7 ספטמבר 2017 | ג'ייסון דה-מר
5 תחבולות SEO שיפגעו בכם

אחד מהדברים שאני הכי אוהב באופטימזציות במנועי החיפוש (SEO) הוא המגוון של גישות שונות שיכולות לעשות את העבודה. אתם לא צריכים להשתמש רק בגישה אחת שמותאמת לכולם וברוב המקרים אתם גם לא יכולים. ובכל זאת, יש כמה גישות שכמעט אף פעם לא עובדות ולפעמים אפילו מביאות לתוצאה ההפוכה והן הרסניות עבור המותגים שמנסים לנקוט בהן.

אחד מהדברים שאני הכי אוהב באופטימזציות במנועי החיפוש (SEO) הוא המגוון של גישות שונות שיכולות לעשות את העבודה. אתם לא צריכים להשתמש רק בגישה אחת שמותאמת לכולם וברוב המקרים אתם גם לא יכולים.

ובכל זאת, יש כמה גישות שכמעט אף פעם לא עובדות ולפעמים אפילו מביאות לתוצאה ההפוכה והן הרסניות עבור המותגים שמנסים לנקוט בהן. למה הן עדיין קיימות? חלקן הן פרקטיקות מיושנות שמשרתות את השאריות של אסטרטגיות שעבדו בעבר. במקרים כאלו, החברות לא השכילו להבין כי מנועי החיפוש ושיטות העבודה השתנו. אחרים הם תוצרים של משאלת לב שעלתה מתוך איזו לוגיקה שנראית נכונה על פני השטח אבל היא לא משקפת את המציאות.

בחירה באחת מחמש הגישות הבאות ככל הנראה תשרוף אתכם, אז כדאי לכם מאוד להימנע מהן בכל מחיר:

 

1. דחיסת מילות מפתח

מילות מפחת הם נושא למחלוקת בעולם ה-SEO. חלק מהאנשים טוענים כי מילות המפתח כבר לא רלוונטיות ואחרים טוענים כי עדין יש להם ערך עבור טרגוט קהלים והערכת ביצועים. בכל מקרה, לא משנה אם אתם משתמשים במילות מפתח כבסיס לאסטרטגיה שלכם או שנטשתם אותם לגמרי, דחיסת מילות המפתח לתוכן שלכם בתקווה לקבל דירוג בשאילתות מילות המפתוח הוא רעיון רע.

אין לכם סיכוי ממש גבוה לקבל דירוג בשאילות האלו הודות לחיפוש הסמנטי של Google’s Hummingbird update וגרוע מכך, התוכן שלכם יוערך כתוכן באיכות נמוכה. גם המשתמשים שלכם לא ישמחו לקרוא תוכן גדוש במילות מפתח ולכן אין שום דבר טוב בגישה הזו.

 

2. עיסוק בהונאות קישורים

בניית קישורים היא מרכבי הכרחי באסטרטגיית ה-SEO. יחד עם זאת, עיסוק בהונאות קישורם כדרך לבנות את הסמכות שלכם מהר יותר תפגע בכם. Google מזהירה באופן ספציפי בוני אתרים נגד השימוש בהונאות קישורים שכוללים קישורים בתשלום, החלפת קישורים או שימוש בטקטיקות אקזוטיות כמו "גלגלי קישורים" (link wheels). שימו לכם ככלל, כל לינק שנבנה מתוך מטרה ברורה וייחודית להגביר את דרוג החיפוש יכול להחשב כקישור לא טבעי ופוגע. הוא יכול להיות מסומן כספאם ולפגוע בסמכות שלכם.

היצמדו לטקטיקות בניית הקישורים האורגנית כמו כתבות אורח כדי לשמור על עצמכם. לעזרה היכנסו לכאן: SEO Link Building: The Ultimate Step-by-Step Guide.

 

3. פרסום תוכן ירוד (fluff content)

כל פיסת תוכן שאתם יוצרים מייצרת כותרת ועמוד חדש באינדקס של גוגל. היא מספקת לקוראים שלכם עוד תוכן לקריאה, למנועי החיפוש עוד תוכן לאנדקס והיא מאפשרת עוד הזדמנות לייצר המרות ולינקים נכנסים. ולכן נראה כי אם יש לכם עוד תוכן זה דבר טוב. הבעיה היא שהרבה מומחי אופטימיזציות מסתנוורים מהרעיון הזה ומתחילים להפיץ תוכן בכמויות גדולות בלי לשים לב לאיכות התוכן.

לתופעה הזו קוראים "fluff content" ובימי ה-SEO המוקדמים יתכן והיא עזרה לכם. היום, היא רק תגרום לדירוג שלכם לרדת, תרגיז את המשתמשים שלכם, תפגע בתנועה לאתר ובאחוז ההמרות.

 

4. התמקדות בדירוג

דירוג מילות מפתח הוא שיטה טובה למדוד את מצבו של קמפיין ה-SEO שלכם, אבל זו רק שיטה אחת מתוך כמה שיטות שכדאי לכם לשים לב אליהן. נסו לדמיין לרגע שיש בידיכם עשרה דירוגים במקום הראשון עבור מגוון מילות מפתח. זה נשמע נהדר על פני השטח, נכון? אבל איזה סוג של עוצמת חיפוש מילות החיפוש האלו מעלות? האם אלו בכלל אנשים שלחצו על האתר שלכם?

אם נניח שכן, האם מילות המפתח האלו הן כאלו שלקוח פוטנציאלי ישתמש בהן או גולשים שאין להם כל כוונה לבצע רכישה? יש יותר מדי משתנים וערכים שמשפיעים על הערך הכולל של המיקום שלכם מכדי שתתעסקו רק עם מדד אחד כמו דירוג מילות המפתח. ראיית המנהרה הזו יכולה לפגוע בפרשנות שלכם את התוצאות.

 

5. העסקת סוכנויות או קבלנים זולים

באופן כללי, בכל הנוגע ל-SEO התמורה תהיה בהתאם למה ששלמתם. סוכנויות יוקרתיות הן יקרות מכיוון שהן עובדות קשה, יש להן יותר ניסיון, הן מציעות כלים ומקדישות את זמנן לוודא שאתם מרוצים. סוכנויות זולות הן זולות מכיוון שהן תוקפות את המשימות בלי תשומת לב, עושות קיצורי דרך ויתכן שגם מעבירות חלק מהעבודה לאנשים זולים יותר (וקרוב לוודאי פחות איכותיים). אם אתם מנסים לחסוך בכסף באופן הזה אתם תישארו עם ספק שירות לא מנוסה ואם לא תהיו זהירים זה יכול להיגמר בעונשים מצד Google.

אתם מקבלים מידה של גמישות וסלחנות ב-SEO. אתם יכולים לבנות את האסטרטגיה שלכם פיסה על גבי פיסה על בסיס המטרות והנסיבות הייחודיות לכם. גם אם אתם תעשו טעויות, יהיה לכם מספיק זמן וחופש לתקן את הטעויות ועדין ליהנות מ-ROI חיובי בטווח הרחוק.

יחד עם זאת, ככל שתצליחו להימנע מהשיטות שנכתבו כאן במהלך העבודה שלכם, גם אלו שנראות לכאורה תמימות, כך הדרך שלכם לרווחים בעתיד תהיה טובה יותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.