27 ספטמבר 2017 | ג'ייסון דה-מר
6 צעדים שיסייעו לכם לשלוט בזירה שלכם במדיה החברתית

אם חברה שדומה אליכם כבר קיימת במדיה החברתית ויש לה מספר רב יותר של עוקבים שמייצרים יותר מעורבות, זה באופן טבעי יטיל צל על הקמפיין שלכם, ובאופן טבעי מתחרים חדשים יכולים תמיד לערבב את הקלפים ולחבל לכם במאמצים שהשקעתם. אז, מה עליכם לעשות כשמתחרה נכנס לכם לזירה?

אם עקבתם אחרי הטרנדים בתעשיית השיווק המקוון בעשור האחרון, בטח שמתם לב לערכו של השיווק במדיה החברתית. אז היו כל מיני פסימיסטים שביקרו את ה-ROI של דרך השיווק הזו, אבל אני תמיד האמנתי שמדובר באחת מאסטרטגיות השיווק לטווח ארוך היעילות ביותר שאתם יכולים להשיג לעצמכם.

אם תקדישו את עצמכם ליצירה ולקידום תוכן איכותי שמכוון אסטרטגית לקהל שלכם, ואתם מייצרים איתם מעורבות על בסיס קבוע, אין דבר שיכול לעצור אתכם מלהגיע לצמיחה.

אך שימו לב כי הצמיחה הזו עלולה להיות מוגבלת או לעצור באופן מוחלט אם יש לכם מתחרה חזק מאוד בתחום שלכם. אם חברה שדומה לכם כבר קיימת ויש לה מספר רב יותר של עוקבים שמייצרים יותר מעורבות, זה כמובן יטיל צל על הקמפיין שלכם. גם מתחרים חדשים יכולים תמיד לערבב את הקלפים ולחבל לכם במאמצים שהשקעתם. אז, מה עליכם לעשות כשמתחרה נכנס לכם לזירה?

אתם שולטים בהם.

אבל איך?

 

צעד 1: חקירה

ראשית, אתם צריכים להבין טוב יותר מה קורה. זה מתחיל במחקר תצפיתי. כנסו לנעלי העוקב ונסו להבין מה מושך באסטרטגיה של החברה הזו. איזה פוסטים הם מייצרים? באיזו תדירות? איך המותג מבטא את עצמו? איך העוקבים שלו מגיבים?

לא תוכלו להשיג את כל המידע שאתם רוצים. לדוגמה, המטרות הפנימיות של המתחרים, איך הם מודדים את התוצאות שלהם או האם הם עושים משהו מאחורי הקלעים. יחד עם זאת, יהיה לכם איזשהו מושג כללי על הכיוון הכללי של המתחרים ועל הטקטיקות שלהם.

התחילו לשים לב לדברים האלו והשוו אותם לאסטרטגיה שלכם. אולי תגלו שאתם עושים כמה דברים לא נכון. המאמר הזה מספק כמה טיפים טובים וכלים שייעזרו לכם לנתח את המדיה החברתית של המתחרים שלכם.

 

צעד 2: בחרו והבינו מה הנישה שלכם

עכשיו אתם צריכים לזהות את הנישה הייעודית שלכם. אם אתם כבר נמצאים במשחק הזה זמן מה, יכול להיות שזה נראה לכם כמו צעד ברור מאליו ואולי כבר זה משהו שכבר עשיתם. אתם יודעים מי הקהל שלכם, אבל אם אתם רוצים לנצח בתחרות, אתם צריכים לקחת את הדברים עוד צעד אחד קדימה.

כפי שתראו בהמשך, דרך אחת לנצח את התחרות היא על ידי יצירת בידול, ואתם יכולים לעשות את זה אם תבחרו בנישה ספציפית יותר (או אחרת לגמרי) ותתמקדו בה על ידי יצירת תוכן שהוא מאוד רלוונטי ומותאם להם. בכל מקרה, תצטרכו לעשות הערכה מחודשת ולהבין לאיזה נישה אתם מכוונים, ולנסות לחפור קצת יותר עמוק כדי לגלות מה הדברים החשובים בה.

