7 נובמבר 2016 | יוסי דהן
תומר תגרין עוזר לכם לקבל המלצות על העסק שלכם

תומר טגרין התחיל את לימודי הנדסת חשמל ומדעי המחשב באוניברסיטת ת"א באיחור של שבועיים וחצי בגלל שנקרא למילואים. כשנכנס לכיתה בשיעור הראשון, הוא התיישב בשורה האחרונה, וכרגיל התחיל לדבר. אחרי כמה דקות הסתובב אליו בחור בשם עומרי כהן שישב בשורה הראשונה עם חולצה של פלס"ר נח"ל ואמר לו: "סליחה, אתה יכול להיות בבקשה בשקט? אני מנסה ללמוד...". ומאז שניהם חברים טובים.

תומר תגרין התחיל את לימודי הנדסת חשמל ומדעי המחשב באוניברסיטת ת"א באיחור של שבועיים וחצי בגלל שנקרא למילואים. כשנכנס לכיתה בשיעור הראשון, הוא התיישב בשורה האחרונה, וכרגיל התחיל לדבר. אחרי כמה דקות הסתובב אליו בחור בשם עומרי כהן שישב בשורה הראשונה עם חולצה של פלס"ר נח"ל ואמר לו: "סליחה, אתה יכול להיות בבקשה בשקט? אני מנסה ללמוד...". ומאז שניהם חברים טובים.

 

כמה שנים אחרי זה היה להם בחבר'ה מישהו שכל הזמן התלונן שלא קונים לו שום דבר ליום ההולדת. המתלונן הסדרתי היה חובב צילום ועל תומר הוטלה המשימה למצוא מצלמה מקצועית כמתנה. אחרי שעשה בדיקה יסודית באינטרנט הם קנו לו מצלמה סופר משוכללת וקורס צילום. אלא שהמרצה בקורס צילום אמר לו שהמצלמה שקנו לו מחורבנת לגמרי. מסתבר שזו הייתה המצלמה הכי גרועה שהם היו יכולים לקנות לו. מה שקרה אחר-כך זה שכל החבר'ה הסתלבטו על תומר שאחרי כל הבדיקות שעשה, חזר עם מצלמה כל-כך גרועה. תומר בדק את העניין וגילה שהבחירה שלו התבססה על Fake reviews (המלצות מזוייפות באינטרנט) ואז עלה הרעיון של Yotpo.

 

אז Yotpo הוקמה ב-2011. מאז הספיקה החברה לגייס השקעות בסך 50M$, לייצר הכנסות של עשרות מליוני דולרים ולגייס לשורותיה כ-200 עובדים.

 

בראיון עם תומר תגרין, מייסד ומנכ"ל Yotpo, תומר מספר על תהליך המוניטיזציה של שרותי החברה, גיוס ההשקעות, גיוס הטאלנטים ועוד.

 

מתוך הראיון:

 "חלק מהטסטים שעשינו ב-2015 (כחלק מהמעבר של המוצר שלנו מחינמי לשירות בתשלום) היה שהצענו את המוצר כ-Self-service עבור 30$ לחודש. הלקוחות שקיבלו את המוצר חינם קודם לכן המשיכו לקבל אותו חינם, ורק ללקוחות חדשים הצענו את המוצר כשירות בתשלום חודשי בסך 30$. ואז התחלנו לייצר הכנסות בהיקף נמוך מאוד של 10K$ בחודש. ואז אני ועומרי באנו לכל האחרים (למי שישבו ב-Board) ואמרנו להם 'טוב, אנחנו רוצים להרים את המחיר ל-5K$ בשנה.' ואז הייתה סאגה של חודש של כל הזמן ריבים. כולם אמרו לנו: 'אתם עושים טעות', 'אתם הולכים להרוג את החברה' וכו'. ואנחנו אמרנו שלא יכול להיות שאנחנו נותנים כל-כך הרבה ערך ללקוחות ולא מקבלים מהם תשלום בהתאם. דרך-אגב, ב-Dashboard של Yotpo אתה ממש רואה כמה כסף הרווחת מאיתנו. אז פתאום אתה רואה לקוח שעשית לו 100K$ והוא משלם לך 30$ בחודש. אז אתה אומר לעצמך שמשהו פה חייב להשתנות. ואז התחלנו להעלות מחירים ופתאום אתה רואה שזה לא נורא... היום אנחנו לפחות פעם בשנה מעלים מחיר בצורה כזו או אחרת. אני מאוד מאוד מאמין בזה, לבדוק כל הזמן את הגבול."

 

(תומר תגרין משתף באחד מאבני הדרך המשמעותיים ביותר בצמיחה של Yotpo)

 

להאזנה לראיון המלא עם תומר בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.