15 דצמבר 2017 | יוסי דהן
גיבורי העל שמגנים על הסוחרים ברשת מפני הונאות (נימרוד להבי)

נימרוד להבי הגיע לעולם התוכנה קצת בטעות. הוא למד שנה ראשונה בטכניון הנדסת מכונות כי הוא לא ידע מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול ואז הוא גילה שהקורס שהוא הכי אוהב זה תכנות בשפת C.

נימרוד להבי הגיע לעולם התוכנה קצת בטעות. הוא למד שנה ראשונה בטכניון הנדסת מכונות כי הוא לא ידע מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול ואז הוא גילה שהקורס שהוא הכי אוהב זה תכנות בשפת C. בסוף שנת הלימודים הראשונה הוא נאלץ לעבור לאזור המרכז בעקבות אישתו והחליט לעבור ללמוד בבינתחומי הנדסת מחשבים. בחופשה בין הסמסטרים, אח של נימרוד שלמד לימודי רפואה, הציע לו שהם יתחילו לבנות אתרי אינטרנט ביחד. אז נימרוד קנה מחשב, למד תכנות והתחיל לבנות אתרים. הוא התחיל כפרילנסר ועם הזמן גייס עובדים נוספים. בשלב מסוים החברה שהקים לשירותי פיתוח תוכנה העסיקה כ־20 עובדים.

 

זה עבד מאוד יפה עם הפרעת הקשב והריכוז שלו. כל כמה חודשים פרויקט אחר, טכנולוגיה אחרת, סביבה אחרת, שוק אחר, לקוח אחר... למרות זאת הרגיש שאין השפעה אמיתית על העולם עם מה שהוא עושה. וכך, ב־2012, אחרי 15 שנה הוא הרגיש שזה מספיק לו והחליט לעשות משהו אחר. הוא סגר את החברה לשירותי פיתוח תוכנה והקים סטארט-אפ חדש עם חבר. הסטארט-אפ לא התקדם כמו שתכננו וכעבור כחצי שנה סגרו את החברה. באותה תקופה נמרוד התחיל לחקור את העולם הזה של הביטקוין. הוא הגיע למסקנה שהביטקוין יכול להשפיע על הרבה תחומים בעולם. זה היה נראה לו מאוד דיסראפטיב כיוון שתעשיות פיננסיות לא עברו שום שינוי במשך מאות שנים. וכך, יום אחרי שסגר את הסטארט-אפ הקודם שלו התחיל לעבוד על מה שגדל להיות היום חברת Simplex - חברה שמספקת שירותי תשלום ללא הונאות.

 

עד היום גייסה Simplex השקעה של כ־10M$ ממשקיעים פרטיים שונים ביניהם גיגי לוי-וייס, יריב גילת, ירון למלבאום ואחרים. החברה מעסיקה כ־70 עובדים במשרדיה בגבעתיים ומספקת שרותי תשלום מקוונים ללא הונאות לעשרות לקוחות. לפני מספר חודשים עברה Simplex לרווחיות.

 

מתוך הריאיון:

"בן הורוביץ, בספרו The hard thing about the hard things, אומר שיש שלושה P’s, שזה: People, Product & Profits. אז אני שם מעל זה עוד P שזה Purpose. אז אם אתה מביא Purposeמספיק גדול שאנשים יכולים להירתם אליו, ואצלנו ה־Purpose הוא מאוד ברור: אנחנו Superheroes!!! אנחנו נלחמים בפושעים. כל יום העבודה שלנו זה להגן על סוחרים באינטרנט מפני גנבים שבאים לגנוב מהם. אנחנו ליטרלי Superheroes. אז אתה יודע, אנשים שמתחברים לנרטיב מרגישים טוב כשהם באים בבוקר לעבודה כי הם יודעים מה הם עושים. זה לא איזה משהו מעורפל שנועד להכניס איזה באנר בלמטה של משחק באייפון. זה משהו ברור שאתה שמח לעמוד מאחוריו"

(נמרוד להבי על התרבות המיוחדת של חברת Simplex).

 

לראיון המלא עם נימרוד באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.