29 דצמבר 2013 | מערכת StartIsrael
10 סטארטאפים ששווה לעקוב אחריהם ב-2014

10 חברות מסקרנות ששנת 2014 יכולה להיות השנה הגדולה שלהן

 

שנת 2013 היתה טובה לחברות הסטארט-אפ המקומיות. עסקאות האקזיט בסכומי העתק שנחתמו השנה תרמו לא רק לחשבונות הבנק של היזמים והמשקיעים, אלא גם למיקוד זרקור ההשקעות העולמי שוב לתל-אביב.

 

אחד מסימני הצמיחה של השנה האחרונה היה הפריחה בגופים המלווים את חברות ההזנק: תוכניות ההאצה לסטארטאפים נפתחו בידי קרנות, גופי השקעה, חברות בינלאומיות וכל מי שרק יכול; חללי העבודה המשותפים, שעד לפני שנתיים זכו לשאלות מי ישתמש בהם, התרבו ומזמן לא נמצאים רק בתל-אביב והסביבה; והקהל הפך ממשתמש קצה למממן הראשון של הסטארטאפים. אפשר לומר שקהילת היזמות הגדירה את עצמה מחדש בשנה הזאת. 

 

מבין מאות ואלפי חברות הסטארט-אפ הפעילות כיום בישראל יש לא מעט חברות שטמון בהן הפוטנציאל להיות ה"דבר החם הבא". בצוות מערכת StartIsrael בחרנו לרכז עשר חברות שמסקרנות אותנו באופן אישי. החברות שמופיעות כאן הן חברות שגייסו הון  מקרן הון-סיכון,  גוף השקעה בכיר אחר או במימון המונים, כאלה שהשיגו לקוחות ראשונים או תעבורה מרשימה המוכיחה את היתכנות הרעיון. אתם מוזמנים לשתף אותנו בתגובות בחברות הסטארט-אפ שאתם חושבים שיעשו את 2014.

 


1. תעבורה: Moovit

 

למה?

 

Moovit פיתחו אפליקציה לתכנון נסיעות בתחבורה ציבורית. אחרי שגוגל קנו את Waze השנה תמורת יותר ממיליארד דולר, ההתעניינות בחברה ישראלית המפתחת אפליקציה בעלת מידע על נסיעות משתמשים היא ברורה. יחד עם זאת, ל-moovit יש אתגרים רבים ש-Waze לא נאלצה להתמודד איתם, כמו עבודה מול גופי התחבורה ואיסוף המידע על האוטובוסים בזמן אמת. האתגר של החברה לשנה הקרובה הוא להתרחב למדינות נוספות ולהוכיח את יעילות האפליקציה בכל יעד שבו תפעל החברה. 

 

כמה?
גייסה 31 מיליון דולר, 28 מיליון דולר מתוכם גויסו בחודש האחרון, מקרן סקויה, BRM וג'מיני.


 

2. הצלה וביטחון: NowForce
 

למה?

 

NowForce הירושלמית פיתחה מערכת המזניקה אוטומטית את כוחות הסיוע הקרובים ביותר, עם הניסיון והציוד המתאים ביותר לטיפול באירוע. הפיתוח של החברה מקצר למינימום את זמן התגובה ומסייעת להציל חיים. 

 

בין המשתמשים במערכת ובאפליקציה של NowForce ניתן למצוא את החברה להגנת הטבע, המאבטחת אלפי מטיילים של הסוכנות היהודית ופרויקט תגלית באמצעות המערכת; אלפי תלמידים ומורים בבתי ספר במיסיסיפי, ארה"ב; סוהרים בבתי כלא בלואיזיאנה, ארה"ב, המלווים אסירים בתוך כותלי בית הכלא ומחוצה לו.

 

כמה?
גייסה 6 מיליון דולר מ-VC Winnovation של ברק בן אליעזר,Indigo Strategic Partners, ומשקיעים פרטיים נוספים.

 

 

 

3. שיווק בווידאו: Carambola

 

למה?

