19 פברואר 2017 | מערכת
מפצחים את הפינטק

בבוקר יום ראשון ה-29.1.17 התכנסו 200 עובדי בנק דיסקונט מכל רחבי הארץ בבורסה לניירות ערך בתל אביב. כינוס זה כונה Hackathon "הפיצוח" של דיסקונט, מפגש מרתוני לפיתוח רעיונות. כחלק מהתהליך העלו עובדי הבנק 350 רעיונות מהם נבחרו לבסוף שבעה צוותים. היוזמה, החדשנות והיצירתיות שעלו במהלך היום היוו את רגע השיא בתהליך ליווי בן חצי שנה אשר נוהל ובוצע על ידי דן בלטר סמנכ"ל StarTAU.

בבוקר יום ראשון ה-29.1.17 התכנסו 200 עובדי בנק דיסקונט מכל רחבי הארץ בבורסה לניירות ערך בתל אביב. כינוס זה כונה Hackathon "הפיצוח" של דיסקונט, מפגש מרתוני לפיתוח רעיונות. כחלק מהתהליך העלו עובדי הבנק 350 רעיונות מהם נבחרו לבסוף שבעה צוותים. היוזמה, החדשנות והיצירתיות שעלו במהלך היום היוו את רגע השיא בתהליך ליווי בן חצי שנה אשר נוהל ובוצע על ידי דן בלטר מייסד Duco, חברה להקמת אקוסיסטמים חדשניים בארגונים גדולים, וסמנכ"ל StarTAU.

 

הפרסום לקראת האירוע כלל את בניית מערכת "הפיצוח" שאליה הוזמנו עובדי המחלקות השונות של בנק דיסקונט לשלוח את רעיונותיהם תחת הכותרת "חדשנות במוצרים פיננסיים".

 

ההזמנה לאירוע, שנשלחה מטעם מחלקת מוצרים, אגף שיווק, פרסום ושירות בשיתוף דוברות הבנק פירטה את תהליך הכניסה למערכת החדשה של "הפיצוח" שנפתחה במיוחד עבור התהליך. כל רעיון שהוזן למערכת נחשף מידית לכלל העובדים ולאחר מועד שנקבע מראש, עברו כל הרעיונות סינון מקצועי על ידי מומחי תוכן ומנהלי מוצר. בשלב שלאחר מכן, דורגו הרעיונות על ידי עובדי הבנק. ולבסוף, בעזרת חוכמת ההמונים ובחינה מקצועית, הרעיונות הטובים ביותר נבחרו להשתתף בהאקאתון יחיד מסוגו.

 

המשתתפים זכו לפתח ולקדם את הרעיון שלהם בעזרת ליווי אישי של יזמים מנוסים, מנטורים ויועצים מומחים מהבנק  ומחוצה לו. כמו כן, זוכי "הפיצוח" קיבלו את פרס המנכ"לית לחדשנות. כל המשתתפים באירוע זה יזכו להשתתף בקורס ייחודי לבחירתם במרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב - StarTAU.

 

שיתוף הפעולה בין החברות החל מתוך הרצון של בנק דיסקונט להתקדם לעבר השינויים הטכנולוגיים של המאה ה-21 מנטורים מקצועיים מתחום הפינטק הגיעו לחלקו הראשון של ההאתקון ועזרו לצוותים לחדד את רעיונותיהם. לחלקו השני, הגיעו המנטורים לבניית המצגות והפרזנטציות אשר עזרו לצוותים לגבש את אותם הרעיונות באופן מעמיק יותר לכדי מצגת מקצועית ובלתי נשכחת שהציגו בפני יו"ר הדירקטוריון, מנכ"לית הבנק וחברי ההנהלה.

 

באירוע הגמר של תחרות "הפיצוח" בקטגוריית חדשנות במוצרים, הציגו יוזמי הרעיונות את המיזמים שלהם. שבעה מוצרים נבחרים עלו לשלב ה"פיתוח המואץ" ללקוחות והמוצר הזוכה יפותח וישווק ללקוחות. רשימת העולים לגמר כללה את:

1. רון שבתאי - רכישה משותפת של כרטיסי מתנה

2.שרון טרבלסי - חיסכון לעצמאים לתשלום המע"מ

3.איתן ירמוס - הבנקאות עד הבית

4.בן בנימין - חיסכון מותאם אישית

5.שלי שמעיה פולק - הודעה ללקוח עם קבלת תור

6.שמעיה טקסון – "דיסקונט יוניברס" עולם מוזל

7.עליזה ליזי גיבלי - תשלום בקליק

 

 


מקום ראשון בפיצוח - שלי שמעיה

 

  Startau הינו מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב. המרכז קיים משנת 2009 ובמהלך השנים חברים בו מעל 20,000 יזמים, מנטורים, משקיעים ואנשי היי-טק ויזמות, הן מהארץ והן מהעולם. בימים אלו נפתחות ההכנות לקראת Tau innovation שהינו פסטיבל יזמות בינלאומי הגדול בישראל!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.