5 ינואר 2017 | רות סגל
התגלית הבאה - Excel Ventures מקדמים יזמים

עשרה אמריקאים ועשרה ישראלים נפגשים לעשרה שבועות במהלך הקיץ כדי להפוך ליזמים של דור המחר. נשמע קצת אוטופי, אבל זה היה החזון של אדם לזובסקי ואורי גפני, ממקימי תכנית Excel Ventures. תכנית יזמות המקדמת יזמים צעירים, במטרה לטפח ולהעצים את הדור הבא של המנהיגים העסקיים בישראל ובצפון אמריקה תוך גיבוש קהילת יזמים בינלאומית.

עשרה אמריקאים ועשרה ישראלים נפגשים לעשרה שבועות במהלך הקיץ כדי להפוך ליזמים של דור המחר. נשמע קצת אוטופי, אבל זה היה החזון של אדם לזובסקי ואורי גפני, ממקימי תכנית Excel Ventures. תכנית יזמות המקדמת יזמים צעירים, במטרה לטפח ולהעצים את הדור הבא של המנהיגים העסקיים בישראל ובצפון אמריקה תוך גיבוש קהילת יזמים בינלאומית.

 

תגלית אקסל הוקמה לפני שבע שנים במטרה לפתח את קהילת המנהיגים הבאים של ישראל וארה"ב, תוך יצירת קהילה מגובשת ופעילה. לזובסקי השתתף בתכנית כעמית ישראלי המלווה את אחד המשתתפים האמריקאים. לאחר שנה בה התנדב בארגון הבוגרים הפעיל של התכנית, הגיע לזובסקי עם היוזמה להקים את תכנית היזמות Excel Ventures. "מיד לאחר קבלת התעניינות ראשונית מהנהלת תגלית, הרמתי טלפון לאורי גפני, שבזמנו הוביל תכנית אקסלרציה בשת"פ עם אוניברסיטת תל-אביב, ומכרתי לו את החלום. גייסנו לצדנו מספר שותפים עסקיים וכמה מהדמויות המובילות בתעשייה, ובעזרתן יצאנו לדרך." 

 


אדם לזובסקי

 

"לאחר חצי שנה של עבודה אינטנסיבית ומאומצת ביחד עם צוות תגלית אקסל השקנו את Excel Ventures לראשונה, בקיץ 2016. השותפים העסקיים של תגלית אקסל והאקו-סיסטם היזמי בישראל נרתמו כולם לעזור, ובמהלך עשרת השבועות של התכנית פגשו המשתתפים שלנו למעלה מ-100 יזמים מנוסים, משקיעים ואנשי מקצוע מהטובים בתעשייה אשר לקחו חלק בתכנית כמנטורים, מרצים או יועצים. קיבלנו עזרה מאנשים מובילים כמו יורם טיץ', השותף המנהל של E&Y ישראל, אמיר פינחס, סמכנ"ל התפעול של Microsoft Accelerators, ענבל אריאלי, שהקימה את תכנית היזמות של 8200, ליאת אהרונסון, מנהלת תכנית Zell ב-10 השנים האחרונות, ועוד רבים וטובים. מטרתנו הינה לספק למשתתפים חוויה לימודית-מעשית אשר תהווה חלק משמעותי בהתפתחותם האישית ובהצלחתם המקצועית. כאשר בוגרינו יצליחו ויתפסו עמדות מפתח במשק, אנו רוצים שישראל תהווה עבורם מוקד פעילות חברתית-עסקית."

 

 

אורי גפני

 

אורי, הושפעתם מכמות האקסלרטורים שצצו כפטריות אחר הגשם בשנה שעברה?