 

סרטוני וידאו מצליחים לרתק גולשים למשך זמן רב יותר לאתרים. הקושי האמיתי של משווקים הוא לא רק לייצר סרטוני תוכן איכותיים, אלא גם להשתמש במאגרי הוידאו הקיימים האינסופיים ולשווק באמצעותם באופן אפקטיבי.

 

קרמבולה יוצרת פלטפורמה להעשרת וידאו בשכבות נוספות על הסרטון, כך שהמשתמש יכול להיות חשוף למידע נוסף, סקרים, שאלות טריוויה ולהצעות מסחריות רלוונטיות.

 

כמה?

גייסה 4 מיליון דולר מפיטנגו, Plus Ventures ו-2B-Angels.


 

4. פינטק: Feex

למה?


כדי שלא נהיה פראיירים יותר. במילים יבשות יותר, FeeX הוא אתר שיתוף מידע, המנתח את העמלות בגופים הפיננסיים השונים וממליץ כיצד להפחיתן. בגלל שמפתחי האתר מכירים את הרתיעה שלנו מפיננסים ומביורוקרטיה, הם פיתחו את "מד הפראייר" (SuckerMeter) הבודק כמה אנו משלמים יותר משאר המשתמשים.

 

יחד עם אורי לוין, ממייסדי Waze, כיו"ר וכמשקיע הראשון בחברה, Feex יכולה לחסוך לנו מאות ואלפי שקלים בשנה בעזרת שימוש יעיל בחוכמת ההמונים. האתגר לשנה הקרובה הוא להתרחב לאפיקים נוספים ולשווקים שמחוץ לישראל.

 

כמה?

גייסו 3 מיליון דולר מבלאמברג קפיטל.

כשמייסד Waze אומר: יש לי רעיון לסטארט-אפ בשבילך

 

 

5. פענוח התנהגות גולשים: ClickTale

 

למה?

במירוץ אחרי פענוח העדפות הגולשים, גוגל אנליטיקס מובילה באפיון התעבורה לתוך אתרים ובמעברים בין דפים עד לביצוע הפעולה המבוקשת. אך קליקטייל הישראלית מספקת מוצר משלים וחשוב לא פחות: את ההתנהגות של הגולש בתוך האתר, המדמה ממש את תנועת העיניים של הגולש. באמצעות "מפות חום" העוקבות אחר תנועת העכבר של הגולש ועל ההקלקות שלו מאפשרת המערכת של קליקטייל לשפר את ביצועי האתרים ולהתאים אותם טוב יותר להעדפות הגולשים.

 

כמה?

גייסו 20 מיליון דולר, 17 מיליון דולר מתוכם גויסו השנה בסבב בהובלת קרן אמדאוס.

 

 

6. רשתות חברתיות: YEVVO

 

למה?

 

בימים שבהם החששות הגדולים של המפרסמים הם מבריחה של הצעירים מפייסבוק, הפלטפורמות החלופיות מתחילות לצמוח ולמשוך אליהן לא רק משתמשים אלא גם משווקים. WhatsApp, סנאפצ'ט, אינסטגרם וטוויטר, מושכים אליהם יותר ויותר צעירים. אל השוק הזה נכנסת Yevvo הישראלית, שפיתחה אפשרות לשיתוף וידאו בזמן-אמת בין חברים. סנאפצ'ט לווידאו, אם תרצו.

 

כמה?

חצי מיליון דולר מ-Plus Ventures, מחברות ההשקעה הפעילות ביותר בישראל, המשקיעה במיזמי טכנולוגיה ומדיה ישראליים בשלבים מוקדמים. 

 


 

7. המלצות תוכן: טאבולה ואאוטבריין

 

למה?

 

האם שנת 2014 תהיה שנת ההכרעה בין שתי הענקיות הישראליות? טאבולה ואאוטבריין הקימו פלטפורמות להמלצה על תכנים לגולשים שמעט מאוד אתרים מרשים לעצמם לא להיעזר בשירותם.

