Stock Unlimited
14 יוני 2018 | יובל פרידמן
איך מתגברים על 5 המכשולים בעבודה מהבית

עבודה מהבית - כמה נפלא, כמה מסובך. יובל פרידמן החליט להתיר לכם את הפלונטר.

בואו נודה באמת - הרוב הגדול של העובדים בעולמינו, היה מעדיף לעשות זאת מהבית. אין צורך להכנס לדיון הנצחי או להסביר למה זה טוב - מדובר בעובדה קיימת על דעה שקיימת הרבה לפני. יחד עם זאת, חשוב לזכור שישנם מכשולים שונים שיכולים להפריע לעבודה איכותית מהבית. מהם אותם מכשולים, ואיך מתמודדים איתם? הצטרפו למאמר שיסביר לכם הכל וישפר לכם את העבודה (אבל לא בהכרח את הבית).

קידום עצמי

מה לעשות - כשאתה שכיר, אתה לא צריך לקדם את עצמך יותר מדי מלבד לסביבת העבודה שלך. כשאתה עצמאי העובד מהבית, אתה צריך לגרום לאנשים להבין שקורה בבית הזה יותר מאכילה, שינה ומקלחת. הקושי הזה גדל מפני שלעתים הצורך בפרסום בעצם מוציא אותך מהבית, ושבלא מעט פעמים, העובד מהבית מתחיל מנקודת מצב שבה אף אחד לא מכיר אותו, ואין לו תקציב פרסום גבוה. אז מה עושים כדי לטפל בזה?

צרו תוכן. ככל שיש לכם יותר תוכן שלכם, כך יש לכם אופציה לחשוף את עצמכם לקהלים חדשים, ולהציג להם את מה שאתם יודעים לעשות. חפשו אנשים הדומים לכם וצרו לכם מערכת יחסים איתם. הם יוכלו להחשף לתכנים שלכם בזמן שנוח להם ובצורה שונה מהרגיל, ואתם יכולים להרוויח את העבודה שתמיד רציתם.

בדידות

האדם הוא יצור חברתי, ועבודה מהבית היא מחשבה נחמדה - עד שמגלים שהרבה פעמים נמצאים בו לבד. אין מה לעשות, אינטרקציה יומיומית יכולה לייעל תהליכי עבודה, לעודד עבודה משותפת (או רצון לעבוד) והפיכת יום העבודה לכיפי יותר.

מהו הפתרון? אמנם לא מדובר בעבודה מהבית, אבל חללי עבודה משותפים נותנים לכם את סוג העבודה שאתם רוצים, ביחד עם הווי חברתי מרענן. מתחמי העבודה של היום כוללים הרבה אנשים כמוכם, שישמחו לחברים נוספים לסביבת העבודה שלהם. בנוסף, ניתן לתקשר יותר עם לקוחות באמצעות שיחות וידאו. האפשרויות לכך הן רבות, והן יכולות לתת לכם תחושה שאתם עובדים ביחד עם מישהו. זה לא הדבר האמיתי, אבל זה עדיף על כלום.

עמידה בלוחות זמנים

כשאתה עושה מספר דברים במקביל, כשסדר היום שלך משתנה וכשאין מישהו שיקפיד על רמת העבודה שלך מלבד אתה, הזמן יכול להתפרש אחרת לגמרי ממה שהיית רגיל אליו. ניהול זמן לא טוב יכול לגרום למצב שבו אתה מגיע לשעה 2 בלילה ולא מבין למה עוד לא סיימת כלום מהמשימות שלך להיום. תוסיפו לזה את האופציה שקוסמת ללא מעט עובדים מהבית שמפנטזים על שנ"צ באמצע יום עבודה, וקיבלתם מתכון לאסון.

 גם כאן הפתרון מתרגם בדמות תוכנות - שירותים כמו Toggle יכולים לתת לכם אופציה לניהול משימות על פני זמן, Trello נותן לכם לסדר משימות בצורה חכמה, וישנן מגוון אפליקציות שיתנו לכם לנהל את הזמן שלכם טוב יותר וליצור רשימה ברורה המסודרת לפי תעדופים.

שיטה קלאסית יותר היא שיטת הפומדורו: צרו לכם רשימת מטלות, והקציבו זמן שבו אתם מטפלים רק בהן. לאחר אותו הזמן, תנו לעצמכם מספר דקות בהן תוכלו לעשות ככל העולה על רוחכם. כך גם תנהלו את הזמן שלכם בשיפור משמעותי, וגם תוכלו לנוח מפעם לפעם ולבדוק מה חדש ברשתות החברתיות. למשל: הקציבו רבע שעה של פייסבוק על כל שעה של עבודה רציפה. עמידה בדברים אלו תשדרג את העבודה שלכם פלאים.

בקשות נוספות ותיקונים

"ומה עם זה? אולי תנסה ככה? אני מעדיף את הפסקה הזאת ככה.."

נשמע מוכר? כנראה שאתם בתחום. לקוחות אוהבים לדרוש שינויים, להתחרט, להזכר במשהו ברגע האחרון, או פשוט לא להבין איך יצירת תוכן עובדת. כי מה זה משנה, מבחינתם הם שילמו ואתם שלהם לנצח. לא, זה לא עובד ככה. אבל איך כן עובדים כשזה ככה?

התשובה טמונה דווקא בכם: הצבת גבולות. דאגו להבהיר ללקוח כבר ברמת החוזה כמה תיקונים אפשריים בכל משימה שהוא נותן לכם, ודאגו לציין כי תיקונים נוספים יעלו בהתאם. כשהלקוח יבין את זה, האצבע כבר לא תהיה קלה על ההדק. של הלשון.

המרדף אחרי הכסף

אתם עובדים בשביל זה, אבל כרגע, אין לכם את זה? מה זה?

בין הפותרים נכונה, יוגרל התשלום שהשואל אמור לקבל.

זאת מכה שהרבה מאוד פרילנסרים מכירים - איחור/עיכוב/חוסר בתשלום. אין מה להרחיב כאן, כי כולם לא מעוניינים במצב כזה - אבל מהם הפתרונות?

שירותים והגבלות כמו תשלום נוסף על איחור בביצוע התשלום מצד הלקוח, הוא תמריץ שלילי מעולה. שליחת המוצר הסופי רק לאחר קבלת התשלום הסופי היא דרך נוספת, אם כי בשוק של היום היא קצת בעייתית. כשדברים לא זזים (והרבה פעמים, גם לפני), הרימו טלפון ללקוח במקום רק לתקשר במייל ובוואטסאפ. שום דבר לא עזר? אל תהססו לפנות לערכאות משפטיות - כי מה שמגיע לכם, זה מה שמגיע לכם. ואני יותר מדבר על צדק מאשר על כסף.

עבודה מהבית היא לא דבר קל, והיא בהחלט לא מתאימה לכל אחד. למרות זאת - ישנן מספיק דרכים שיכולות לעזור לכם מאוד, והמסר הכי חשוב? עבודה מהבית עדיין שווה את כל זה
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.