Pixabay
24 יוני 2018 | מערכת StartIsrael
5 אסטרטגיות ליצירה ושמירה על קשרים שיגדילו את העסק שלכם

קשרים זה חשוב - איך יוצרים אותם, ואיך משמרים אותם? 5 דרכים שילמדו אתכם איך עושים את זה נכון.

תחום היזמות הוא תחום שמתבסס על קשרים. על מי אני עובד? כל תחום כמעט מתבסס בצורה כזו או אחרת על קשרים. למרות זאת, הקשרים בתחום היזמות הם פקטור חשוב במיוחד: יצירת קשר לגבי ספקים, רעיונות, משקיעים, ערוצי חשיפה, עזרה או אפילו מקום לפרוק: הקשרים הם אלו שיתנו לכם את כל זה, ואף יותר. בקיצור, אותם קשרים הם מצרך חיוני כדי שהעסק שלכם יתחיל, ימשיך ואף יתקיים. איך יוצרים קשרים חדשים, והכי חשוב - איך משמרים אותם? כל זאת ועוד במאמר הבא:

הקימו קהילה משלכם - דרך מלאכותית ואמיתית בו זמנית. כשאתם יוצרים קהילה, אתם בעצם מכניסים הרבה אנשים למקום אחד, ובמידה מסוימת "מכריחים" אותם ליצור קשר האחד עם השני, וכמובן גם איתכם. הסוד כאן הוא להקים קהילה איכותית - כזו שמוסיפה רק אנשים רלוונטיים, מפוקחת בקפידה, יוצרת תכנים, אירועים, דיונים וכו'. לא, זאת לא משימה קלה. אבל כשהכל מצליח להתנהל כמו שצריך - חברי הקהילה יתנו לכם ידיים תומכות ויתניעו את הקהילה לתוצר חי של ממש. עוד נתון חשוב הוא לתת ערך מוסף כבר מעצם הקבוצה עצמה - בין אם בנושא, בחברי הקהילה, מובילים בה או אפילו שם הקהילה. חשוב לציין, אף אחד לא מחפש חיקוי של קהילה קיימת, כולל אתם.

שתפו לפחות פעם ביום - ידע זה כוח, ואדם חזק באמת, לא מפחד שאחרים יהיו חזקים גם. אפשרויות השיתוף הן כמעט אינסופיות: ידיעה, שמועה, טיפ, מאמר, סרטון, חזון, עצה או אפילו הקשבה. כשיש לכם מה לשתף, אתם מחדשים לא מעט לצד השני, והוא בתמורה ישמח לשתף דברים משלו, וליצור איתכם קשר מקיף שמועיל לשני הצדדים. לא סתם נאמר שמי שנותן - מקבל לא פחות.

שבו לכוס יין עם אדם זר - אל דאגה, אנחנו לא מתכננים לשבור את המילה של אמא שלכם שלימדה אתכם לא לדבר עם זרים, וזאת לא פרסומת סמויה ליין. המטרה כאן היא שאם אתם בכנס, מסיבה או פעילות כלשהי הכוללת אנשים שאתם לא מכירים - אל תחששו לקחת יוזמה ולפצוח בשיחה גם עם אחד מאלו. אני עד ללא מעט מקרים בהם אני ואחרים הכרנו אנשים מעניינים במיוחד ויצרנו קשרים חשובים משאין כמוהם שהועילו לשני הצדדים. זה לא חייב להיות יין, זה לא חייב להיות במסגרת ישיבה - אבל העקרון מובן: אל תחששו להכיר אנשים חדשים, אנשים שלא מעט פעמים יעריכו מאוד את היוזמה.

היו כנים - קצת עצוב לי שזאת עצה במדריך כי מבחינתי זה ברור מאליו, אבל מה לעשות - הכנות היא לא תמיד מנת חלקינו וחלקי הסובבים אותנו. הכנות היא פקטור חשוב כל כך, וגם אם הצד השני לא יוכל להציע לנו משהו רלוונטי לנו - הוא עדיין יעריך את עצם העובדה שיש בצד השני מישהו שאפשר לדבר איתו ולסמוך עליו - ואדם כזה הוא אדם שכדאי להמליץ עליו, או לבדוק מחדש אופציות כאשר יהיה משהו רלוונטי.

שלחו מיילים שיעוררו חיוך - מייל עבודה לרוב נתפס כאחד הדברים המשעממים ביקום: הוא מדבר על נושאים רציניים, מנוסח רציני ולרוב תמציתי, יומיומי ובכך הכל מסתכם. יחד עם זאת, עדיין אפשר להשקיע דקה נוספת ולכתוב ניסוח קצת שונה, להוסיף איזו תמונה רלוונטית אבל מעניינת, עיצוב מיוחד או הערה אישית שתעלה קונוטציות חיוביות אצל הקורא. אל תשכחו עקרון חשוב - מה שמעורר עניין אצל האדם, ייחרט אצלו בצורה טובה יותר, בטח ובטח אם הוא עורר בו רגש מסוים.

חמש דרכים - אלפי קשרים אפשריים, וזאת רק ההתחלה. אתם יכולים לתרץ עד מחר, אבל יש כאן אסטרטגיות שניתן ליישם כבר מהדקה הראשונה - וגם אז, אל תחכו אפילו שניה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.