 

צעד 3: חקו את מה שעובד

עכשיו עליכם להבין באיזו טקטיקה המתחרים שלכם משתמשים שעוזרת להם להשיג יתרונות לטווח הארוך ולחקות אותם עם קמפיין משלכם. אתם מוכרחים לפעול בזהירות, אם תחקו את האסטרטגייה שלהם בצורה יותר מדי זהה לשלהם, במקום לבלוט אתם פשוט תבלעו וכל מה שתצליחו לייצר הוא רעשי רקע.

במקום זה, בדקו ברמת הקונספט למה האסטרטגיות שלהם עובדות, ויישמו את הקונספט הזה על המותג שלכם. לדוגמה, האם הפופולאריות שלהם גדלה הודות ליצירת סרטוני הדרכה? אולי תוכלו להציע משהו כזה משלכם.

 

צעד 4: היו שונים או טובים יותר.

אם אתם רוצים שיהיה לכם איזשהו סיכוי לשלוט בתחרות אתם צריכים לבדל את עצמכם, ויש לכם בעצם שתי דרכים לעשות את זה: היו שונים או היו טובים יותר. הדרך הראשונה היא ללא ספק קלה יותר, אתם בוחרים נישה שונה, מייצרים קול אחר למותג שלכם או פשוט מסירים את עצמכם באופן מוחלט מזירת התחרות הזאת. ברגע שאתם עושים את זה תסיימו את התחרות אבל תתחילו להתחרות עם עצמכם.

האפשרות השנייה היא לעשות את מה שהמתחרים שלכם כבר עושים, היו טובים יותר. לדוגמה, אם החברה הזו פרסמה מאמר מדהים בן 5,000 מילים, פרסמו מאמר טוב יותר בן 10,000 מילים. אם המתחרה שלכם מייצר סרטונים טובים, ייצרו אתם סרטונים מצוינים, העלו את הרמה שלכם על ידי ירידה טובה יותר לפרטים, יצירת תוכן מבדר ופרקטיות טובה יותר.

 

צעד 5: יצרו ערך

עכשיו עליכם להתחיל לשים בראש סדר העדיפויות יצירת ערך מתאים עבור קהל היעד שלכם. עד לרגע זה התמקדנו בעיצוב אסטרטגיה שהיא דומה, אבל מובדלת וטובה יותר, מהאסטרטגיה של הלקוחות שלכם. כשהיסודות החשובים האלו מוכנים, התחילו לחשוב מה העוקבים האידיאלים שלכם ירצו לראות.

על איזה נושאים הם הכי ירצו ללמוד? לאיזה קצב פרסום הם מגיבים הכי טוב? מה הדרך הטובה ביותר להתחיל לייצר איתם שיח? הפכו את המעקב אחרי הפרסומים שלכם למשהו שהוא כדאי עבורכם.

 

צעד 6: למדו והשתפרו

מכאן והלאה הנשק הטוב ביותר שלכם הוא פשוט להמשיך ולהשתפר. האסטרטגיות שלכם לא יובילו להצלחה מיידית, אלא ככל שתמדדו באופן קבוע את ההתקדמות שלכם, תהיה לכם את האפשרות לחדד את השיטה שלכם. שימו לב איזה פוסטים שלכם צברו הכי הרבה פופולאריות ואיזה נכשלו. השוו את המעורבות של העוקבים שלכם אם זו של המתחרים שלכם. אל תבזבזו עוד רגע אחד על טקטיקה שאתם רואים שהיא לא עובדת, ואם מצאתם אחת אחרת שמייצרת השפעה משמעותית, שכפלו אותה.

 

ששת הצעדים האלו אולי לא נראים כאלו חשובים ממבט ראשון, אבל המהלך השלם מייצר דרך יציבה ומשמעותית לגשת למתחרים שלכם, לנתח אותם ובסופו של דבר לגבור על המתחרים שמאיימים עליכם במדיה החברתית.

התהליך הזה לא מתרחש מהיום למחר, והוא דורש מאמץ יצירתי כדי לגרום לכל הדברים להתחבר יחדיו, אבל אם תישארו נאמנים לקהל שלכם, תכירו ותנצלו את התכונות שמייחדות את המתחרים שלכם, תוכלו לשים את ידכם על העליונה במוקדם או במאוחר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.