11 נובמבר 2013 | צבי שלגו
הכסף בסין מחפש השקעה: 6 טיפים לתחילת עבודה

לפניכם כמה טיפים ליזמים בתחום המובייל וה-Web

אם יש לכם סטארט-אפ בתחום המובייל והאינטרנט, השוק הסיני הוא המקום הכי חם להשקיע בו. יחד עם זאת הדרך להצלחה בסין יכולה להיות מייגעת ומורכבת. בפעילות בשוק הסיני צריך לדעת ממה להיזהר ואיך להצליח בשוק אפליקציות המובייל המקומי.

 

לפניכם כמה טיפים ליזמים בתחום המובייל וה-Web:

 

1. להגיע לסין

 

לרוב, לא מומלץ לסטארט-אפ להתחיל פעילות בינלאומית דווקא בסין, אלא להתחיל במקומות קלים יותר, ורק אז לפנות לשוק הגדול והמורכב בעולם.

 

המלצה זו משתנה כעת, אם מדובר בסטארטאפ המפתח אפליקציות למובייל או ל-web. מומלץ להגיע, ומהר. עם יותר מחצי מיליארד משתמשי אינטרנט במובייל בסין, אשר הופכים אותה כיום למדינה בעלת מספר  משתמשי המובייל באינטרנט הגבוה ביותר לעומת כל מדינה אחרת, שוק אפליקציות המובייל הסיני הפך להיות הדבר החם והמעניין ביותר עבור חברות ויזמים העוסקים בתחום.

 

חלון ההזדמנויות של טכנולוגיה ישראלית בתחומים האלה הולך וצר באופן טבעי, לאור קצב ההתפתחות המואץ של השוק הסיני והתפתחות הידע של היזמים והמהנדסים המקומיים. התעלמות מהשוק הסיני כיום היא טעות לכל מיזם בשוק הזה.

 

2. לעבוד לוקאלי

 

גייסו עובדים מקומיים משלכם ועבדו חצי שנה עד שנה בעצמכם. הכירו את השוק - את המשקיעים, השותפים ומשקיעים פוטנציאליים. אל תקחו החלטות מישראל על כניסה לסין, כי אז עוד אין בידיכם כלים לדעת למה אתם נכנסים ובדרך-כלל זה לא ייגמר טוב.

 

לסטארטאפ יש בדרך-כלל תקציבים מצומצמים, לכן האפקטיביות של ההשקעה שלהם בסין תקבע את מידת ההצלחה. ההשקעה יכולה להתבצע בצוות טכני טוב וזול המנוהל כראוי.

 

פעמים רבות מדובר בסינים שעבדו בחברות סיניות מקומיות או ממשלתיות, שם לא נדרשו להשתמש באנגלית, אבל אל תטעו לחשוב שבגלל מחסום השפה הם אינם טובים. מבחינת הרמה המקצועית, דווקא אלה הם לעיתים הכי טובים בתחומם.

 

3. ניהול צוות מקומי

 

להעסיק עובדים סינים בסין תמיד יעיל ומשתלם יותר מהחלופות. אמנם יש בעיות של בקרה, תקשורת וניהול, אך אלה ניתנים לפתרון.

 

איך יוצרים מנגנוני בקרה כאלה בלי לשלוח מנהל יקר מישראל או מהמערב לסין? כדאי לעבוד על פי מודלים מודרניים יותר של ניהול, המאפשרים הקמת צוות אפקטיבי מקצועי שניתן לתקשר איתו ולפקח עליו בצורה ראויה.

 

4. ערכו פיילוט

 

בצעו התאמה לשוק הסיני כבר בשלבים מוקדמים:  היכנסו לסין ובצעו שנת עבודה ראשונה של התאמה, פיילוטים, והיתכנות בשלבים המוקדמים של המיזם, על מנת להתאים את המיזם לשוק הסיני כבר מתחילתו.

 

5. הכסף בסין מחפש השקעה

 

אחרי שנת עבודה ראשונה בסין יגיעו משקיעים. בסין יש המון כסף שמחפש השקעה. אילו יזמי אפליקציות למובייל ואינטרנט  היו עושים בדיקות אסטרטגיות כשהתחילו את המיזם, היו נוכחים לדעת ש"האוקיינוס הכחול" הוא השוק הסיני. אחרי שעבדתם שנה אחת בסין, הצגתם נוכחות בשטח והפגנתם רצינות, המשקיעים כבר יבואו.

 

6. מצאו אנשי קשר ישראלים

 

כדי להשיג את דריסת הרגל הראשונה כדאי להצטרף לאינקובטור ישראלי שעובד עם סין. לכל סטארט-אפ שבוחר היום להצטרף לאינקובטור ישראלי בתחומי מוביל ואינטרנט מומלץ לבדוק מהם הקשרים, הידע, והיכולות של האינקובטור לקדם את המיזם בסין.

 

 

לקריאה נוספת: 

עם אפליקציית הכרויות הסינים מאמצים בחום את הסמארטפונים

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.