29 יולי 2016 | יוסי דהן
הסטארטאפ שמכר ללקוח גדול עוד לפני שבנה מוצר

אתם מוזמנים לשמוע את הראיון המלא עם טל חלוזין, מייסד ו-CTO של חברת Innovid, ללמוד מהניסיון שלו על יזמות בכלל ועל הובלה טכנולוגית של סטארטאפים בפרט, ולשמוע איך Innovid מכרה ללקוח ראשון גדול עוד לפני שבנתה את מוצר שלה.

את הגיוס הראשון לחברת Innovid עשו טל חלוזין וצביקה נטר מהאנג'ל ג'ף פולבר אותו הכירו דרך יוסי ורדי. הם נפגשו עם ג'ף בפעם הראשונה לארוחת בוקר במלון הילטון ת"א כדי להציג לו את הרעיון שלהם. לא הייתה להם אפילו מצגת. קצת אחרי שהתחילו לספר לג'ף על הרעיון, הוא הפסיק אותם וסיפר להם למה מה שהם עושים זה הדבר הכי מגניב בעולם. בסוף השיחה הוא אמר להם שהוא רוצה להשקיע כסף ברעיון אבל היה לו תנאי: שהם יפגשו למחרת בשמונה בבוקר בבנדיקט בבן-יהודה ת"א ושיחשבו על 3 דברים לפגישה הזו: 1) איך הם רוצים לקרוא לחברה 2) מה הם רוצים בדיוק לעשות 3) כמה כסף הם רוצים. ג'ף הבטיח להם מראש שהארוחה תסתיים בלחיצת יד ושהוא יעביר להם את הכסף. וכך הם הבינו שיש להם כאן הזדמנות עסקית. הלילה הזה היה ארוך ובלתי נשכח מבחינתם. למחרת בבוקר הם נפגשו עם ג'ף שוב. כפי שהובטח להם הפגישה הזו הסתיימה בלחיצת יד ובהשקעה של 25K$. בהמשך ג'ף השקיע סכומים נוספים שהסתכמו ב-100K$. וזה בעצם היה הגיוס הראשון שלהם. מאז הם הספיקו לגייס 65M$.

 

 

אתם מוזמנים לשמוע את הראיון המלא עם טל חלוזין, מייסד ו-CTO של חברת Innovid, ללמוד מהניסיון שלו על יזמות בכלל ועל הובלה טכנולוגית של סטארטאפים בפרט, ולשמוע איך Innovid מכרה ללקוח ראשון גדול עוד לפני שבנתה את מוצר שלה.

 

 

 

מתוך הראיון:

"אנחנו שותפים מאוד קרובים של סנאפצ'ט ויוצא לי לעבוד עם מחלקת המוצר שלהם מאוד קרוב. אני רואה משהו אצלם שאני מאוד מאוד מעריך וזה שיש להם תפיסה של 'אין פרות קדושות', שכל דבר שהם עושים אין להם שום בעיה 'לשבור' אותו. הם מנסים כל הזמן ליצור מצב שבו האנשים שמעורבים בבניית הטכנולוגיה לא יהיה להם את האגו הזה שאומר: אני יצרתי את זה ואני לא אהרוס את זה. ואני חושב שלפתח מוצר בתפיסה שבה 'אני לא יודע כלום, וככל הנראה מה שאני אעשה יהיה טעות, ולכן הדרך היחידה שלי לנצח היא לנסות כמה שיותר לטעות ולשנות תוך כדי תנועה' – היא התפיסה הנכונה. ובאותו אופן גם לבנות את המערכת שתומכת בזה, ולבנות את הפלטפורמה והטכנולוגיה עליה מבוסס המוצר. ויאמר לזכותו של יובל (VP R&D של Innovid) שתומך בזה ודוחף את זה בצורה מלאה. כל ה-DNA של הארגון צריך לתמוך בזה שהכל נתון לשינוי. לדעתי המשפט 'ככה אנחנו עושים דברים' אסור להיאמר אף פעם. זה מאוד הפוך מהטבע האנושי. לא משנה מה אתה עושה בבניית המוצר – תמיד יכול לבא מישהו שיעשה את זה יותר טוב ממך. אז הדרך היחידה שלך היא ללכת בגישה של 'אם אתה מנצח – Someone will disrupt you'. כלומר, הדרך היחידה להילחם בזה זה שאתה תעשה את ה-Disruption לעצמך".

 

טל חלוזין בהמלצות למנהלי פיתוח בסטארטאפ הראשון שלהם.

 

להאזנה לראיון המלא עם טל חלוזין בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.