23 ספטמבר 2016 | יוסי דהן
פרופ' שמעון שוקן עושה Disruption לעולם החינוך

לפני קצת יותר מ-4 שנים חברו שמוליק לונדון, שגם לימד בבינתחומי, ביקש להיפגש איתו. שמוליק הראה לו משחקונים שפיתח על גבי האייפד כדי ללמד ילדים דברים כמו כפל, חילוק וכדומה. שמעון "נדלק" על הרעיון והרגיש שהוא נוגע בפוטנציאל למהפכה.

לפני 20 שנה הקים פרופסור שמעון שוקן את בי"ס אפי ארזי למדעי המחשב במרכז הבינתחומי הרצליה. לאורך כל הקריירה שלו, ובעיקר ב-10 השנים האחרונות, הוא התעסק הרבה בחינוך ומאוד התעניין ב-Innovation in Education. אחד הקורסים שפיתח ביחד עם נועם ניסן מהאוניברסיטה העברית מועבר ב-Coursera ולומדים אותו כ-50,000 סטודנטים.

 

לפני קצת יותר מ-4 שנים חברו שמוליק לונדון, שגם לימד בבינתחומי, ביקש להיפגש איתו. שמוליק הראה לו משחקונים שפיתח על גבי האייפד כדי ללמד ילדים דברים כמו כפל, חילוק וכדומה. שמעון "נדלק" על הרעיון והרגיש שהוא נוגע בפוטנציאל למהפכה. הדבר הבא שהם עשו היה להראות את הרעיון לרז קופרמן, שבזמנו הוא היה ראש החוג למתמטיקה באוניברסיטה העברית. רז הוא גם אחד המומחים המובילים בעולם להוראת מתמטיקה מגן ילדים ועד סוף בי"ס יסודי. רז התלהב והסכים להצטרף אליהם. המטרה שלהם היתה לא רק ללמד ילדים מתמטיקה אלא שילדים גם יאהבו (!!!) מתמטיקה.

 

ואז הם חיפשו מנכ"ל. כי אף אחד מהם לא ממש רצה למנכ"ל. כי זה יותר מידי עבודה... :)

 

בראיון שמעון מדבר על השינויים שעוברת ההשכלה הגבוהה בעולם, על החברה שהקים עם שותפיו בשם מטיפיק, על האתגרים איתם הם מתמודדים ועוד.

 

מתוך הראיון:

"ב-2012 נתתי הרצאה בכנס TED ובהרצאה הזאת דיברתי על קורס שאני מלמד במדעי המחשב וגם נתתי הדגמה של התוכנה ששמוליק פיתח. הדגמתי איך מלמדים ילדים לחשב את שטח המשולש. ההדגמה היתה מאוד מגניבה כי הדרך שבה שמוליק עשה את זה היתה מאוד מוצלחת... ההרצאה הזאת 'שמה אותנו על הפסים' כי לגמרי במקרה ראה אותה בן אדם מאוסטרליה ששמו ליאון קמינב, שהוא בעצמו יזם סדרתי מאוד מצליח, שהקים ומכר כמה חברות במאות מליוני דולרים. ליאון ראה את ההרצאה הזאת ואז הוא שלח לי אימייל וכתב בו: 'אני מבין שאתם רוצים לפתח מוצרים שעוזרים לילדים ללמוד מתמטיקה. זה תחום שמאוד מעניין אותי. אני השקעתי כבר סכום כסף לא מבוטל כדי לפתח מוצר כזה ברוסיה (ליאון היגר לאוסטרליה מרוסיה לפני 20 שנה)'. הוא סיפר לנו שהוא שכר כמה פרופסורים למתמטיקה ברוסיה אבל זה לא התקדם. ואז הוא שאל אותי אם אנחנו מחפשים תמיכה כספית. אמרתי לו שכמובן. אז הוא אמר לנו: 'אוקיי. אז אני מוכן להשקיע מליון דולר'... אחד הדברים שנורא נורא הרשימו אותי אצלו זה שהוא שלח לנו חוזה של דף אחד, יכול להיות שזה היה בכלל אימייל עם שתי פסקאות, והוא רשם שם שהוא נותן לנו מליון דולר באיבלואציה מאוד יפה לטובתנו וזה היה Too good to be true. וככה יצאנו לדרך..."

 

(שמעון שוקן על גיוס ההשקעה המשמעותי הראשון לחברת מטיפיק – 10 אצבעות).

 

להאזנה לראיון המלא עם שמעון שוקן בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.