4 אוגוסט 2017 | יוסי דהן
נקודת פריצה לשוק האמריקאי עם גיל בן ארצי

עם השנים הם ראו שיש יזמים מדהימים בישראל שרוצים להגיע לארה"ב בשלבים מאוד מוקדמים אבל אין להם את הידע איך לחדור לשוק האמריקאי. אז הם החליטו להקים קרן השקעות שתעזור לאותם יזמים למצוא לקוחות, שותפים ומשקיעים, ותעזור להם לצמוח בארה"ב. וכך הגיעו לישראל, התיישבו בקפה הילל שבשדרות רוטשילד (שמאז הוחלף בבית מלון) ונפגשו עם מאות יזמים ישראלים.

גיל בן ארצי ושולי גלילי הכירו ב־2006 באחת התוכניות ששולי הקימה עבור סטארטאפים ישראלים. התוכנית הייתה במסגרת גוף ללא מטרות רווח בשם CICC (California Israel Chamber of Commerce)אותה הקימה במטרה לגשר בין חברות היי-טק ישראליות שהגיעו לארה"ב לבין משקיעים אמריקאים. באותה עת גיל היה בקבוצת המיזוגים והרכישות של יאהו בארה"ב. בחמש שנים שלאחר מכן גיל ושולי שיתפו פעולה בכך שהפנו אחד לשנייה סטארטאפים ישראלים שהגיעו לארה"ב ועזרו להם.

 

עם השנים הם ראו שיש יזמים מדהימים בישראל שרוצים להגיע לארה"ב בשלבים מאוד מוקדמים אבל אין להם את הידע איך לחדור לשוק האמריקאי. אז הם החליטו להקים קרן השקעות שתעזור לאותם יזמים למצוא לקוחות, שותפים ומשקיעים, ותעזור להם לצמוח בארה"ב. וכך הגיעו לישראל, התיישבו בקפה הילל שבשדרות רוטשילד (שמאז הוחלף בבית מלון) ונפגשו עם מאות יזמים ישראלים. היזמים שנבחרו למחזור הראשון של הקרן שהקימו נחתו לבית גדול ששולי מצאה ושכרה עבורם בסיליקון וואלי, לא רחוק מהמשרד של הקרן, וכך ויצאו לדרך. לקרן השקעות שהקימו קראו UpWest Labs.

 

מאז הקמתה בסוף 2011 השקיעה UpWest Labs במעל ל־70 חברות ישראליות. חלק מהיזמים של החברות המצליחות שהשקיעו בהן התארחו אצלנו בפודקאסט, כמו: רן קראוס מ־Airobotics, תומר וינגרטן מ־SentinelOne ועוז אלון מ־HoneyBook.

 

מעניין אתכם לפגוש את גיל? שלחו לו אימייל עכשיו ל־[email protected]

 

מתוך הריאיון:

"אני חושב שהקושי העיקרי זה להבין את התרבות האמריקאית והניואנסים שמשפיעים, למשל, על יכולת המכירה שלך, בין אם אתה מוכר ללקוחות, בין אם אתה מוכר למשקיעים ובין אם אתה מוכר לעובדים שאתה רוצה לגייס. אז להבין את התרבות האמריקאית בקונטקסט של תהליך המכירה ולדעת לספר את הסיפור זה אחד הדברים שצריכים ללמוד ולעבוד עליו עם הזמן. וזה לא שאתה לומד בחודשיים הראשונים איך לספר את הסיפור של החברה שלך וזהו, זה דברים שמשתנים עם הזמן, אבל לדעת לספר את הסיפור שלך ולמכור למי שצריך זה אולי האתגר העיקרי".

(גיל בן ארצי על האתגר העיקרי של יזמים ישראלים שמגיעים לארה"ב).

 

לראיון המלא עם גיל באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.