23 אוגוסט 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Collage Medical Imaging

חברת Collage Medical Imaging מפתחת מכשיר חדשני להדמיה בזמן אמת כתחליף לביופסיה, אשר עתיד לאפשר תהליך מדויק, יעיל ונכון יותר ובכך תשפר החברה את אופן האבחון והטיפול במחלה הניתן למיליוני אנשים.

מי אנחנו

סרטן הערמונית נחשב לסרטן שכיח ביותר. הוא מופיע אצל מעל ל-50 אחוז מהגברים מעל גיל 70. כיום תהליך הגילוי של סרטן הערמונית (דרך ביופסיה) הוא לא נעים, לא יעיל, לא מדויק, ואף נתון לעיתים קרובות לתוצאות מטעות.
חברת Collage Medical Imaging מפתחת מכשיר חדשני להדמיה בזמן אמת כתחליף  לביופסיה, אשר עתיד לאפשר תהליך מדויק, יעיל ונכון יותר ובכך תשפר החברה את אופן האבחון והטיפול במחלה הניתן למיליוני אנשים.

Collage Medical Imaging הוקמה בשנת 2014 על ידי היזמים ד"ר רוני זבולוני מהנדס אווירונאוטיקה וד"ר גבי עידן, מהנדס מכונות ואלקטרואופטיקה, שניהם עוסקים כבר מעל 15 שנים ביזמות ובפיתוח מכשור רפואי לאחר קריירות בתחומים אחרים.

גבי הוא היזם והחוקר שהמציא את גלולת הווידאו המפורסמת של Giving Imaging שנרכשה לפני מספר שנים בכ-900 מיליון דולר (על ידי חברת קובידיאן, כיום מדטרוניק).רוני עבד כממציא מפתח ויזם בחברות רפואיות, ביניהן גליל מדיקל שלאחרונה נרכשה על ידי BTG  הבריטית.

 

 

מה אנחנו מחדשים

Collage Medical Imaging פיתחה טכנולוגיה חדשנית המשלבת את הטכנולוגיה של (OCT (Optical Coherence Tomography, המאפשרת הדמיה של רקמה אנושית ברזולוציה של מיקרונים בודדים, יחד עם טכנולוגית מיקום- מעין GPS תוך גופי. השילוב הייחודי שפיתחה החברה, מאפשר לבצע לראשונה שחזור רקמות וירטואלי מהימן של איברי גוף אנושיים ברמה מיקרוסקופית. בכך מציע הפיתוח בדיקה חדשנית מדויקתופשוטה יותר, המספקת תמונה בזמן אמת לגבי הימצאות רקמות חשודות בגוף.

הבדיקה החדשנית פשוטה לביצוע, בוודאי ביחס לשיטות המסורתיות הקיימות כיום, ומתבצעת על ידי החדרת מחט שבתוכה מצלמה זעירה הסורקת את סביבתה  הקרובה – מעין  "ביופסיה אופטית". מערכות המיקום ההיקפיות ויצירת קולאז' מתמונות בדידות, מאפשרות לשחזר ולהציג לרופא בזמן אמת את הערמונית, ואבחנה ברמה מיקרוסקופית של רקמות חשודות. כמובן שהשאיפה העתידית היא להשתמש במכשיר לצורך זיהוי רקמות חשודות באיברים נוספים.

החברה משתפת פעולה בפיתוח הטכנולוגיה עם מעבדות מחקר בבית החולים האוניברסיטאי של הרווארד בבוסטון, הנחשב למוביל העולמי בפיתוח טכנולוגיות אופטיות לצרכים ביו-רפואיים.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח

כי אנחנו מביאים בשורה לרפואה בסרטן הערמונית ובאיברים נוספים, הצורך הקליני הוא מאוד ברור והשוק רק גדל עם גידול האוכלוסייה. המערכת שלנו תהווה חסכון בבדיקות מיותרות ובניתוחים מיותרים. בעזרת המערכת האבחון יספק  מידע מדויק יותר ובכך נסלול את הדרך לטיפולים מקומיים, שייתרו את הצורך בניתוחים מורכבים וישפרו מהותית את איכות החיים של המטופלים.

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי...

לאחר שגייסנו את שלב הסיד מחממת אינקוביט יזמות טכנולוגית ויצרנו אב טיפוס ראשוני אנו בתהליך גיוס השקעה נוספת. הגיוס יביא אותנו למעבר ממערכת ראשונית למערכת שניתן יהיה להציבה לשימוש בבתי חולים מובילים בארץ ובעולם.

 

 

רצינו לומר תודה

ראוי לציין שהפעילות הראשונית של החברה התאפשרה בזכות האמון והתמיכה שניתנו לחברה על ידי הרשות לחדשנות (המדען הראשי).

החברה פועלת כיום במסגרת תכנית החממות של המדען, בחממה הטכנולוגית "אינקוביט יזמות טכנולוגית" בבעלות אלביט מערכות, הממוקמת בפארק ההיי-טק החדש והיפה שליד האוניברסיטה בבאר שבע.
הטכנולוגיה החדשנית והמורכבת של החברה לא הרתיעה את חממת אינקוביט אלא להפך, דרכה קיבלנו נגישות למומחים טכנולוגיים ושימוש במעבדות של אלביט מערכות שקידמו מאד את פיתוח המוצר, בנוסף לתשתית ניהולית מלאה שאפשרה לנו להתמקד בטכנולוגיה.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו

כי הטכנולוגיה שלנו עתידה לאפשר גילוי מוקדם של סרטן הערמונית בזמן אמת, מניעת פעולות כירורגיות מיותרות ובכך תביא לשיפור איכות חייהם ובריאותם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

אתר האינטרנט שלהחברה: www.collagemed.com

משרדי החברה ממוקמים בחממת אינקוביט יזמות טכנולוגית, באר שבע.  

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.