוערים וההפכפכים האלה.

 

 

5. יזמות סדרתית

מרבית היזמים שבאמת אוהבים יזמות נוטים להתחיל מספר עסקים והופכים ליזמים סדרתיים בזכות עצמם. זה נראה כאילו הם נולדו להיות יזמים. בנוסף, לרוב כל עסק חדש שאנשים צעירים אלה פותחים, הוא טוב יותר מהקודם הודות לניסיונם הקודם כמיסדים, רשימת אנשי קשר הולכת וגדלה ופרפסקטיבה רחבה יותר.

להתחיל את העסק הראשון שלכם כאשר אתם בשנות ה-20 וה-30 לחייכם מעניק לכם זמן רב יותר להתחיל עוד כמה עסקים. למעשה, אתם ממקסמים את הניסיון הפוטנציאלי שאתם יכולים לצבור, ומגבירים מאוד את מספר העסקים שאתם יכולים לפתוח. אל תבזבזו פוטנציאל זה בכך שתמתינו.

 

 

אף אחת מהסיבות האלה לא מרמזת על כך שאתם יכולים להתחיל עסק רק בשנות ה-20 וה-30 לחייכם, או שאם עברתם את גיל ה-40, פספסתם את הרגע. להיפך, לעתים קרובות יזמים מבוגרים יותר הם בעלי ניסיון ויכולות קבלת החלטות טובה יותר ומאוד מסוגלים להקים עסק אפקטיבי.   

אולם, השילוב הייחודי של יתרונות שיש בידי מבוגרים-צעירים, הופכת את השלב הזה בחייהם לזמן אסטרטגי במיוחד לפתוח עסק חדש.

אם אתם בשנות ה-20 וה-30 לחייכם והרעיון של יזמות נכנס לכם לראש יותר מפעם אחת, אל תפסלו זאת על הסף כחלומות באספמיה. עשו מחקר, בחנו את הרעיונות שלכם והפיקו את המירב מכך שאתם צעירים ותקדישו את כל כולכם לעסק. לא משנה איך הדברים יתגלגלו, אתם תהיו שמחים שעשיתם זאת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.