 

בשנה האחרונה קיוו בתעשיית ההיי-טק המקומית לראות את אאוטבריין יוצאת להנפקה וסוללת דרך לחברות נוספות בתחומה. אך לבסוף ההנפקה לא יצאה לדרך והחברה בחרה לגייס סבב נוסף מקרנות הון סיכון. טאבולה, לא נותרה מאחור וגייסה גם היא סבב נוסף מקרנות הון סיכון. האתגר של שתיהן השנה יהיה להוכיח מי מביניהן היא האפקטיבית ביותר, הן למשווקים והן לגולשים.

 

כמה?

אאוטבריין גייסה עד היום 99 מיליון דולר, מתוכן 35 מיליון דולר גויסו השנה. טאבולה גייסה עד היום 40 מיליון דולר, מתוכם 15 גויסו השנה.

 

 

8. אבטחת תוכנה: Checkmarx

 

למה?

מידע יקר-ערך הוא המטרה של פורצי אבטחה המשכללים את שיטותיהם כל הזמן. במקביל אליהם מתרבות החברות המנסות לאטום את הפרצות האפשריות כדי למנוע מבעלי עסקים וממפתחי תוכנות ואפליקציות מלגלות שהמידע שלהן נגנב מהן כל העת. צ'קמרקס מפתחת מערכת לבדיקת פרצות בתוכנה. החברה סוקרת את הקוד של האתר ומאפשרת לתקן את בעיות האבטחה עוד טרם העלייה לאוויר. 


כמה?

החברה גייסה השנה 8 מיליון דולר.


 

9. קלינטק: TaKaDu

 

למה?

תחום הקלינטק אינו זוכה לסיקור חם כמו חברות מתחום הרשתות החברתיות. הוא צומח בקצב איטי יותר, אך התרומה שלו לפתרון בעיות סביבתיות ואקולוגיות רק גדלה. TaKaDu היא אחת החברות המדוברות ביותר בתחום בארץ. החברה מפתחת שירות "ענן" המזהה בעיות ברשת המים ומספקת למשתמש מידע קונקרטי לגבי תקלות, אי-יעילות ודליפות, על מנת לאפשר פעולה מיידית.

 

כמה?

החברה גייסה השנה 6 מיליון דולר בהובלת M3.

המדינה שעל הכנרת מנסה לתקן דליפה של 14 מיליארד דולר

 

10. ניהול משימות: Zula

 

למה?

 

Zula, שבין מייסדיה נמנה ג'ף פולבר, מפתחת אפליקציה לתקשורת וניהול משימות קבוצתיות המיועדת לעסקים. היישום של החברה מבוסס ענן ומאפשרת שיתוף וידאו וטקסט לארגונים.

 

כמה?

לא פחות מעניין מהפיתוח של החברה, הוא צורת גיוס ההון שלה. החברה גייסה 385 אלף דולר באמצעות OurCrowd, פלטפורמת מימון ההמונים לסטארטאפים ישראלים. בנובמבר גייסה החברה סבב נוסף ממיקרוסופט ונצ'רס.


 

 

ומי לדעתכם הולך להיות הסטארט-אפ הגדול של 2014?
 

תגובות

1. הנוסע המתמיד | 11 אפריל 2014

HopOn.co.il תותחים


2. ארז | 17 פברואר 2014

www.beyondverbal.com

Beyond Verbal - www.beyondverbal.com
Check it out. Looks promising to me - Good luck!


3. אורן | 23 ינואר 2014

איך לא ציינו...

מוזר שלא ציינו כאן את talkmarket


4. VC | 2 ינואר 2014

Go Nowforce!!!!

Go Nowforce!!!!


5. סטארטאפיסט | 30 דצמבר 2013

לא יאומן. אאוטבריין גייסה עד היום 99 מליון דולר? מעניין כמה המשקיעים מצפים להרוויח מהקשקוש הזה?


6. מאי | 30 דצמבר 2013

yevvo מדהים


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.