19 מרץ 2018 | מת'יו טורן
4 יזמים שהזרימו דם חדש לתעשיות מיושנות ועשו מיליונים

אתם זוכרים כשכולם חשבו שתעשיית המוניות גוססת? ואז אובר נכנסו לתמונה ושינו את הדרך שבה אנשים מוצאים הסעה והפכו את כל התהליך לקל יותר, ידידותי למשתמש ולעיתים זול יותר מהאלטרנטיבות המסורתיות. Airbnb הלכו במהירות בדרכם של אובר ושינוי את עולם האירוח. ואומנם את הדוגמאות האלו אנו מכירים היטב, אך ישנם עוד כמה תעשיות שהתעוררו לתחייה בשנים האחרונות.

אתם זוכרים כשכולם חשבו שתעשיית המוניות גוססת? ואז אובר נכנסו לתמונה ושינו את הדרך שבה אנשים מוצאים הסעה והפכו את כל התהליך לקל יותר, ידידותי למשתמש ולעיתים זול יותר מהאלטרנטיבות המסורתיות. Airbnb הלכו במהירות בדרכם של אובר ושינוי את עולם האירוח. ואומנם את הדוגמאות האלו אנו מכירים היטב, אך ישנם עוד כמה תעשיות שהתעוררו לתחייה בשנים האחרונות. הנה ארבעה סיפורים של יזמים שהשתמשו באינטרנט כדי לשבש תעשיות מיושנות ולעשות מיליונים. 

 

דיוור ישיר

למרות שהעולם הדיגיטלי שינה לחלוטין את הדרך שבה אנו מסתכלים על שיווק, קמפיינים בדיוור הישיר הם עדיין מאוד אפקטיביים. לפי נתונים של United Mail, יש 34% יותר אנשים שמגיבים באופן מידי לדיוור ישיר מאשר לדואר אלקטרוני. ג'וי גנדוזה החליטה להקים את Postcard Maniaאחרי שהתאכזבה ממדפסות הגלויה המסורתיות.

תהליך השיווק של המוצר שלה החל על נייר והמשיך בדרך מקוונת כדי לסייע לעסקים להגיע למקסימום המרות. הקמפיינים של PostcardMania הציגו לנמענים כתובת URL מיוחדת וכאשר נכנסים אליה היא משתמשת בקוקיז כדי להוסיף את פרטי הלקוח לרשימת המעקב של העסק. בזכות השותפות של PostcardMaina עם גוגל, כל מי שנוסף לרשימת המעקב יראה פרסומות מקוונות של העסק במשך 90 יום לאחר שצורף.

האסטרטגיה השיווקית המתוחכמת שעשתה מעבר מהנייר לאינטרנט אפשרה לעסקים מכל הסוגים לרכוש אין-ספור לקוחות חדשים ולהגיע לצמיחה מרשימה. היום PostcardMania מעסיקה 200 עובדים במשרה מלאה ורווחיה נעמדים על כ-50 מיליון דולרים בשנה.

 

שירותי בריאות נפשית

לא רק שאותה סטיגמה על חיפוש עזרה נפשית כדבר שיש להתבייש בו או סימן לחולשה הולכת ונעלמת, כעת אנחנו יכולים למצוא את העזרה הזו באונליין. אלון מטס נאבק כדי למצוא יעוץ דיסקרטי ויעיל לפני שלוש שנים כשהוא התמודד עם שינוי משמעותי בחייו. כשהוא שוחח על העניין עם אחרים הוא מצא כי ליותר מדי אנשים יש קושי במציאת עזרה שתהיה בת השגה, זמינה ודיסקרטית.

בעקבות זאת, מטס הקים את BetterHelp – מרכז יעוץ מקוון שמאפשר לאנשים לקבל שירותי בריאות נפשית במחשב, בטאבלט או בטלפון החכם. לקוחות פוטנציאליים נרשמים עם כתובת הדוא"ל שלהם, ממלאים שאלון שנוגע להיסטורית הבריאות הנפשית שלהם, למטרות שלהם ולהעדפות שלהם, ולאחר מכן בתוך 24 שעות האתר מתאים להם יועץ. משם והלאה הלקוחות יכולים להתכתב עם היועץ שלהם או לארגן פגישות ווידאו.

BetterHelp סייעה לאלפי אנשים למצוא עזרה בריאותית נפשית מאז השקתה.

 

הדרכה

רק לפני כמה שנים, הדרך הטובה ביותר למצוא הדרכה (או לפרסם את שלך) הייתה דרך לוח המודעות של מוסד הלימודים שלכם או דרך פוסט ב-Craigslist. כעת, אתם יכולים ללמוד או ללמד אחרים בסביבה מקוונת פשוטה ומאובטחת.

ארי סטיגלר, היוצר של תוכנית השגרירים של קמפוס Lyft, הקים את TutorMe בשנת 2014 וחיבר בין סטודנטים למדריכים מסביב לארה"ב. האתר כולל שירותי הדרכה בסיסיים בתחומי אלגברה, כתיבה, כימיה וכן הלאה וכן הכנה למבחני ACT ו-GRE. התלמידים יכולים לשלם לפי שעה או על בסיס חודשי. TutorMeהוא אחת מפלטפורמות ההדרכה המובילות והוא מסייע לאלפי אנשים מדי חודש למצוא או לספק שירותי הדרכה.

 

נדל"ן

מכירת בית ידועה בכל העולם כאחת מהמשימות המתישות והמעיקות שאפשר לשאת. ותיקי הנדל"ן בראיין בייר וג'רי קולמן, שקנו ומכרו בתים יחדיו במשך שש שנים, השיקו את OfferPad ב-2015 כדי להקל על הלחץ שמגיע עם תהליך המכירה. כעת, בעלי בתים יכולים להזין את הכתובת שלהם וכן קצת מידע על הנכס (כמו מטרז' והשנה בה הבית נבנה) ולקבל הצעות רכישה בתוך שעות ספורות.

ברגע שהבית קיבל הצעה מ-OfferPad נשלח מפקח לבדוק את הנכס. לאחר מכן בעל הבית בוחר בתאריך סגירה מתאים וחותם על חוזה הרכישה.

מי שהשתמש ב-OfferPad טוען כי בסך הכול התהליך הוא מהיר, פשוט והרבה פחות מלחיץ מהדרך המסורתית למכירת בתים. החל מחודש ינואר 2017 שוויה של OfferPad הוערך ב-110 מיליון דולרים.

 

לעיתים תעשיה צריכה פשוט מגע מודרני כדי להפוך שוב למשתלמת. ארבעת העסקים המצליחים האלו הוכיחו שהאינטרנט יכול לסייע להפוך כמעט כל רעיון לסטארט-אפ למשהו שיכול למשוך את הלקוחות של ימינו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.