25 יוני 2013 | מערכת StartIsrael
שלושה כללים בסיסיים לשיווק לעסקים ברשתות החברתיות

שיווק ברשתות החברתיות יכול להיות יעיל לא רק לחשיפה לצרכנים אלא גם להעלאת המכירות לעסקים. כך עושים זאת נכון

שימוש נכון בניו-מדיה עשוי להעלות את היקף המכירות של העסק. אחת הדרכים לעשות זאת היא לפנות לא רק אל הצרכנים הפוטנציאליים, אלא לקהל יעד אחר - עסקים. שיטת השיווק לעסקים, הנקראת B2B - Business to Business, פותחת אפשרויות חדשות לעסק.


לפני שמתחילים לפעול ברשתות החברתיות ולשווק את עצמכם גם לעסקים כדאי להבין את ההבדלים בין קהלי היעד – צרכנים לעומת עסקים – ולהתאים את התכנים הנכונים לקהל היעד. כינסנו שלושה כללים בסיסיים להתחלת עבודה בשיטת B2B:


1. גיוון: המונח "רשתות חברתיות" אינו שם נרדף לפייסבוק. כדי לנהל נכון שיווק B2B צריך להשתמש במגוון הרשתות החברתיות. פייסבוק הוא השם החזק ביותר בתחום בארץ, אך הוא מתאים יותר לשיווק לצרכן (B2C). לינקדאין מתאימה באופיה עבור עסקים ולכן כדאי לבחון מה אפשר להציג בה – איך ליצור קשרים ולשמר אותם, אילו קבוצות להקים ובאילו להשתתף ועוד.

 

בנוסף, כתיבת בלוג היא אמצעי נוסף המאפשר גם להרחיב בנוגע לתוכן וגם ליצור שיתוף פעולה והפצה ברשתות החברתיות. הבלוג מאפשר להציג סיקור שוטף של העסק שלכם אך גם את חוות דעתכם על הנעשה בתעשייה, ולמצב אתכם כשחקנים פעילים בשוק, ואולי גם במובילי-דעה. השיחה והתגובות בבלוג, בין אם באמצעות תגובות פייסבוק או קישורים לעסקים אחרים, מאפשרים להרחיב את ההפצה של התכנים הלאה.


2. מיקוד: מי קהל היעד שלכם? B2B, כשמו כן הוא, נועד לשיווק בין עסקים לעסקים. לכן צריך להפריד את ההתנהלות ברשת מזו של הצרכנים. קהל היעד שלכם צריך להתמקד בחברות ובאנשים שצורכים את השירות או המוצר שלכם עבור העסק. יכול להיות שהם קולגות שלכם ויש להם עסקים קטנים ובינוניים שיכולים להיעזר בשירותיכם. דוגמא מקומית לקהילה כזו היא אתר של חברת הקריאייטיב "המזבלה", שיצר סביבו קהילה שלמה של העוסקים בתחום הפרסום. האתר מפרסם תוכן איכותי בתחום, שאינו עוסק בהכרח ישירות רק בעצמו.


3. השתתפו, אל תציגו: אחת המטרות שלכם בשימוש ברשתות החברתיות הוא ליצור השתתפות פעילה מתמשכת. העסקים והאנשים שעמם תרצו לסחור ולעבוד חשופים למידע רב ברשת ואתם רק חלק ממנו. המטרה שלכם היא להתבלט ולהישמר בזכרון כדי שבבוא העת, אותם אנשים יהפכו ללקוחות שלכם ויישארו כאלה גם לאחר המפגש הראשוני.

 

לכן, כשאתם משתמשים ברשתות החברתיות צרו שיחה, אינטראקציה, השתמשו בממשק התגובות. אל תתייחסו לעמודי החברה שלכם כאל עמודים לצפייה בלבד. הם צריכים להראות חיוניות תמידית. יצירת רציפות בשיתוף תכנים, תגובות והשתתפות בשיחה, הן תנאים בסיסיים ל-B2B מוצלח. הקהל יצפה מכם לשתף מהידע האישי שלכם ולתרום באופן מהותי לשיחה.


הרשתות החברתיות קיימות לא רק בתוך המבנה הסגור של אתרי הפייסבוק, הטוויטר או הלינקדאין, אלא גם כתוספים (widget) שניתן וכדאי להטמיע בתוך אתרי הבית שלכם. הטמעה של תוספי רשתות חברתיות מעלה את יכולת ההפצה של העסק שלכם – הלקוחות שמגיבים באמצעות הווידג'ט משתתפים גם במשוב ושיחה בתוך האתר שלכם והתגובות שלהם נראות גם ברשתות החברתיות המקוריות וכך מאפשרות המשך הפצה של האתר או השירות שלכם.
 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.