29 אוגוסט 2018 | ג'ון ראמפטון
20 הרגלים שמונעים ממני מלהפוך למיליונר

כולנו רוצים להיות מיליונרים. אבל לרובנו, כולל עבדכם הנאמן, יש הרגלים רגעים שעומדים בדרך להשלמת ההישג הזה. אם אתם מוכנים להפטר מההרגלים האלו, כדאי שתדעו שהגעה לסטאטוס של מיליונר איננה כה קשה להשגה כפי שאתם וודאי חושבים.

איך אתם רוצים להפוך למיליונרים?

כולנו רוצים להיות מיליונרים. אבל לרובנו, כולל עבדכם הנאמן, יש הרגלים רגעים שעומדים בדרך להשלמת ההישג הזה. אם אתם מוכנים להפטר מההרגלים האלו, כדאי שתדעו שהגעה לסטאטוס של מיליונר איננה כה קשה להשגה כפי שאתם וודאי חושבים.

 

עבורי, אלו 20 ההרגלים שהשאירו אותי ואנשים רבים מאחור בדרכם להפוך למיליונרים:

 

1. שינה עד מאוחר

אני מבין לחלוטין שלא כולם אנשים של בוקר, כי אני בעצמי נאבקתי בזה שנים ועדין נאבק בימים קרירים וגשומים. אבל זה העניין. אם לא תתעוררו עד הצהריים, מצפה לכם עבודה והתרוצצות של 12 שעות ביום כדי לפצות על ההתחלות המאוחרות שלכם.

אנשים מצליחים ידועים ככאלו המתעוררים מוקדם בבוקר, לרוב לפני רוב בני הבית, כדי שיוכלו להתחיל להתכונן לעבודה, לעבור על החדשות, להגיב למיילים ולהתעמל מבלי להקריב יותר מדי שעות עם המשפחה.

 

2. הזנחת הבריאות

"הרגלי בריאות רעים מזיקים להצלחה" כך אמר תומס קורלי בספרו "Change Your Habits, Change Your Life: Strategies that Transformed 177 Average People into Self-Made Millionaires".

כשאתם לא בריאים, אתם עייפים, פחות פרודוקטיביים, סובלים יותר ממתח ונוטים הרבה יותר לחלות. איך אתם יכולים להתמקד בתחזוקת הבריאות שכם כשאתם נאבקים בגורמים האלו בכל יום?

 

3. חוסר בקריאה

העשירים משקיעים את הזמן והמאמץ הדרוש שלהם כדי להרחיב את הידע שלהם, להתעדכן בחשות ובטרנדים בתעשייה, ללמוד מביוגרפיות מעוררות השראה ולהישאר רלוונטיים.

כפי שוויל ליפובסקי כתב, קריאה מעשירה אותנו בפרספקטיבות שונות, מאפשרת מגוון של נקודות מבט המרחיבות את נקודת המבט שלך, דוחפת אותך לחלום בגדול ומייצרת בך מוטיבציה לעולם לא לוותר.

 

4. הסתמכות על מקור הכנסה אחד

לעשירים יש מספר מקורות הכנסה. מי מאתנו ששואף להתעשר, הכנסה נוספת מאפשרת לשים כסף בצד כדי לשלם חובות, לשמור כסף בצד לפרישה ולשים כסף להשקעה.

זה לא אומר שאתם חייבים להתחיל למלצר כעבודה שניה (אבל זה גם לא רעיון רע עד שתהיה לך אופציה טובה יותר). אבל זה יכול להיות משהו שיש לך תשוקה אליו, כמו לכתוב על טכנולוגיה. בסופו של דבר תצליח להשיג עוקבים לבלוג שלך ולהתחיל להרוויח כסף פסיבי על ידי שיווק שותפים. הנה 101 עסקים שאיתם אתם יכולים להתחיל עם פחות ממאה דולר כדי לסייע לכם לייצר הכנסה צדדית.