"אני לא מכניס את Excel Ventures לאותה קטגוריה עם האקסלרטורים העסקיים בישראל. אנו תכנית יזמות חינוכית-מעשית אשר פותחת את שעריה לאינדיבידואלים ולא לצוותים. רוב האקסלרטורים (Accelerators) לוקחים צוותים אחרי שכבר "המריאו", כלומר שיש צוות ומוצר, ומטרתם לקדם אותם לעבר הצלחה עסקית. אנחנו לא שם. אנחנו תכנית Pre-Acceleration, כלומר אנו מחפשים את אותם יזמים שעוד נמצאים על מסלול ההמראה, שעוד לא מצאו את הצוות המושלם, או טרם התגבשו בדיוק על הרעיון הגדול הבא, אבל יודעים שהם רוצים להיות יזמים, ומחפשים את המקפצה - את אותו מסלול המראה שיחבר אותם עם השותפים הנכונים, יקשר אותם לרשת קשרים עסקית טובה, ויעניק להם ידע וכלים להצליח כיזמים. מסלול שילמד אותם איך לעשות את הדברים נכון, וייתן להם את כל התמיכה כדי להצליח."

 

מי יכול להצטרף לתוכנית שלכם?

"התכנית פתוחה למשתתפים ישראלים (עד גיל 30) בעלי אוריינטציה יזמית, ללא הגבלת רקע זה או אחר. אנו מחפשים אנשים יוצאי דופן שמביאים איכויות, כישורים רלוונטיים ויכולות לשולחן. אין הגדרה קשיחה ל"מיהו יזם", וכל מקרה נבחן לגופו."

המחזור בנוי מתמהיל של משתתפים, כל אחד 'חובש' כובע אחר בצוות מייסדים. בצפון אמריקה אנחנו פונים לבוגרי המוסדות הטובים ביותר, הנמצאים בשנה האחרונה שלהם בתואר, או כאלו שסיימו את התואר בשלוש השנים האחרונות (Harvard, Stanford, MIT וכו'). בישראל אנחנו עורכים תהליך דומה, אך בגלל השירות הצבאי טווח הגילאים משתנה, הגיל המקסימלי הוא 30 ואנחנו לא דורשים תואר אקדמי. בוגרי שירות צבאי עם ניסיון רלוונטי, סטודנטים היכולים להתחייב לתקופת התכנית, וכמובן אנשים שכבר עובדים ומעוניינים לצאת לדרך חדשה, מוזמנים להגיש מועמדות. חשוב לציין כי המשתתפים הישראלים מקבלים מלגת קיום בסך כ-2,000 דולר כדי שיוכלו להתמקד בתכנית במהלך הקיץ, ולא יצטרכו לנצל את החסכונות שלהם. "

 

 

 

 

מה קורה עם הבוגרים אחרי שהתכנית נגמרת?

"אחד המשאבים המשמעותיים בתגלית אקסל הינה רשת הבוגרים הפעילה, אליה מצטרפים המשתתפים ביום סיום התכנית. כיום יש לארגון למעלה מ-230 בוגרים, מרביתם נמצאים בעמדות מפתח בחברות הגדולות במשק האמריקאי, ו-230 בוגרים ישראלים בעולמות תוכן שונים ומגוונים. כל מי שמסיים את התכנית, בין אם בוחר להמשיך עם הסטארט-אפ שלו או להקים משהו חדש, מצטרף לרשת הבוגרים ונהנה מקהילה תומכת, גישה למשאבים ואירועי תוכן שהארגון מקיים."

 

 

לומדים על Story Telling עם הילל פולד

 

מי הם השותפים של התכנית?

"התכנית ממומנת ע"י קרן משפחת שטיינהרדט, קרן משפחת שוסטרמן וקרן סינגר, ולאחרונה הצטרפה גם ממשלת ישראל. קרנות אלו מאמינות בטיפוח מנהיגות יהודית כלכלית חזקה, בקרב צעירים אמריקאים, כך שיראו את מדינת ישראל כחלק בלתי נפרד מזהותם היהודית בהקשר עסקי, מנהיגותי, חברתי, תרבותי וערכי. בנוסף, לתכנית שותפים עסקיים, ביניהם: Rise by Barclays, משרד רו"ח ארנסט אנד יאנג, משרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' ו- Amdocs ישראל."

 

אז איך נרשמים?

"ההרשמה פתוחה עד סוף ינואר ומיועדת לאנשים יוצאי דופן שרוצים להתפתח כיזמים (עד גיל 30). להרשמה יש להיכנס לקישור הבא: www.excelventures.org".

 

משתתפי מחזור 2016 בחלל החדשנות Rise המארח את התוכנית בחודשי הקיץ

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.