18 נובמבר 2016 | יוסי דהן
רן שריג עושה אופטימיזציה לתקציב השיווק והפרסום שלכם

רן שריג ואפי כהן הכירו לראשונה כשעבדו בחברת MediaMind. חברה זו סיפקה ללקוחותיה Ad Serverשניהל הפצת פרסומות בערוצי מדיה שונים ברשת. החברה הונפקה בנאסד"ק ולאחר מכן נקנתה בכחצי מליארד דולר. בזמן שעבדו שם הם ראו את הצמיחה בתחום הזה ואת העובדה שהשוק הזה הולך ונהיה יותר ויותר מתוחכם.

רן שריג ואפי כהן הכירו לראשונה כשעבדו בחברת MediaMind. חברה זו סיפקה ללקוחותיה Ad Serverשניהל הפצת פרסומות בערוצי מדיה שונים ברשת. החברה הונפקה בנאסד"ק ולאחר מכן נקנתה בכחצי מליארד דולר. בזמן שעבדו שם הם ראו את הצמיחה בתחום הזה ואת העובדה שהשוק הזה הולך ונהיה יותר ויותר מתוחכם. אז הם החליטו שהם רוצים לעשות משהו ביחד בתחום של ה-Marketing Analytics. שניהם היו אנשי טכנולוגיה ולכן חיפשו מישהו שמבין יותר את הצד העסקי, שמגיע מהצד של הלקוח, ושנושם וחי את השוק הזה היטב.

 

אצל אחד הלקוחות הגדולים של MediaMindעבדה אשה מאוד חכמה שהתעסקה בעולם הזה של Marketing Analytics. קראו לה קתרין ריבנת. היא נסתה לפתור את הבעיה הזו מהצד של הלקוח והתמודדה עם האתגרים הכרוכים בכך יום יום. אז רן הזמין אותה לכוס בירה בניו-יורק. הוא הציע לה לעזוב את העבודה שמשלמת לה הרבה כסף ולהצטרף לשני ישראלים שמקימים סטארטאפ חדש. זה לא היה קל לשכנע אותה. לקח זמן לבנות את האמון בינהם כדי שהיא תסכים לצאת להרפתקה המשותפת הזו. בסוף היא הסכימה והשלושה הקימו את Datorama.

 

חברת Datoramaעוזרת למפרסמים בחיבור כל ערוצי הפרסום והשיווק שלהם למקור אחד ובכך למקסם את התוצאות של הקמפיינים הפרסומיים שלהם. החברה מונה כיום כ-160 עובדים וצפויים לה הכנסות של עשרות מליוני דולרים עד סוף 2016.

 

בראיון עם רן שריג, מייסד ומנכ"ל Datorama, רן מספר את סיפור הקמת החברה, איך הגיעו ללקוחות הראשונים, על אבני הדרך המשמעותיים שעשו בחברה שהביאו אותה לצמיחה כל-כך מהירה ועוד.

 

מתוך הראיון

"אני חושב שמשקיע שבא ורואה יזם שמכיר את העולם שהוא הולך אליו, שהוא מבין שיש בעיה, שלא בהכרח כולם מבינים שיש את הבעיה הזאת. הבעיה הזאת שיש המון ערוצי שיווק והולכים להיות רק יותר ואין דרך למשווק לראות את כל המידע שלו במקום אחד. אז כשאתה רואה קבוצה של יזמים שמבינים בעיה מאוד יחודית, יודעים לפתור אותה, שאחרים ניסו לפתור את הבעיה הזו בכל מיני טכנולוגיות שונות (ולא ממש הצליחו), אז אני חושב שזה מעניין. אתה רואה יזמים שמגיעים מהשוק והסיכוי שלהם לפתור את הבעיה הוא יותר גבוה. היה קליק גם ברמה האישית וגם ברמה של הבנת הבעיה והפתרון. ותוך חודשיים או אפילו חודש וחצי מאז שהקמנו את החברה כבר הבאנו גיוס ראשוני מכובד מאנג'לים."

(רן שריג על הגיוס השקעה הראשוני לחברת Datorama)

 

להאזנה לראיון המלא עם רן שריג בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.