3 מרץ 2017 | יוסי דהן
איך משחק שחמט הוליד רעיון לסטארט-אפ מצליח בתחום המציאות הרבודה

מוטי ניסה למצוא דרך בה יוכל לשחק עם הבן שלו שחמט ושזה עדיין יהיה מרגש כמו במשחק Play station. הבן שלו סיפר לו על משחק השחמט שראה בסרט של הארי פוטר שבו השחקנים הם דמויות חיות. אז מוטי ניסה לחשוב איך אפשר לקחת משחקים כמו שחמט או מונופול באופן דיגיטלי ושעדיין יש אינטראקציה בין השחקנים כשהם אחד מול השני. מהר מאוד הוא הגיע למסקנה שמה שכן אפשר לעשות זה מה ש-Infinity AR עושה היום.

 

מוטי קושניר אוהב לשחק עם הבן שלו שחמט. יום אחד, באמצע המשחק, הגיע חבר של בנו והם הלכו לשחק יחד ב-Play Station. הוא הסתכל על בנו וחברו משחקים ב-Play station ואז זה היכה בו... הוא נזכר איך בגיל 13 הוא קיבל את ה-Atari הראשון שלו. הוא וחברו שיחקו במהלך כל יום הכיפורים במשחק Space invaders. הוא חשב על זה ש-30 שנה עברו ושום דבר בעצם לא השתנה למעט הגרפיקה. עדיין אין אינטראקציה בין השחקנים – שניהם מול המסך.

 

מוטי ניסה למצוא דרך בה יוכל לשחק עם הבן שלו שחמט ושזה עדיין יהיה מרגש כמו במשחק Play station. הבן שלו סיפר לו על משחק השחמט שראה בסרט של הארי פוטר שבו השחקנים הם דמויות חיות. אז מוטי ניסה לחשוב איך אפשר לקחת משחקים כמו שחמט או מונופול באופן דיגיטלי ושעדיין יש אינטראקציה בין השחקנים כשהם אחד מול השני. מהר מאוד הוא הגיע למסקנה שמה שכן אפשר לעשות זה מה ש-Infinity AR  עושה היום – הקרנת הולוגרמה שהופכת להיות חלק מעולם המציאות שמסביבנו וזאת דרך משקפיים מיוחדים.

 

בראיון עם מוטי קושניר, מייסד ומנכ"ל Infinity AR, מספר מוטי על דרכו מעולם השיווק בקומברס ואמדוקס אל עולם היזמות, את סיפור הקמת Infinity AR, מדבר על עולם המציאות הרבודה ועוד.

 

מתוך הראיון:

"ההגדרה של מנהל שיווק בכל חברה הוא מאוד מאוד שונה. לי יש תפיסה מאוד מסוימת של מה זה מנהל שיווק בחברה ומה התפקיד שלו. כשאני מסתכל על סמנכ"ל שיווק אני מסתכל עליו כעל יד ימינו של המנכ"ל בלנטר את השוק, להבין את המתחרים, לזהות את ההזדמנויות ולבנות את האסטרטגיה של החברה. זה מבחינתי התפקיד הכי חשוב של סמנכ"ל השיווק. אחר כך יש לו שלושה תפקידים שנגזרים מכך, אחרי שהוא הבין את האסטרטגיה ולאן להוביל את החברה. אחד, אני בדרך כלל אוהב שהוא שולט במוצר של החברה כי הוא מבין את הצרכים והאסטרטגיה. שתיים, יש את פעילות השיווק הקלאסית של בניית אתרים, מרקום ותערוכות. ושלוש זה תחום הפיתוח העסקי לשותפים – לא הפיתוח העסקי של מכירות כי את זה צריך להשאיר לסמנכ"ל המכירות. אלה שלושה תחומים שאני חושב שיש אצל סמנכ"ל שיווק טוב. אבל בראש ובראשונה הוא צריך להבין את השוק, את המתחרים, לאן הוא רוצה לקחת את החברה, את האסטרטגיה ולעבוד על זה בצמוד למנכ"ל."

(מוטי קושניר מגדיר מהו סמנכ"ל שיווק טוב)

 

לראיון המלא עם מוטי קושניר בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.