 

5. פעילות ללא תקציב

כל אחד צריך לייצר תקציב ולדבוק בו, אבל לצערנו הרב, ישנם הרבה אנשים שלא עושים זאת. מכיוון שאינם יכולים לראות במדויק אם הם מבזבזים יותר כסף ממה שהם מרווחים, זה גורם להם לעיתים קרובות להיכנס לבעיות כספיות. אם שמתם לב שזה המקרה אצלכם, אתם צריכים להתחיל לחתוך בהוצאות לא הכרחיות ולדבר עם יועץ מתאים כדי לחזור למסלול.

למעשה זה סוג של הרגל שחולקים בו גם העשירים, כפי שהסופרים תומס סנטלי ווויליאם דנקו גילו אחרי שחקרו מיליונרים עבור ספרם - The Millionaire Next Door.

 

6. בזבוז רשלני של הכסף

"95% מהעניים במחקר שלי לא חסכו כסף והחוב שנצבר להם נוצר בעקבות הצורך לסבסד את רמת החיים שלהם" מספר טום קורלי בספרו Change Your Habits, Change Your Life. "כתוצאה מכך, לא היה להם כסף לפרישה, לקולג' לילדיהם, או לרדוף אחר הזדמנויות שנקרו בדרכם".

כפי שקורלי אומר זאת באופן בוטה "לא לחסוך כסף ולבזבז יותר ממה שאתם מרוויחם יותר עוני לטווח ארוך, מבלי כל סיכוי לברוח ממנו".

 

7. אי שימת לב לעלויות הקטנות

אולי אתם לא חושבים שלבזבוז ארבעה שקלים על כוס קפה תהיה השפעה על העושר שלכם. אותו דבר לגבי 500$ על מנוי שנתי לחדר הכושר שאתם בקושי משתמשים בו. אומנם ההוצאות האלו קטנות, אבל בסופו של דבר הן מצטברות במהירות.

לאחרונה הוצאתי מידע רנדומלי על תשלומי כרטיס אשראי בחברה שלי. מצאתי כי 35% מהאנשים שרכשו קפה או בקרו בחנות הקפה על בסיס קבוע (לפחות ארבעה פעמים בשבוע) שלמו את המינימום הנדרש בכרטיס האשראי שלהם בכל חודש.

וזה מחזיר אותי לחשיבות של נושא התקציב. התקציב עוזר לכם לעקוב אחרי העלויות הקטנות האלו כדי שתוכלו לשנות במידת הצורך את ההוצאות ולהיצמד להוצאות ההכרחיות. במקום ללכת לסטארבקס על בסיס יומי, לכו אחת לשבוע כפרס על השבוע הפרודוקטיבי שלכם, ושמרו רק על המנויים שלכם שאתם באמת משתמשים בהם.

 

8. הסתובבות עם האנשים הלא נכונים

"אתם תצליחו בחיים רק אם תקיפו את עצמכם עם סוגי האנשים הנכונים" אומר קורלי. החליפו את האנשים המרעילים והשליליים בחייכם עם אנשים אופטימיים, תומכים ומלאי מוטיבציה.  

 

9. דחיינות

זה יפה מאוד להגיד שאתם רוצים להפוך למיליונרים, אבל אתם צריכים למעשה לפעול למען המטרה הזו. אם אתם רוצים לצאת מקיפאון פיננסי, אתם צריכים להתחיל לפעול כמה שיותר מהר. אפילו אם אתם רק יושבים עם מומחה כלכלי כדי לעבור על התקציב שלכם. וזהו מקום מצוין להתחיל בו כדי להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול.

 

10. שתיה והימורים

"אין דבר כזה התעשרות מהירה" אומר קורלי. "הצלחה כלכלית לוקחת זמן, יוזמה ומאמץ בלתי נלאה. אלו שמהמרים משלים את עצמם כי יש דרך קיצור להצלחה".

במקום זאת, מיליונרים "הופכים את הרדיפה והחלומות אחרי המטרות שלהם להרגל".

