30 נובמבר 2017 | ג'ייסון דה-מר
רוצה להפוך לכוכבי הרוק של עולם היזמות? ככה עושים את זה

תערובת של כמה גורמים ובהם הפופולאריות של מיזמים טכנולוגיים, הזמינות ההולכת וגדלה של מקורות וטכנולוגיות לבניית חברות ובאופן כללי עניין מחודש ביזמות יצרו דימוי חדש ומעניין עבור פורצי הדרך בעסקים החדשים – יזם כוכב. כמו כוכבי הרוק המסורתיים, היזמים האלו שוו את לב הציבור ויצרו משיכה משמעותית עבור המותגים שלהם.

במהלך שני העשורים האחרונים אנחנו עדים לעליית "תור הזהב" של היזמות.

תערובת של כמה גורמים ובהם הפופולאריות של מיזמים טכנולוגיים, הזמינות ההולכת וגדלה של מקורות וטכנולוגיות לבניית חברות ובאופן כללי עניין מחודש ביזמות יצרו דימוי חדש ומעניין עבור פורצי הדרך בעסקים החדשים – יזם כוכב.

כמו כוכבי הרוק המסורתיים, היזמים האלו שוו את לב הציבור ויצרו משיכה משמעותית עבור המותגים שלהם. אך כיצד אותם אנשים הצליחו להגיע לשם, וכיצד אתם יכולים לאמץ את אותן פרקטיקות כדי לייצר משיכה זהה עבור המותג שלכם?

 

איכויות של יזמים כוכבי רוק:

ראשית, שימו לב לאיכויות המזוהות עם הדימוי של יזם "כוכב רוק", ולמה המעמד הזה כל כך יקר ונחשק:

• פני החברה. היזמים האלו הפכו לאורך הזמן לפנים של החברה שלהם. במקרים מסוימים הם הפכו למפורסמים אף יותר מהחברה עצמה. לדוגמה, האם אתם יכולים לדמיין את אפל בלי סטיב ג'ובס? או אפילו יותר מכך, כמה אנשים מכירים את הפעילות של SpaceX, Solar City או Tesla? וכמה מאותם אנשים מכירים את השם אילון מאסק? אני מהמר שהפופולאריות של מאסק עולה על זו של החברות שלו.

• אישיות. להיות יזם כוכב לא נגמר בלהיות בעלים של חברה מצליחה. אתם צריכים שתהיה לכם אישיות בלתי נשכחת, דינמית ומושכת. התכונה האחרונה לא אומרת שאתם צריכים להיות חברותיים או אהודים לכולם, אבל היא אומרת שמשהו באישיות שלכם צריך למשוך את ההמונים. לדוגמה, הנכונות של ריצ'ארד ברנסון לפעול בתעוזה סייעה לפופולאריות שלו בדיוק כמו ההצלחה החומרית שלו.

• מודל לחיקוי. אנשים מעריצים את מי שעשה דברים מדהימים כיוון שהם יכולים ללמוד כיצד לשכפל את ההצלחה של המודל לחיקוי שלהם. זו הסיבה שאנשים נצמדים למנכ"לים של חברות סטארט-אפ מצליחות גם כשאותם מנכ"לים לא מנסים להפוך לפופולארים במיוחד (חשבו על מארק צוקברברג).

 

הגורם האנושי

חשוב להבין כי גורם משמעותי לקיומם של יזמים כוכבים הוא תכונה הטבועה בנו, בני האדם: אנחנו אוהבים לראות ולהקשר לאנשים אחרים. זה הרבה יותר קל להסתכל על מישהו שיש לו פנים, ללמוד ממנו וליהנות ממנו מאשר כשמדובר בתאגיד.

העובדה הפשוטה היא שמדובר ביצור אנושי גרידא יכולה לייצר דחיפה משמעותית למשיכה הפוטנציאלית שלו.

 

רק חלק מהיזמים?

ישנם לא מעט מיזמים וחברות שמצליחות להגיע לפופולאריות מרקיעת שחקים, אבל רק חלק מהיזמים שבראשן יהפכו ל"כוכבי רוק". למה זה קורה? אחת מהסיבות קשורה לחשיפה, חלק מהיזמים מנסים בכוונה להימנע מאור הזרקורים.

אבל סיבה אחרת ואפילו יותר משמעותית היא אפקט העגלה המנצחת לפיה אנשים נוטים לשים לב למה שכבר צבר פופולאריות. בעקרון, ברגע שיזמים מגיעים לאיזה סף פופולאריות הם הופכים לסלבריטאים אפילו גדולים יותר בגלל החשיפה והמעמד שלהם בעיני הציבור גדל במהירות.

 

איך להפוך ליזם כוכב רוק?

כיצד אתם יכולים להפוך כיזמים לכוכבי רוק בעצמכם? אילו אסטרטגיות אתם צריכים לאמץ?

• בנו מותג אישי. המיתוג האישי שלכם הוא השער לבניית קהל גדול יותר ונאמן יותר. זה לא משנה אם אתם רוצים להפוך לפנים של החברה או פשוט לקדם את הקשרים שלכם במעגלים גדולים יותר. זכרו להישאר נאמנים לעצמכם. אנשים מכבדים כנות, אם תציגו את האישיות והיכולות האמיתיות שלכם תצליחו להגיע להישגים יפים בצבירת הפופולאריות שלכם.

• היו נועזים. עליכם לבדל את עצמכם בדרך מיוחדת. תפעלו בצורה נועזת ונצלו את כל הזדמנויות הפרסום. ככל שההשפעה שלכם תהיה גדולה יותר, וככל שתשיגו יותר כותרות, כך המותג שלכם ושל החברה שלכם יקבל יותר תשומת לב. אילון מאסק הוא דוגמה ליזם נועז, הוא ידוע בשאיפותיו ליישב את מאדים ולהביא לעולם אנרגיה בת קיימא זמינה וזולה. מאסק מוכיח שהיכן שקיים רצון חזק מספיק, קיימת גם דרך.

• פרסמו. מן הסתם, אם אתם רוצים לזכות בחשיפה, אתם צריכים לפרסם את עצמכם. נסו להכניס את הפרסומים שלכם ככתבי אורח אצל הפורטלים החשובים. התחילו לבנות את השם שלכם עם מקורות פחות יוקרתיים ויותר מקומיים. למידע נוסף היכנסו לכאן:"The Ultimate, Step-by-Step Guide to Building Your Brand by Guest Blogging."

• הגדילו את החשיפה שלכם. אף אחד לא הופך לכוכב רוק בין לילה. אם אתם רוצים להשיג פופולאריות, אתם צריכים להגביר בהדרגה את המאמצים שלכם לאורך הזמן. זה אומר שעליכם לפנות למקורות סמכות גדולים יותר וטובים יותר, לייצר יותר תוכן ולעשות יותר כדי לתמוך במיתוג האישי שלכם. למידע נוסף היכנסו לכאן: "Content Unleashed: The Ultimate Guide to Promoting Your Published Content."

 

גם אם תאמצו את הדברים הללו ותעבדו קשה בקידום המיתוג האישי שלכם, אין כל הבטחה שתצליחו להפוך לכוכבי רוק. מצד שני, כל דבר שתצליחו להשיג עבור המיתוג האישי שלכם יכול וככל הנראה יצליח להשתקף בפופולאריות של החברה שלכם. כל מאמץ שאתם תשקיעו בקידום שלכם יהיה שווה את זה בדרך כזו או אחרת.ש

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.