12 יולי 2018 | מערכת StartIsrael
10 נקודות חשובות כדי להתקדם בעסק (ובחיים)

עשר נקודות - אלפי אחוזי שיפור. מוכנים להכנס לתוכנית?

החיים הם עסק, ולפעמים העסק הוא גם החיים.

איך ניתן לקדם את אותם תחומים הלאה? איך מקדמים את עצמכם בתוך אותם חיים? מדוע לעמוד במקום זה רעיון רע מאוד? ריכזנו לכם כ-10 נקודות שיכולות לענות לכם על כל השאלות הללו, ולהפוך אתכם לאנשים שונים - כי אתם תהיו כמה מטרים קדימה מהגרסא הקודמת שלכם.

  1. תפסיקו לקבל עצות מאדם שהשיג פחות מכם

כולם אוהבים לייעץ, אבל רוב אלו שמייעצים בעיקר מדברים. אם אדם מסויים מנסה לייעץ לך לגבי משהו שהוא בעצמו עוד לא הצליח לעשות, אז איך הוא יכול לתת חוות דעת אמיתית? האם אדם שטרם הגיע לפסגת ההר יכול להגיד מהו הנוף? כנראה שלא.

  1. מצאו מנטור מתקדם מכם

עקרון זהה לראשון - אם זה שעוד לא הגיע לא יכול ללמד אתכם, הרי שגם זה שנמצא ביחד איתכם לא יוכל ללמד אתכם יותר מדי. מי שכבר עשה צעד או שניים לפניכם, יודע דברים שאתם לא וגם יכול להדריך אתכם איך להגיע אל המיקום הנוכחי שלו. זרקו את אלו שלא הגיעו, חפשו את אלו שהגיעו והתקדמו משם.

  1. תשכחו מלהיות נורמליים

נורמלי זה משעמם. המיוחד והקריאייטיבי הוא זה שמנצח, ונחשו מה? הוא ההפך מנורמלי. הצטרפו למחנה המעניין באמת, או לפחות אל תתפלאו למה אחרים מתקדמים בזמן שאתם עושים את כל מה ששאר העולם עושה.

  1. כלל הפי ארבע - צריכה מול עשייה

כל פעולת צריכה שאתם עושים צריכה לקבל "פעולת תגמול" - פי 4 מאותו הזמן ינוצל לעשייה בלבד. לדוגמא - צרכתם במשך 20 דקות? הגיע הזמן ליצור במשך 80. למה? כי לקרוא ספרים, ללכת לקורסים ולצפות בסרטונים זה נחמד - אבל הפעולה היא מה שבאמת תעשה לכם את השינוי האמיתי.

  1. מצאו מישהו שיעזור לכם עם עצמכם

מה לעשות - אנחנו לא טובים בהכל. ברגע שאתם יכולים למצוא מישהו שיכול לעזור לכם בדברים בהם אתם מתקשים - עשו זאת. דוגמאות טובות כוללות מישהו שיוכל לעזור בביצועים ובחישובים או מישהו שיוכל לעזור לכם בשיווק ובמכירות. מה לעשות - נדיר מאוד שיש מישהו שיכול להתמקצע בכל התחומים הללו, וגם אם כן - זה לא אומר בהכרח שיש לו זמן.

  1. תכננו כל דקה ביום (כולל מנוחה!)

כשאתם מתכננים את היום שלך, אתה יודע מה אתה עושה. כשאתה יודעים מה אתם עושים, אתם עושים. כשאתם מתקצבים זמן מיוחד לכל פעולה - היא מתבצעת. גם כשאתם נחים, אתם יודעים כי אתם צריכים לעשות את זה. פעולה לפי אורח חיים מתוזמן היא פעולה באורח חיים לא מבוזבז. תכננו ותראו איך הכל משתנה.

  1. שכחו מהמשמעות שלך

אין בעיה במשמעות ומטרה, אבל כן יש בעיה כשהחשיבה עליהם מסיטה אתכם מדרך ההווה. במקום לחשוב רק על המטרה העתידית ולמה אתם עוד לא שם, התנהלו לפי מה כדאי לעשות ב-30 או 90 הימים הבאים. התנהלות זו תביא אתכם לדרך שבה אתם רוצים ללכת ואל המטרה אליה אתם רוצים להגיע, אבל בקצב נורמלי וכנראה מהיר יותר מאשר רק לחשוב על העתיד - משום שתנקטו פעולות ריאליות יותר.

  1. התפתחו וגדלו ב-1% בכל יום

זה נשמע קצת? תספרו 100 יום - השתפרתם פי 2. בשנה, תוכלו להשתפר ביותר מ-300%! אנחנו לא מכירים אנשים שמשתפרים ב-300% גם בעשור. הקפדה על הדרך הזו, תביא אתכם לגבהים חדשים - כל מה שנשאר זה רק סבלנות.

  1. קפצו על מה שעובד, ואל תפחדו להכשל

כשלון הוא חלק מהתהליך, ואין הצלחה בלעדיו. אי אפשר לפחד ממנו, כי הוא חלק אינטגרלי. נסו דברים - ואם הם עובדים, מצוין. אם ניסיתם כמה שניתן ולא עבד, המשיכו הלאה בראש מורם: העיקר הוא שניסיתם. גם מהכשלון לומדים הרבה מאוד.

  1. השקיעו ארבע שעות ביום בתחומים החשובים הבאים

ידע: תלמדו.

בריאות: תעשו ספורט.

.קהל: נטוורקינג, בניית קהילה וסביבה קרובה.

דמות: שיקוף, ייעוץ וידע עצמי.

ארבעת האלמנטים האלו הם אלמנטים שישדרגו אתכם (שימו לב שהם משתלבים עם כמה מהרעיונות הקודמים) בעשרות מונים. ככל שתדעו יותר, תוכלו לעשות יותר. הבריאות תשפר לכם את מצב הרוח, הגוף והנפש, הקהל יקדם אתכם בתחום שלכם ובתחומים אחרים, ובניית הדמות שלכם תיתן לכם להיות במצב של שיפור מתמיד.

עשר נקודות - אלפי אחוזי שיפור בשנה אחת, וזאת רק ההתחלה. יש כאן הרבה נקודות שהן השקפות, אבחנות או פשוט שינוי קל בחייכם, והרבה מאוד שינויים שפשוט יקדמו אתכם ביחד איתם, אם רק תתנו להם את המקום. למה אתם מחכים? האתם החדש מחכה לכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.