25 אוקטובר 2017 | מערכת StartIsrael
על מה כולם מדברים? 20 מושגים מעולם היזמות שכדאי שתכירו גם אתם

לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, ולכבוד כל אותם סטודנטים שהתחילו ללמוד באחת מתוכניות לימודי היזמות הטובות בארץ, ובכלל לכל מי שנכנס לעולם היזמות ורוצה להבין קצת יותר על מה כולם מדברים, הכנו לכם רשימה של 20 מושגים מעולם היזמות שכדאי לכם להכיר.

לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, ולכבוד כל אותם סטודנטים שהתחילו ללמוד באחת מתוכניות לימודי היזמות הטובות בארץ, ובכלל לכל מי שנכנס לעולם היזמות ורוצה להבין קצת יותר על מה כולם מדברים, הכנו לכם רשימה של 20 מושגים מעולם היזמות שכדאי לכם להכיר:

 

1. בנצ'מרק

בנצ'מרק הוא תקן או סדרה של תקנים שמשתמשים בהם כנקודת התייחסות להערכת ביצועים או רמת האיכות. הבנצ'מרק יכול להימדד מניסיונה של החברה, מניסיון של אחרים בחברה או מדרישות משפטיות כמו תקנות סביבתיות.

 

2. עמק המוות

עמק המוות הוא ביטוי "סלנג" שמתייחס למשך הזמן בין השקת הפרויקט לרכישה הראשונה. משתמשים בו גם בתחומי גיוס הכספים כדי לתאר את הזמן בין הגיוס הראשון לרווח הראשון.

 

3. חדשנות משבשת (Disruptive innovation)

חדשנות משבשת היא חדשנות שעוזרת לייצר שוק חדש ובסופו של דבר משבשת את השוק הקיים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. החדשנות משבשת מתארת חדשנות שמשפרת את המוצר או השירות בדרכים שהשוק לא מצפה להן. בדרך כלל היא מכוונת כלפי קהל יעד אחר ולאחר מכן היא תורמת לירידת המחירים בשוק הקיים.

 

4. המחדשים (Innovators)

המחדשים הם הקבוצה הראשונה שתתנסה ברעיונות, בתהליכים, במוצרים ובשירותים חדשים והם מהווים 2% מהאוכלוסייה. המחדשים הם בדרך כלל בורגנים, בעלי הון שיאפשר להם לקחת סיכונים ובעלי השכלה גבוה. המחדשים נמשכים לשינויים ולחוויות חדשות ומשתמשים במגוון מקורות מידע כדי לקבל החלטה.

 

5. המשתהים (Laggards)

בתיאורית של הפצת החדשנות, 16% מהאוכלוסייה הם הקבוצה האחרונה שינסו לאמץ טכנולוגיה חדשה. רוב המשתהים הם פנסיונרים ואנשים שמגיעים מרקע סוציואקונומי נמוך. המשתהים משתמשים בחברים ושכנים כמקורות הידע שלהם, לא אוהבים שינויים ומקבלים שינויים חדשים רק כשאין להם ברירה אחרת.

 

6. אג'יליות

מערכת של שיטות שנועדו לצוותי פיתוח כדי שיוכלו להתאים ולעקוב אחרי הצרכים של העסק, בעיקר כאשר צרכי העסק משתנים תדיר, עובדות חשובות משתנות ויש צורך להתאים את עצמן לגורמים חשובים שלא ניתן לשלוט בהם.

 

7. מודל Freemium

מודל עסקי שמציע פונקציונאליות חלקית של מוצר או שירות, כאשר לקבלת פונקציונאליות מלאה יותר יש צורך לרכוש את שירותי ה"פרימיום".

 

8. משחוק (Gamicifation)

המשחוק הוא מושג שנועד לתאר את יישום העקרונות העסקיים של משחקי הווידאו בתוך אפליקציה עסקית או אפליקציות אחרות שאינן משחקים כדי להגביר את המעורבות של המשתמשים.

