5 אפריל 2018 | גראנט קארדון
למה אתם צריכים שיחות קרות?

כדי להצליח אתם צריכים לצאת ממקום המבטחים שלכם. התחילו לבצע שיחות קרות ללקוחות פוטנציאליים.

כדי להצליח אתם צריכים לצאת ממקום המבטחים שלכם. התחילו לבצע שיחות קרות ללקוחות פוטנציאליים.

 

בשלב כזה או אחר בקריירה שלכם, אתם תדרשו להתקשר למישהו שאתם לא מכירים כדי להשיג משהו שאתם רוצים. הטלפון יכול לקחת אתכם לאווירה אחרת. אם תצליחו לעשות את זה כמו שצריך, הביטחון העצמי שלכם יעלה, רמת הפעילות שלכם תעלה וכך גם חשבון הבנק שלכם. כדי להשיג את מה שאתם מבקשים לעצמכם, אתם תאלצו לבצע כמה שיחות קרות במהלך חייכם.

 

שיחות קרות הן שונות מאוד משיחות חמות. שיחות חמות משמעותן שיחות ללקוחות פוטנציאליים איתם כבר יצרתם קשר בעבר. שיחות חמות יכולות להגיע לאחר שיחת מכירה קודמת, מהפניה כזו או אחרת, מפגישה שניהלתם בעבר, מליד שנוצר באינטרנט, לאחר שפגשתם את אותו אדם באיזה אירוע או כתגובה למודעה שפרסמתם. לקוח פוטנציאלי יוצר קשר, מרים את ידו ואומר "אני רוצה את המוצר, מתי נוכל לקבוע זמן כדי שאראה אותו לאנשי".

 

לעומת זאת, שיחה קרה היא שידול של עסק שהוא לקוח פוטנציאלי שלא ציפה לאינטראקציה אתכם. שיחה קרה היא טכניקה שבה איש מכירות, טכנאי או איש שירות יוצר קשר עם אינדיבידואל או עם עסק שלא הביע בעבר שום עניין במוצר או בשירות המוצע. בדרך כלל הכוונה בשיחות קרות היא לשיחות טלפון אבל הן כוללות גם ביקורים פנים אל מול פנים.

 

הנכונות להתקשר לאנשים חדשים היא אחת מתכונות הטובות ביותר המאפיינות יזמים ואנשי עסקים מצליחים. הנכונות ליצור קשר ולהשיג פגישות עם אנשים שאתם לא מכירים כדי להשיג את מה שעוד לא השגתם – זו המשמעות של שיחות קרות. ההגדרה האישית שלי לשיחות קרות היא שהאנשים החייתיים הם שמבצעים את השיחות הקרות בעוד שמתרצי התירוצים עושים רעש ומתבכיינים.

 

אני אומר את זה מכיוון שאנשים רבים שונאים להשתמש בטלפון כדי לבצע שיחות קרות. למה? הנה כמה סיבות לכך:

• כולם רוצים להגיע לגן עדן אבל אף אחד לא רוצה למות

• כולם רוצים ריבועים בבטן אבל אף אחד לא רוצה להשקיע מאמץ

• כולם רוצים להיות הבוסים של עצמם אבל לא רוצים לצאת לדרך עצמאית

• כולם רוצים להיות מיליונרים אבל לא מוכנים לבזבז 1,000 דולרים.

• אנשים רבים טובים בהוספה אבל רעים בהכפלה

• רוב האנשים לא מעריכים את הזמן שלהם.

 

לא קל לבצע שיחות קרות, אבל אתם לא תצליחו לקדם את הקריירה שלכם או את העסק שלכם בלי לבצע שיחות קרות בשלב כזה או אחר. זכרו כי מי שמוכן לבצע את הדברים שאחרים לא מוכנים, הם אלו שיצליחו ליצור לעצמם את החיים שהם רוצים. מי צריך לבצעי שיחות קרות? הנה כמה דוגמאות למי שמוכרח להיות מצוין בשיחות קרות:

• חברות סטארט-אפ

• חברות מכירה

• חברות שיווק

• מחפשי עבודה

• ממציאים ואנשי טכנולוגיה

• סוכנים של אנשי בידור, ספורט, סלבריטאים, אנשי יח"צ ואנשי קידום

• קנייני נדל"ן, מוכרים וברוקרים

• קרנות השקעה

• מגייסי כספים

• אנשי מקצוע כמו בנקאים, עורכי דין, רואי חשבון, פוליטיקאים, רופאים, כירופרקטים ורופאי שיניים

• אנשי שירות כמו גננים, מתקני גגות, שרברבים וקבלנים.

 

מי מבצע שיחות קרות? כל מי שרוצה כסף מבצע שיחות קרות. אם אתם חברת סטארט-אפ, למה אתם לווים כסף? מארק קיובן טוען כי הדבר המטופש ביותר שאפשר לעשות הוא להלוות כסף כדי להתחיל עסק. למה אתם עושים את זה? אתם יודעם למה? בגלל שאתם מפחדים. יש 28 מיליון עסקים באמריקה, כל אלו הכינו תוכנית עסקית ואף אחד מהם לא ידעו איך לבצע שיחה.

 

אתם מפחדים לבצע את השיחה שלא למדו אתכם לעשות באוניברסיטה. האוניברסיטאות היקרות לא מלמדות את זה, גם לא הרווארד, הם צריכים שתהיה להם את התוכנית שלי לשיחות קרות בבית הספר שלהם לעסקים. אם אתם יכולים לבצע שיחה קרה – אתם חופשיים. הטלפון הוא הגורם שיכפיל לכם את המשחק. הטלפון הוא הדרך שלי לדבר עם 15 אנשים ב-15 דקות. כדי להפוך לנהדר הייתי צריך להפוך את עניין התדירות למצוין.

 

האמריקאי הממוצע מבצע 8 שיחות טלפון ביום, כלומר 250 שיחות בחודש ו-3,000 בשנה. והאמריקאי הממוצע, להזכירכם, חי ממשכורת למשכורת. אתם צריכים לבצע שיחות קרות, השקיעו באוניברסיטת קרדון היום ותוכלו לשלוט במיומנות הזו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.