pixabay
6 יוני 2018 | אלעד פרג'ון
הכישורים שכל יזם צריך להכיר וללמוד

עולם היזמות כולל מגוון אנשים עם כישורים שונים - אך מהם הכישורים שכל אחד מאיתנו צריך לדעת?

אין עוררין על כך שעולם היזמות הוא עולם מדהים שרק גדל, צומח ומתפתח מיום ליום, ועל כך רבים (ביניהם גם אני) יוכלו להעיד. מדובר בעולם שנמצא כאן כדי להשאר, ועל הדרך להשאיר את חותמו בכל מקום שרק יתאפשר לו - ולפי המגמה, נראה שגם אלו שאינם יזמים מעודדים את רוח היזמות ומקבלים אותה בברכה.

יחד עם זאת, הפיכה ליזם לא מקנה לך אוטומטית כישורים כלשהם, וגם אחד שנולד עם כישרון ורצון טבעי להצליח בתחום עדיין צריך ללמוד הרבה כדי באמת להצליח וגם כדי שהוא עצמו יגדל, יצמח ויתפתח מיום ליום. ישנם לא מעט כישורים אשר יעזרו ליזם המודרני במגוון דרכים - החל מהפרויקטים בהם הוא מתעסק באופן פעיל, לצורת החשיבה שלו, פרויקטים עתידיים וגם לפני הכל - שיפור עצמי בתור בן אדם. אז אלו כישורים כדאי לכם להוסיף לסקילסט?

כישורים טכניים

יתכן שחלק מהקוראים ירימו גבה בשלב זה, משום שדווקא היום - קל יותר מתמיד להתגבר על מכשולים טכניים: ישנם מספיק אנשים וחברות המציעים פתרונות מאפס, באיכות טובה ובתמורה מלאה למחיר. יחד עם זאת, זה לא פוטר אותנו מאחריות. אני לא קורא להרשמה המונית לתואר בהנדסת חשמל, אך ניתן לראות שיפורים מידיים בתחומים הנוגעים לנו: מעוניינים להעלות קמפיין שיווק? אולי תוכלו להתחיל בעבודה עם תכנות של מיני סייט תואם? מצאתם צוות מתאים להקמת האפליקציה שלכם? עם הבנת השפה שלהם, תוכלו גם לתרגם את הדרישות שלכם אליהם בצורה אופטימלית, וגם להבין את תהליכי העבודה שלהם וליצור סביבת עבודה מהירה ויעילה.

כישורים מנטליים וחברתיים

לא הכל בחיים מסתכם בשורות קוד: ישנם מגוון כישורים שיכולים להשפיע על חייכם ואף על חיי סביבתכם, שאתם יכולים ללמוד ולפתח אפילו במספר דקות ביום. אותם כישורים לרוב לא יילמדו במוסדות ההשכלה הפורמליים, אך זה ממש לא אומר שהם לא שווים את זה - כל יזם שמחפש לעבוד עם אנשים נוספים (קרי: 100% מהיזמים) או פשוט להיות אדם טוב יותר כמעט בכל תחום אפשרי, יכול וצריך ללמוד ולחזק צדדים כמו חשיבה יצירתית, יכולת קבלת החלטות מושכלת, מנהיגות ועוד. כישורים אלו משתפרים עם הזמן ככל שמתמידים בלימוד, תמיד מכילים בתוכם אפשרויות ללמוד עוד ועוד, ויהיו רלוונטיים בכל שלב בחייכם, בין אם בעבודה ובין אם בחייכם הפרטיים.

כאן אין תירוצים: ישנם מספיק ספרים, סרטונים, מאמרים, תוכניות לימוד, קורסים וכו' שישמחו לתת לכם מענה בכל הקשור לתחומים אלו, חלק נכבד מהם מועברים ע"י הקולגות שלכם!

סקרנות

על פניו, נראה שמדובר בהמשך של הסעיף הקודם, אך יש כאן הבדל חשוב: סקרנות היא משהו שניתן להעצים במהלך השנים, אך בסופו של דבר היא תכונה שחייבת לבוא מתוך האדם עצמו: לא ניתן להכריח אדם להסתקרן ממשהו מסוים, ורק הוא עצמו יידע מה מעניין אותו ובמה הוא רוצה לדעת יותר.  בנוסף, לסקרנות אין חוקים פורמליים - יש לא מעט שיוכלו לציין רעיונות שעלו להם מצפיה או התעניינות בתחום שנראה על פניו כשולי, לא רלוונטי ואפילו טיפשי, אבל בסופו של דבר, חשיפה לרעיונות חדשים, זוויות שונות הם תוצרים של סקרנות בריאה, שנובעת פשוט מרצון מסוים ללמוד - וברגע שמבינים זאת, מקבלים את הסקרנות באהבה ונותנים לה את המקום שמגיע לה בחיינו.

מה נותר להגיד? יזמות היא תחום מדהים שאני שמח שאני לוקח בו חלק, ואחד הדברים שהכי משמחים אותי בו הם הדברים שאני לומד במהלך העבודה, בשעות הפנאי, מהאנשים שאנו פוגשים ומהאירועים שאנחנו עוברים בחיינו, אין שום סיבה שניזום גם כאן ונתחיל ללמוד וללמד את מה שאנחנו באמת צריכים בנוסף לכל זה - כי מכאן ניתן רק להרוויח.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.