12 יולי 2017 | מערכת StartIsrael
רגע עם זהר גנדלר: "השנים החולפות משפרות מאוד את הפרספקטיבה, את חדות המבט ואת רוחב התמונה הכוללת"

רגע עם זהר גנדלר, מנכ"ל NGT3 החברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI): "אני משקיע מאמצים רבים כדי לקדם ולמצב את NGT3 כגוף מוביל בישראל בהשקעות Seed במדעי החיים ואני חושב שאנחנו קרובים היום למיצוב הזה. אנו משקיעים מאמצים גדולים גם באג'נדה החברתית שלנו, המקדמת שילוב של יהודים וערבים לעבודה משותפת בסטארט-אפים שלנו וב־NGT3 עצמה".

נעים להכיר:
שמי זהר גנדלר, בן 55, נשוי מזה 29 שנה לצופית, אב לשתי בנות מדהימות. ב־25 השנים האחרונות אני עוסק בהובלה של סטארט-אפים טכנולוגיים להצלחה עסקית ומקצועית, ובניהול חממות טכנולוגיות וחברות השקעה. בשנתיים האחרונות אני מכהן כמנכ"ל NGT3, קרן הון סיכון וחממה טכנולוגית הפועלת בנצרת ומשקיעה בתחום מדעי החיים.

 

רגע בקריירה שלא אשכח:

כאשר הובלתי את גיוס ההון הראשון, בשנת 1993, הייתי צעיר וחסר ניסיון לחלוטין. תעשיית ההון סיכון בישראל עדיין לא הוקמה. יחד עם אנשי הסטארט-אפ, אירחנו את המשקיעים שהגיעו מלונדון כדי לחתום על ההסכם וכמובן הזמנו אותם לארוחת צוהריים. בדרכנו הצנועה בחרנו ללכת לאחת המסעדות המזרחיות הידועות דאז בחיפה, העיר בה פעלנו. כאשר המלצר שאל את המשקיעים מה הם רוצים להזמין, הם ענו שיביא לשולחן את כל התפריט. זה היה רגע בלתי נשכח של הבנת פערי הסטטוס והתרבות העסקית.

 

מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה:

עמי לבנשטיין, מנכ"ל חממת הטכניון שהימר על בחור צעיר וחסר ניסיון. הוא גיבה ותמך בי בכניסה לעולם הסטארט-אפים, ולאחר מכן תמך במינוי שלי כמחליפו בתפקיד מנכ"ל חממת הטכניון בנובמבר 1995.

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי:

אופי העבודה שלי מאוד מגוון. יש ימים שבהם אני 'רץ' עם חברת פורטפוליו לטיפול בנושאים הבוערים כגון גיוסי הון, רגולציה, קניין רוחני, פיתוח עסקי, משיכת מומחים מובילים להנהלת החברה וכו'. יש ימים בהם אני משקיע בסינון פרויקטים לפני השקעה ובפגישות ולימוד פרטי ה־due diligence שקבלני המשנה שלנו מבצעים. יש גם ימים רבים של עבודת פיתוח עסקי ועבודת שוק, בארץ ובחו"ל, גם לחברות הפורטפוליו וגם ל־NGTעצמה.

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שבניתי:

השנים החולפות משפרות מאוד את הפרספקטיבה, את חדות המבט ואת רוחב התמונה הכוללת. אני מאוד נהנה לראות חברות שהקמתי והשקעתי בהן ראשון כמנהל החממה הטכנולוגית של הטכניון. חלקן מצליחות בענק כגון: מזור רובוטיקה, קורינדוס, פרולור (שנמכרה לאופקו) ו־ReWalk (שבימים אלה קצת מתקשה אבל תתאושש בגדול), וחלקן עדיין לפני ההצלחה הגדולה, מתמודדות עם אתגרים במסלול הארוך של חברות מדעי החיים. חלק כבר מייצרות ומוכרות שנים רבות מאוד בהיקפים שונים, וחלק בחרו להמשיך עם הטכנולוגיה בערוצים אחרים. ברמה הציונית גם זה טוב.

 

לו הייתי יכול לעשות דבר אחד מחדש:

התמזל מזלי לעשות דברים שאני מאוד אוהב, בדרך כלל עם אנשים שאני מאוד נהנה לעבוד איתם וליהנות עמם יחד מהצלחות מקצועיות משמעותיות. אני מסתפק בזה.

 

השאיפה הבאה שלי:

אני משקיע מאמצים רבים כדי לקדם ולמצב את NGTכגוף מוביל בישראל בהשקעות Seed במדעי החיים ואני חושב שאנחנו קרובים היום למיצוב הזה. אנו משקיעים מאמצים גדולים גם באג'נדה החברתית שלנו, המקדמת שילוב של יהודים וערבים לעבודה משותפת בסטארט-אפים שלנו וב־NGTעצמה.

 

שלושת הדברים הכי חשובים שכל יזם מצליח צריך בארגז הכלים שלו:

ראש פתוח לשינויים וללימוד, מוטיבציה אין סופית ויחסי אנוש טובים.

 

העצה הטובה ביותר שקיבלתי כיזם מתחיל:

כדי לפתוח דלת אחת שתביא אותך רחוק, אתה צריך לדפוק על דלתות רבות שיישארו עבורך סגורות.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים, ממנה כדאי להם להימנע:

לעיתים, זה אי הבנת הצורך בעבודה צמודה עם עובדים, משקיעים, יועצים וקבלני משנה הטובים ביותר שניתן להשיג, וכמובן, חשוב ביותר - לתת להם לעבוד ולקבל את דעתם.

 

קצת פרגון למתחרים:

רבים מהמתחרים הם חברים כבר שנים רבות, וככל שהשנים עוברות כך הרמה של הסטארט-אפים ושל המשקיעים הולכת ועולה.

 

תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

בעולם מדעי החיים מושקעים כספים בהיקפים עצומים (בין היתר) בתחום כשל כרוני של הלב שהולך וגדל מכיוון שהרפואה הקרדיולוגית יודעת היום להציל הרבה יותר אנשים, בתחום הסוכרת שהפכה להיות מזמן למגיפה ובתחום האונקולוגיה.

 

דברו אליי:

במייל [email protected]

 

NGTהיא חברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.