16 יוני 2017 | יוסי דהן
מלך חיי הלילה של תל אביב שהקים סטארט-אפ מצליח (עוז אלון)

כשעוז ונעמה ארגנו את החתונה שלהם אז הם גילו שההתנהלות אל מול ספקי השירותים לחתונה מיושנת (הצלם, הדי.ג'יי וכו'). הם אפילו היו צריכים להוציא בבנק פנקס צ'קים במיוחד לחתונה כדי שיוכלו להתנהל מול הספקים. הם רצו לבנות פלטפורמה שתאפשר לספקים להתנהל בצורה יעילה יותר מול הלקוחות שלהם ואפילו לייצר הזדמנויות עסקיות נוספות

עוז אלון ונעמה הכירו בגיל 13. כבר אז הם עשו מסיבות ל־100 איש בבית של ההורים שלה. לאט לאט המסיבות גדלו ובשלב מסוים הם העבירו אותן לבית הוריו של עוז שם כבר הגיעו למעלה מ־1,000 איש. בשלב מסוים המסיבות התחברו לקהילה של ה־Backy, בר שהיה בבעלותו של עוז ולברים נוספים בתל-אביב. למסיבה האחרונה שארגנו הגיעו כ־2,600 איש על הגג של בניין אשדר 2000, מסיבה שנסגרה ע"י המשטרה.

 

כשעוז ונעמה ארגנו את החתונה שלהם אז הם גילו שההתנהלות אל מול ספקי השירותים לחתונה מיושנת (הצלם, הדי.ג'יי וכו'). הם אפילו היו צריכים להוציא בבנק פנקס צ'קים במיוחד לחתונה כדי שיוכלו להתנהל מול הספקים. הם רצו לבנות פלטפורמה שתאפשר לספקים להתנהל בצורה יעילה יותר מול הלקוחות שלהם ואפילו לייצר הזדמנויות עסקיות נוספות. לחברה שהקימו ביחד עם דרור שמעוני, השותף של עוז מה־Backy, קראו HoneyBook.

 

כיום ל־HoneyBook יש אלפי לקוחות עסקים קטנים. מאז הקמתה לפני 4 שנים גייסה החברה כ־46M$ והיא מונה כיום כ־120 עובדים. ב־2016 החברה הציגה צמיחה של פי 4 (!!!) משנה לשנה. גידול דומה צפוי ב־2017.

 

מתוך הראיון:

 

"משהו שאנחנו עושים דיי הרבה זה להיעזר במשקיעים שלנו כדי לשכנע מועמד שאנחנו רוצים שיצטרף לחברה שלנו. אז אני אתן דוגמה... מייקל אייזנברג (משקיע ב־HoneyBook מקרן "אלף") ביום ראשון ב־12 בלילה בחדר מיון עם הבת שלו, אני אומר לו "מייקל אתה חייב לדבר בטלפון עם איזושהי מועמדת לתפקיד סמנכ"ל כספים". ומייקל, מהחדר מיון, הבת שלו עם דלקת בעיניים, 12 בלילה, יום לפני ליל הסדר, מדבר עם המועמדת, מנהל איתה שיחה של חצי שעה – שעה, ומיד אחרי זה מתקשר אליי בשביל לתת לי את הנקודות שלו ומה הוא חשב על המועמדת. אלו לא הדברים שאתה חושב עליהם בתחילת הדרך שזה מה שבסוף המשקיעים הולכים ממש לעזור לך בו. אתה גם בדרך כלל לא חושב שלגייס עובדים יהיה האתגר מספר אחד שלך כל היום."

(עוז אלון על העזרה החשובה והבלתי צפויה שמקבל מהמשקיעים ב־HoneyBook)

 

לראיון המלא עם עוז באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.