 

9. Lean Startup

משמעות המושג Lean Startup הוא יישום של אב טיפוס מהיר בתוך עסק, כאשר הקשר עם הלקוחות נעשה בשלבים מאוד מוקדמים ביחס לעסקים מסורתיים. הפידבק שהחברה מקבלת מלקוחות אמיתיים מיושמים במוצר או השירות הראשוניים שנקראים MVP, כלומר minimum viable product.

 

10. פיבוט

הפיבוט קשור באופן הדוק עם ה־Lean Startup והוא נבנה על בסיס לולאת הפידבק שבנויה מ"בניה-מדידה-למידה". ביצוע פיבוט הוא בעצם שינוי בכיוון של העסק כתוצאה מהידע שנצבר מלולאת הפידבק.

 

11. SaaS– תוכנה כשירות

מודל אספקת תוכנה שבו התוכנה והנתונים המקושרים לתוכנה יושבים על ענן. SaaS מתאים בדרך כלל ללקוח רזה, כלומר שהשירות שלו נמצא ברשת האינטרנט.

 

12. סקיילינג (Scaling)

הפעילות שהחברה שלכם חווה כשהרווחים נכנסים מהר יותר מההוצאות, כלומר, העלות ליחידה יורדת.

 

13. סגמנט הלקוח

סגמנט הלקוח הוא הפרקטיקה בחלוקת בסיס הלקוחות לקבוצות של אינדיבידואלים שדומים בדרכים מסוימות הרלוונטיות לשיווק כמו גיל, מגדר, תחומי עניין, תחביבים וכיוצא בזה. סגמנט הלקוח מאפשר לחברה לפנות בצורה אפקטיבית לקבוצה מסוימת ולהקצות את משאבי השיווק בצורה הטובה ביותר.

 

14. Go To Market

אסטרטגיית Go To Market מתייחסת לערוצים בהם החברה תשתמש כדי ליצור קשר עם הלקוחות או עסקים והתהליך הארגוני שהיא מפתחת כדי לכוון את האינטראקציות של החברה עם הלקוח לכדי הגשמה.

 

15. K.I.S.S– או Keep It Simple Stupid

מושג שמתאר את העובדה כי כדאי לקחת בחשבון פתרון פשוט או דרך פשוטה. אפשר ליישם את העיקרון הזה לכל סיטואציה כולל בפעילות עסקית כמו תכנון, ניהול ופיתוח.

 

16. ולידציה של השוק

ולידציה של השוק, או קביעת תוקף השוק היא פעולה שמוודאת כי יש תוקף לרעיון העסקי שלכם לפני שאתם משיקים אותו. הוולידציה של השוק יכולה לכלול סקרים מקוונים, קבוצות מיקוד, ראיונות ושיטות אחרות שבודקות את נכונות הלקוחות לשלם עבור המוצר שלכם.

 

17. Drill Down

מושג שמשתמשים בו כדי לתאר את הירידה לפרטים, לרמה הבאה של פירוט המידע. לדוגמה, כאשר אתם מציגים למשקיע בתכנון הפיננסי שלכם נתונים כמו 200% רווח, המשקיעים שלכם ירצו שתבצעו לנתון הזה דריל דאון, כלומר תרדו לפרטים ותסבירו כיצד הגעתם למספרים האלו.

 

18. אסטרטגיית יציאה

כאשר קרן הון סיכון או בעל עסק מתכוון לצאת מהשקעה שהוא עשה בעבר הוא פונה לאסטרטגיית יציאה. במילים אחרות אסטרטגיית היציאה היא דרך "לפדות" את ההשקעה.

 

19. מינוף

היכולת להשפיע על המערכת או הסביבה בדרך שתכפיל את התוצאה מהמאמצים שלכם מבלי שיתרחש גידול מקביל בצריכת המשאבים.

 

20. מוקאפ

השימוש הרווח ביותר במוקאפ בפיתוח תוכנה הוא יצירת ממשק משתמש שמציג למשתמש הקצה כיצד התוכנה תראה בלי הצורך לבנות את התוכנה או את הפונקציונליות הבסיסית. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.