21 דצמבר 2017 | ג'ייסון דה-מר
7 סימנים שהעובדים שלכם לא מרוצים ומה אתם יכולים לעשות בנידון

כיזמים יש לכם הרב מאוד תחומי אחריות. אתם צריכים להמציא רעיונות חדשים, להניח את יסודות החברה, לבצע החלטות ניהוליות ולהוות דוגמה בתור מנהיגי הארגון. זו הסיבה שאולי אתם לא כל כך מתייחסים לאחריות שלכם על אושרם של העובדים כדאגה עיקרית. אך למעשה האושר הזה יכול להיות מאוד מהותי להישרדות העסק, וכדאי לכם לשים לב מתי העובדים שלכם מראים סימנים של חוסר שביעות רצון.

כיזמים יש לכם הרב מאוד תחומי אחריות. אתם צריכים להמציא רעיונות חדשים, להניח את יסודות החברה, לבצע החלטות ניהוליות ולהוות דוגמה בתור מנהיגי הארגון (וזאת בלי להזכיר את האחראיות שלכם בכל הנוגע לשיווק ומכירות). זו הסיבה שאולי אתם לא כל כך מתייחסים לאחריות שלכם על אושרם של העובדים כדאגה עיקרית. אך למעשה האושר הזה יכול להיות מאוד מהותי להישרדות העסק, וכדאי לכם לשים לב מתי העובדים שלכם מראים סימנים של חוסר שביעות רצון.

 

עובדים מאושרים הם עובדים יעילים

האושר של העובדים שלכם הוא לא רק עניין של לגרום להם להרגיש טוב. כשהעובדים מרוצים, הם יעילים יותר והם מאפשרים לעסק שלכם להגיע ליותר הישגים. בנוסף, הסיכוי שעובדים מרוצים יעזבו את הארגון נמוך יותר, כלומר אתם לא תצטרכו לבזבז את זמנכם על הכשרה של עובדים חדשים.

 

מעבר למובן מאליו

אם עובד מתלונן בפתיחות על כך שהוא אינו מרוצה, אתם יכולים בקלות לפתור את הבעיה, אתם יודעים מה העובד או העובדת מרגישים כי הם סיפרו לכם. אבל, למרבה הצער, הדברים לא תמיד כל כך ברורים. המשימה שלכם היא לחפש כל הזמן את הסימנים שעלולים להצביע על כך שהעובדים שלכם לא מרוצים:

 

1. מנסים להגיע רק למינימום

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח, אתם צריכים לכוון מעבר למצופה, לא רק להגיע ליעד. העובדים שלכם צריכים לחתור לאותה מנטליות בדיוק. אם אתם שמים לב כי הם מתחילים לשאוף רק למטרות המינימליות, יכול להיות שזה אומר שכבר לא אכפת להם מהעבודה שלהם. לפעמים הם באמת נאבקים, ובמקרים אלו הם לעיתים לא יצליחו להגיע אפילו למינימום וזה המקום שלכם להתערב, אך כשהם מגיעים בדיוק למינימום שנדרש מהם זה אומר שהם אבדו עניין ואולי אף נעשו אדישים.

 

2. מביטים בשעון

לא משנה כמה העבודה שלכם מגניבה, כמעט אין מי שמחכה כבר להפסקת הצוהריים או להגיע לסוף היום. זה בסדר, זה לא אומר שהעובדים שלכם לא מרוצים. הסימן שאתם כן צריכים לשים לב אליו הוא "מבט לשעון" או התנהגות אובססיבית בנוגע לזמן וניסיונות לסיים עם המשימות מהר ככל הניתן. כשעובדים מתחילים בשעה 15:00 לספור את הדקות לאחור, סימן שהם לא מאושרים במקום העבודה.

 

3. חוסר במעורבות אישית

כיזם, אתם נהנים להרגיש מדי פעם מבודדים, אבל אם העובדים שלכם מתחילים להסתגר זה סימן שמשהו לא בסדר. באופן אידיאלי, הצוות שלכם יטו שכם ויתחברו זה עם זה ברמה האישית. זה לא תמיד אפשרי, אבל גם שיחות קלות והומור בין העובדים הם סימן שהכול פועל בצורה חלקה.

אם המשרד שלכם שקט מדי, או אם אתם אף פעם לא רואים את העובדים מדברים אחד עם השני, יכול להיות שהם לא מרוצים.  

 

4. לא חולקים רעיונות או משובים

עובדים מאושרים ומעורבים נלהבים לגבי העבודה שלהם, והם יוצאים מגדרים כדי להפוך את העבודה שלהם לטובה יותר. הם מרגישים בנוח להעלות רעיונות עבור התפקיד שלהם ולפעמים עבור הארגון כולו, והם לא מפחדים להעניק או לקבל משוב. אם אתם לא שומעים אף מילה מהעובדים שלכם בנושאים אלו, יכול להיות שאלו סימנים לחוסר מעורבות וסיפוק.

 

5. סודיות או חוסר בשקיפות

אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות אמון היא להפגין שקיפות ולא לשמור על סודות;אם תעשו זאת כמנהיגים העובדים שלכם ככל הנראה ינהגו כמוכם. אם אתם שמים לב שהעובדים שלכם מדברים מאחורי גבכם, או מסרבים לספר לכם על הבעיות איתן הם מתמודדים, יכול להיות שהם לא מרוצים מהאווירה במקום העבודה.

 

6. לא מעוניינים לשתף פעולה

כשאתם מבקשים מעובד לעשות משהו, אתם מצפים שאותו עובד יעשה זאת. יכול להיות שיעלו להם שאלות או בירורים אבל הם יגיעו מתוך רצון לסייע. אם אתם שמים לב שהעובדים שלכם כמעט ואף פעם לא שמחים או לא מעוניינים לסייע, זה סימן די ברור לכך שהם לא מרוצים.

 

7. רמזים חזותיים

לא תמיד פשוט להבחין ברמזים חזותיים, אבל חשוב מאוד לשים לב אליהם. פעמים רבות העובדים בכוונה מסווים את חוסר שביעות הרצון שלהם כדי להימנע מעימותים. רמזים חזותיים תלויים מאוד באדם עצמו, אבל יכולים לפעמים לרמוז לכם על מה שעובר אצלם בראש. האם שמתם לב שהעובדים שלכם נאנחים לעיתים קרובות, או מציגים סימני לחץ כמו עצבנות? האם הם מחייכים לעיתים רחוקות יותר? האם היציבה שלהם סגורה יותר? יכול להיות שהדברים האלו מצביעים על כך שהם אינם מאושרים. אבל לא מדובר רק בסימן אחד, אז שימו לב היטב לשינוים התנהגותיים.

 

כשהעובדים שלכם מרוצים הם יעבדו קשה יותר עבורכם וישארו נאמנים לזמן רב יותר. הם לא יהיו מאושרים כל הזמן, אבל אם תוכלו לזהות סימנים של חוסר שביעות רצון ואי שקט, תוכלו לפתור את הבעיה שמפריעה להם במהירות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.