25 דצמבר 2017 | גראנט קארדון
10 דברים המשותפים לאמנים וליזמים

היכולת ללכת בעקבות תחושות הבטן בתור אמן או איש עסקים היא חיונית עבור תהליך היצירה ועיצוב הנישה שלכם. סטיב ג'ובס הלך בעקבות האינסטינקטים שלו כשהוא יצר את האייפון ומיכאלנג'לו נאלץ לצייר את הקפלה הסיסטינית שהדהימה את העולם גם 500 שנה אחרי.

טריש דוגן היא אמנית, פילנתרופית, יזמית וביליונרית. לאחרונה זכיתי לדבר עם גברת דוגן והיא שיתפה אותי בדעתה על אומנות ועסקים וגרמה לי לשים לב עד כמה הדברים דומים. יש בה בגברת דוגן משהו מרתק ושובה לב שנעשה ברור יותר לאורך הפגישה שלנו ככל שדברנו עוד על פילנתרופיה, אומנות, עסקים, כלכלה, טראמפ, יזמות והמוזיאון החדש שלה.

 

גברת דוגן פגשה בחייה לא מעט מהיזמים והאמנים המרתקים ביותר על כדור הארץ ולכן אי ספק כי בכל הנוגע לעסקים, יש לה הרבה מאוד מה לספר למי שבאמת רוצה להקשיב. כמו שאתם יכולים לדמיין לעצמכם, כשאת אחת ממאה וחמישים האנשים היחידים בעולם ששווים ביליון דולר, יש לך גישה כמעט לכל מי שתרצי!

 

שאלתי את גברת דוגן "מה הדמיון לדעתך בין יזם לאמן דגול?", והיא התחילה למנות את הדברים הרבים שלשניהם יש במשותף, הנה עשרה מהם:

 

1. אינטואיציות

היכולת ללכת בעקבות תחושות הבטן בתור אמן או איש עסקים היא חיונית עבור תהליך היצירה ועיצוב הנישה שלכם. סטיב ג'ובס הלך בעקבות האינסטינקטים שלו כשהוא יצר את האייפון ומיכאלנג'לו נאלץ לצייר את הקפלה הסיסטינית שהדהימה את העולם גם 500 שנה אחרי.

 

2. יצירתיות

היצירתיות מוגדרת כ"שימוש בדמיון או ברעיונות מקוריים, בייחוד של עבודת אומנות" אבל האמת היא שבעסקים אנשים חייבים לקפוץ אל תוך היצירתיות (על ידי שימוש בדמיון) כדי ליצור פתרונות שיפתרו בעיות ויתגברו על אתגרים. שני התחומים הם מאוד תחרותיים ואין מחסור ביצירות אומנות או במוצרים, ולכן יצירתיות היא תכונה הכרחית בשני המקרים.

 

3. חשיבה מחוץ לקופסה

האמן יכול בקלות לשחזר את מה שחם וטרנדי אבל האמן והיזם הטובים ביותר לא מעתיקים, הם יוצרים מחוץ למה שנחשב נורמה או טרנדי. המצליחים ביותר לא מנסים לחשוב מחוץ לאותה קופסה, הם לא רואים בכלל את הקופסה, הם לא מנסים להעתיק אלא מנסים ליצור משהו חדש ולשפר את מה שכבר היה קיים. הסתכלו על Uberכחשיבה מחוץ לקופסה של רעיון המוניות. חשיבה מחוץ לקופסה דורשת, ברוב המקרים, הפשטה ולא יצירת תסבוכת.

 

4. אובססיביות

האמנים והיזמים הטובים ביותר הם אובססיביים עד כדי טירוף לגבי מה שהם עושים. אומרים עליהם שהם הולכים לאיבוד בתוך האומנות או העסק שמכלים אותם לחלוטין. הם אוהבים לעבוד ברמות שאף אחד לא יכול להבין. זה לא כל כך נדיר לשמוע על אמן שעובד בסטודיו שלו עד לשעות הקטנות של הלילה. אותו דבר נכון בנוגע ליזמים שעובדים כל סוף השבוע ומפסידים את מה שאנשים אחרים מכנים "חיים נורמליים". האמן והיזם האובססיביים עובדים ופועלים בצורה הטובה ביותר כשהם מוקפים באנשים אחרים שמבינים אותם ותומכים באובססיה שלהם.

 

5. הצגת המוצר או האומנות

גם האמן וגם היזם רוצים שהמוצרים והרעיונות שלהם יצאו לשוק ולידיהם של אחרים. אנחנו לא מכירים אמן שהשאיר את יצירות האומנות שלו מוחבאות בבית. אנחנו רק מכירים אמנים שהציגו לעולם את האומנות שלהם (או שמישהו אחר עשה זאת עבורם.) אותו דבר נכון עבור אנשי עסקים מצליחים;הםמציגים את הרעיונות שלהם בשוק ובענק.

 

6. דחיית הפרפקציוניזם

אתם לא יכולים להצליח באומנות או ביזמות אם אתם עבדים לפרפקציוניזם. אומנם גם היזם המטורף והאמן המטורף מחפשים את השלמות בעבודה שלהם, אבל הם לא נותנים לזה לעצור אותם כי הם יודעים שהם מוכרחים לעבוד מהר כדי להצליח בבוא היום.

 

7. משיכת תשומת לב

אם אף אחד לא יכיר אתכם, אף אחד לא ידע איזה אומנות או מוצר אתם מייצרים. אתם מוכרחים לשים בראש סדר העדיפויות את הנושא הזה. לגרום לאנשים להכיר אתכם. האומנים המוכרים ביותר הם לא בהכרח הטובים ביותר. גם בתור יזמים אתם מוכרחים לקבל הכרה או לתת למישהו אחר לעשות זאת עבורכם.

 

8. יצירה בכמויות כדי לגלות איכויות

לעולם לא תגיעו ליצירת המופת שלכם אם תעבדו רק על יצירה אחת, מוצר אחד או מצגת אחת. אף אחד לא עד כדי כך טוב או בר מזל, היצירה הראשונה שלכם לא תגרום לכל העולם לעצור בזכותה. כדי שזה יקרה אתם תצטרכו ככל הנראה לייצר בכמויות גדולות ורק ככה לגלות את האיכויות הטובות ביותר שלכם.

 

9. מטרה

המטרה של האמן היא לייצר אפקט על הצופה או על צרכן והדבר הזה נכון גם בעסקים. המטרה של האמן ושל היזם היא ליצור משהו כל כך משכנע שיגרום לצרכן האומנות או ללקוח הפוטנציאלי לעשות מעשה ולרצות את המוצר או השירות שלכם.

 

10. האצלת סמכויות תאפשר לכם ליצור

אתם לא יכולים ליצור כשאתם עסוקים במשימות שאתם לא טובים בהן או לא אוהבים לעשות. חשוב מאוד להעביר את המשימות האלו הלאה כדי למנוע בזבוז זמן ומשאבים על פעילויות שסוחטות מכם את היצירתיות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.