13 יולי 2016 | מיכאל מזרחי
יזמות ללא גבולות

העולם הוא כפר גלובלי ולכך השלכות חיוביות ושליליות. מהי השפה הבינלאומית המדוברת ביותר? אני חושב שזו שפת היזמות והטכנולוגיה. מיותר לציין, כאשר מדברים בשפה זו גבולות נמתחים והעולם מתכווץ בו-זמנית. אם דוברים את השפה הזו, אנחנו – חברי קהילת היזמות והסטארטאפ הישראלית, נחשבים תושבי מעצמה ולא פעם שוחחנו בינינו והחלפנו חוויות על התחושה הכל כך נעימה המתלווה לתושבות, ואם תרצו לשגרירות של אומת הסטארטאפ.

 

העולם הוא כפר גלובלי ולכך השלכות חיוביות ושליליות.

מהי השפה הבינלאומית המדוברת ביותר? אני חושב שזו שפת היזמות והטכנולוגיה. מיותר לציין, כאשר מדברים בשפה זו גבולות נמתחים והעולם מתכווץ בו-זמנית.

 

כשדוברים את השפה הזו, אנחנו – חברי קהילת היזמות והסטארטאפ הישראלית, נחשבים תושבי מעצמה ולא פעם שוחחנו בינינו והחלפנו חוויות על התחושה הכל כך נעימה המתלווה לתושבות, ואם תרצו לשגרירות של אומת הסטארטאפ.

 

 

אם לצטט גורו חשוב, אורן סימניאן חבר ומנטור שמסתבר שהוא גם שופט במשחקי כדורגל בזמנו החופשי: "טיסה במחלקת עסקים בדרך לשיפוט משחק בחו"ל, עם כל הכבוד הנלווה, אינה מחפה על כך שבמגרש עצמו, מדינת ישראל והשופט המגיע מטעמה אינם מושכים פוקוס מיוחד. ואילו טיסה במחלקת תיירים לאירוע סטארטאפ והגעה של שגריר אומת הסטארטאפ לאיוונט בינלאומי בתחום, הופכת אותו לכוכב של ממש. "

 

 

יצירתיות, חדשנות, טכנולוגיה ורתימתה לטובת שיפור חייהם של אנשים, הם רעיונות שנשמעים טוב בכל ניב.

חזרתי לאחרונה מטורקמניסטן, מדינה מוסלמית הגובלת באירן ואפגניסטן, שמעטים הישראלים הזוכים לקבל אליה ויזה. המנטליות והאופי הייחודי של התושבים והמארחים היו שונים כל כך מכל מה שאנו מכירים מסביבנו. שונים אף מכל מדינה שביקרתי בה במערב אירופה או בארה"ב. ועם זאת, כשהתחלתי לספר את הסיפור אודות האקסלרטור שאני מנהל, מהפכת הסטארטאפ בירושלים והשפעתה על תעסוקת צעירים, זיק נדלק בעיניהם של פרופסורים, סטודנטים, מנהלים מוניציפליים ופקידי מדינה. שום הבדל תרבותי, לשוני או דתי, לא עומדים בקסם של העשייה היזמית.

 

 

 

דוגמא מצוינת לכך הוא האירוע הקרוב שיתקיים בירושלים ונקרא London Bridge. באירוע ישתפו פעולה לראשונה אקסלרטור AtoBe ממערב ירושלים, אקסלרטור JEST ממזרח העיר והאקסלרטור הבריטי הוותיק Innovation Warehouse מלונדון.

סטארטאפים ירושלמים בוגרים, ממזרח העיר וממערבה, ישראלים ופלסטינאים, יתמודדו על ההזדמנות להציג פיצ', בווידיאו live-steaming מירושלים לוועדת ההשקעות של IW בלונדון. הסטארטאפים יציגו באנגלית, אבל ידברו את אותה השפה - שפה של חדשנות, של יצירתיות, של טכנולוגיה ושל רתימתה לטובת שיפור חייהם של אנשים בתחומים שונים.

סטארטאפ אחד יזכה לטוס לחווית סטארטאפ בלונדון וכן לפגישה אישית עם המשקיעים, במימון המארחים.

 

 

לא תשתתף באירוע London Bridge בשל התחייבויות קודמות, אבל לכם יש הזדמנות להשתתף

 

 

עברתי אירועים שונים ומגוונים בתחום ואני מתרגש במיוחד לקראת האירוע הזה, הוא מוכיח הלכה למעשה תחושות ומחשבות שישבו אצלי בראש מאז ומעולם ומנסח אותן בבהירות לרעיון מוצלח אחד. היסטוריה בהתגלמותה בבירת אומת הסטארטאפ. בואו לראות אותה מתגשמת לנגד עיניכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.