מעבר לכך, שתיה מרובה של אלכוהול מונעת מכם להשיג את סטאטוס המיליונר מכיוון שהיא פוגעת בזיכרון שלכם ביכולת שלכם לחשוב בבהירות ובבריאות שלכם. זה לא אומר שאתם לא יכולים ליהנות מדי פעם מכוס יין או בירה. זה אומר שאסור לכם להפוך זאת להרגל יומיומי.

 

11. צפייה מרובה בטלוויזיה

זיג זיגלר אמר פעם "לאנשים עשירים יש טלוויזיות קטנות וספריות גדולות, לאנשים עניים יש ספריות קטנות וטלוויזיות גדולות".

אל תבינו אותי לא נכון. אני נהנה מצפיה בנטפליקס פה ושם. אבל, כפי שקורלי מצא, העשירים מעדיפים קריה, התעמלות או למידה מאשר צפייה בטלוויזיה. "שימוש יעיל בזמן הוא סימן היכר של מיליונרים מתוצרת עצמית" אומר קורלי. "בזבוז זמן הוא סימן היכר של אנשים עניים".

 

12. מחסור במנטור

אני משוכנע שאם הייתי מוצא מנטור כבר לפני שנים, הייתי הופך כבר מזמן לעשיר. למה אני מרגיש ככה? הייתי יכול ללמוד מההצלחה והטעויות של מישהו שהוכיח את עצמו בתחום שלו. העצות של המנטורים היו יכולות לסייע לי לדלג על חוויות של ניסוי וטעיה מתמיד, ולהגיע ישר לנקודה שבה אני מייצר רווח.

בעוד שאתם יכולים להעסיק לכם מנטור, מנטורים נמצאים בכל מקום. זה יכול להיות עצה מפרופסור מהקולג' שלמדתם בו, מההורים שלכם, או אפילו מאילון מאסק על ידי מעקב אחר הפרסומים שלו במדיות החברתיות או קריאת הביוגרפיה שלו.

 

13. הישארות באזור הנוחות

אני מבין את זה. לקחת סיכונים ולצאת מאזור הנוחות הוא עניין מטריד. אבל, עד שלא תיקחו את הצעד הזה, לא תצליחו להגיע להצלחה כלכלית. זהו הרגל שעבד היטב עבור ביל גייטס, ריצ'רד ברנסון, לארי אליסון ווורן באפט.

"החיפוש אחר העושר דורש מכם לקחת סיכונים. רוב האנשים לא עושים את זה, וזו הסיבה שבגללה רוב האנשים אינם עשירים" אומר קורלי.

 

14. הימנעות משאילת שאלות

שימו בצד את האגו שלכם לרגע. אתם לא יודעים הכול. אני שונא להיות זה שמביא את החדשות הרעות, אבל זוהי עובדה והיא תמנע מכם להפוך לעשירים עד שלא תודו בה.

אני למדתי בדרך הקשה כי ניסיונות לנחש את הדרך הנכונה מובילים לכישלונות והחלטות רעות. אם אתם לא בטוחים לגבי השקעה או רעיון לעסק, אל תהססו לבקש פידבק או עצה.

 

15. הזנה מכישלונות

יזמים לובשים את כישלונותיהם כמו אות כבוד. זה עדיין לא אומר שאתם צריכים ליהנות מזה או לרצות להיכשל. לסגור עסק ולאבד כמעט את הכול זה קשה אבל הנסיגות האלו הכרחיות על מנת שתוכלו להתחזק כמה שניתן.

אין ספק שכישלון הוא דבר נורא, אבל, אל תתנו לכישלון לעצור אתכם. קחו את הסיכונים, ואם תכשלו, למדו מהטעויות שלכם ותמשיכו קדימה.

 

16. אי הצבת מטרות יומיות

אחד מההרגלים הטובים ביותר שאספתי במהלך השנים האחרונות הוא לכתוב את המטרות היומיות שלי בכל בוקר. זה מעורר וגורם לי לדחוף את עצמי בכל יום מחדש כדי להשיג את אותן מטרות.

