16 מאי 2018 | ג'ייסון דה-מר
6 סודות שיגרמו למשפיענים לשים לב אליכם

שיווק דרך משפיענים היא שיטה רבת עוצמה לייצר נראות למותג שלכם. הרעיון הוא פשוט: מצאו "משפיען", מישהו בתעשייה שלכם עם מספר עוקבים רב שזוכה להכרה בקרב הקהילה. לאחר מכן גרמו לאותו אדם לשתף את החומרים שלכם, לייצר אתכם מעורבות או לתייג אתכם.

שיווק דרך משפיענים היא שיטה רבת עוצמה לייצר נראות למותג שלכם. הרעיון הוא פשוט: מצאו "משפיען", מישהו בתעשייה שלכם עם מספר עוקבים רב שזוכה להכרה בקרב הקהילה. לאחר מכן גרמו לאותו אדם לשתף את החומרים שלכם, לייצר אתכם מעורבות או לתייג אתכם.

המלצה כזו יכולה באופן מידי לייצר לכם עוקבים חדשים ולפתוח בפניכם הזדמנויות מעניינות בעתיד (כמו ראיונות ושיתופי פעולה ברמת התוכן) עם אותו משפיען.

כל זה טוב ויפה, אך אם אי פעם ניסיתם להגשים את האסטרטגיה הזו, אתם יודעים שזה לא כזה פשוט. למשפיענים יש בדרך כלל מאות ואלפי עוקבים, וזה לא קל למשוך את תשומת ליבם. אז, איך אנשים עושים את זה?

הנה שש סודות שיסייעו לכם להשיג את תשומת ליבו של המשפיען:

 

1. אל תקפצו ישר למים העמוקים

ראשית, אתם צריכים להפסיק לירות לכל הכיוונים ובעצם לפספס את המשפיענים המובילים בתעשייה שלכם. בתחילת הדרך, כנראה שלא תצליחו למשוך את תשומת ליבם של האנשים האלו מכיוון שהמסר שלכם הוא אחד ממאות או מאלפים שהם רואים מדי שבוע.

במקום, צמצמו את המיקוד שלכם למשפיען אחד או שניים בכל פעם, ובחרו אותם בקפידה. חפשו משפיענים שיש להם הרבה עוקבים, אך לא כל כך הרבה עד שהם בלתי ניתנים להשגה.

 

2. שימו רגל בדלת לפני שאתם מבקשים טובות

אל תמהרו לזרוק בקשות גדולות מהמשפיען שלכם. התחילו עם יצירת תקשורת בסיסית במדיה החברתית. עקבו אחרי המשפיען וצרו איתו אינטראקציה בדרך נעימה, חברותית ומסייעת. התחילו פשוט בלקרוא את הפוסטים של המשפיען וראו כיצד הוא או היא מתקשרים עם אחרים, פשוט למדו להכיר את אותו אדם.

ברגע שתכירו קצת יותר טוב מי הוא האדם הזה וכיצד הוא או היא מתקשרים, תדעו יותר על תחום המומחיות שלהם וכן מהי הדרך הכי טובה לגרום להם להגיב לכם. בנקודה זו, אתם יכולים להתחיל לנסות למשוך את תשומת לב המשפיען בדרכים מעודנות, לדוגמה אתם יכולים להתחיל לשתף את הפוסטים שלו או שלה או להגיב באופן קבוע למה שהם כותבים ולכלול בתגובות שלכם תובנות מעניינות ומסייעות.

 

3. תמיד תתנו לפני שאתם לוקחים

משפיענים הם אנשים עסוקים, והם לא עובדי צדקה. אם אתם רוצים להתחיל את מערכת היחסים ביניכם כשאתם מבקשים מהם טובה, הם ככל הנראה יסרבו לכם. לפני שאתם מבקשים משהו, העניקו איזשהו ערך. מרחב העשייה האפשרי הוא גדול, השתמשו בדמיון שלכם בשילוב הידע שצברתם קודם לכן.

מה חשוב לאותו משפיען? מה ישיג את תשומת הלב שלו או שלה? לדוגמה אותו ערך יכול להיות שיתוף של אחד מהיצירות האחרונות של אותו אדם כדי להעצים את הנראות שלו.

 

4. תתבלטו

יש מיליארדי משתמשים במדיה החברתית ומאות או אלפי אנשים שמנסים למנף את עצמם דרך משפיענים בכל זמן נתון, מה מבדל אתכם בתחרות הזו? אם אתם לא בולטים בשום דרך, המשפיענים לא ישימו לב אליכם. אז ראשית, שפרו את הפרופיל שלכם כדי שתוכלו להבליט את הנישה והמומחיות הספציפיים שלכם, צרו תוכן שמייחד אתכם וקדמו אותו.

רוב המשפיענים יעשו בדיקת רקע לפני שיצרו אתכם קשר. ולכן כשמגיע הרגע ובו אתם פונים ישירות למשפיען, וודאו שאתם מגיעים לשם עם הצעה יוצאת דופן. אל תפתחו בשורה שבטח כבר נאמרה על ידי מיליון איש לפניכם, והציעו למשפיען משהו שהם מעולם לא ראו בעבר.

 

5. בקשו מהם לפנות לכם מזמנם

לאחר מכן, אתם צריכים שהמשפעין ישקיע בכם זמן. מדובר באנשים עסוקים, והם לא יכולים להרשות לעצמם לענות לכל בקשה שמגיעה אליהם. אם תביאו את זה בחשבון כשאתם נגשים אליהם, הסיכוי שלכם להרוויח את כבודם הוא גדול יותר. שום דבר לא ירחיק את המשפיענים יותר מאנשים שדורשים את תשומת ליבם ומביעים זלזול בזמן שלהם.

 

6. למדו לקבל לא

סביר להניח שלא תצליחו להגיע לשיתוף פעולה עם המשפיען הראשון שתפנו אליו. תצטרכו לפנות לכמה משפיענים, לפעמים לעשרות ולפעמים מאף ליותר מזה, לפני שתצליחו לקבל תגובה. למדו כיצד להתמודד עם הדחיות, והמשיכו למועמד הבא אם אתם לא מצליחים לעבוד עם המשפיען שרציתם במקור. במובנים רבים, שיווק משפיענים הוא משחק של סבלנות ועקביות. השתמשו בטקטיקות האלו ובסופו של דבר תוכלו למצוא את שיתוף הפעולה המושלם.

 

אם תעקבו אחרי ששת צעדים אלו, תתחילו לראות תוצאות טובות יותר בקמפיין המשפיענים שלכם. זה לא אומר שאתם תגיעו להצלחה עם כל משפיען אליו תיגשו, וזה לא מבטיח לכם ROI גבוה יותר, אבל זו האסטרטגיה הטובה ביותר שתשיג לכם תגובה מהשמות הכי חמים בתעשייה שלכם.

אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים באסטרטגיה הזו, נסו להעצים את המוניטין שלכם בדרכים אחרות עד שתגיעו לתוכנית המתאימה לכם. זה קל בהרבה לתקשר עם עמיתכם מאשר עם אנשים שיש להם השפעה רבה יותר באופן משמעותי.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.