מצאתי כי כאשר מגדירים את המטרות היומיות, זה מסייע למיין אותם מהחשובים ביותר לפחות חשובים ולסיים קודם כל עם מה שהכי חשוב. לדוגמא, במקום לרדוף אחרי תשלומי חשבוניות בגובה של 100$, אני רודף אחרי תשלום אחד או שניים בגובה 1,500$.

 

17. חשיבה שלילית

"הצלחה לטווח ארוך אפשרית רק כאשר יש לכם תחזית נפשית חיובית" אומר קורלי.

הנה כמה מהמחשבות השליליות הנפוצות שאנחנו חייבים להתגבר עליהם:

· הטלת ספק בעצמכם. הדרכה, חינוך ומנטורים יכולים לשנות זאת.

· לא להאמין שניתן להשיג את המטרות שלכם. התמקדו בהשגת המטרות היומיות וככה תשיגו את הדרך שלכם למעלה.

· ציונים נמוכים. לא. ציונים ויכולות למידה לא יקבעו את ההצלחה שלכם. פשוט תשאלו את ריצ'רד בנסון שהתגבר על הדיסלקציה שלו.

· התחרות קשה מדי. לעולם לא תדעו עד שלא תנסו. במקרה הכי גרוע? תנסו שוב.

· לא מצליחים להתמקד. סגנון חיים בריא והצבת מטרות יומיות יסייעו לכם להתמקד.

 

18. פעילות ללא איסוף נכסים

"עבודה לעולם לא תהפוך אתכם לעשירים. גם לא שמירת כל החסכונות שלכם בקופסת פח. אז איך תבנו את העושר שלכם?" שואל ברנדון טונר, סמנכ"ל צמיחה בBiggerPockets.co.

אז מה כן יהפוך אתכם לעשירים? נכסים כמו עסק רווחי, תיק מניות צומח או השקעה בנדל"ן במקום הנכון.

זכרו, המכונית שלכם והצעצועים הנוצצים הם "חובות ששודדות אתכם מהעושר העתידי שלכם". התמקדו ב"איסוף דברים שייצרו אצלכם רווח בטווח הרחוק".

 

19. תירוצים

אותם תירוצים היו המחסום הגבוה ביותר ביני לבין עושר. לתרץ תירוצים הוא דבר קל כאשר אנחנו מנסים להבין למה אנחנו קבורים בחובות ואין לנו הכנסה של 6 ספרות. להגיד שאנחנו רוצים "לחיות את הרגע" הוא תירוץ עלוב לכך שאנחנו לא עובדים היום כדי לייצר יותר שגשוג לעתיד. הפסיקו להמציא תירוצים והתחילו לפעול.

לדוגמא, אל תדאגו לגבי החסכונות שלכם כשאתם טובים בחובות. קודם כל שלמו את החוב, ואחר כך תולכו להתחיל לחסוך ולהשקיע. אם אתם לא מייצרים מספיק כסף, מצאו מקור אחר להכנסה כמו מכירת דברים בצורה מקוונות או עבודה במשלוחי פיצות. זה לא יפתור לכם את כל הבעיות, אבל זה יגרום לכם להפסיק עם כל התירוצים.

 

20. פעילות ללא מעקב אחרי חוק ה-30\70

לג'ים רון, אחד מהדמויות הסמכותיות המובילות בארה"ב, יש פורמולה פשוטה להשגת העושר.

"למדו לחיות על 70% מההכנסות שלכם אחרי ניקוי המסים. זה הכסף עבור הצרכים השונים והמותרות שמותר לכם להוציא". לאחר מכן אומר רון "זה חשוב להחליט כיצד אתם מקצים את 30 האחוזים הנותרים".

הוא מציע להעניק שליש לצדקה, שליש להשקעה הון והשליש האחרון בחסכונות. לא תשימו לב לשום דבר בהתחלה אבל "חכו חמש שנים וראו כיצד השינוי בא לידי ביטוי. אחרי עשר שנים השינוי יהיה דרמטי".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.