Pixabay
12 יולי 2018 | ג'ון ראמפטון
איך המנהיגים העסקיים החזקים ביותר עושים פי 2 יותר בחצי מהזמן

יש אנשים שמצליחים לעשות יותר בפחות. איך נהיים כמוהם? ג'ון ראמפטון ב-7 טיפים שיתנו לך בדיוק את מה שאתה מחפש.

יזמים ובעלי עסקים קטנים ממעטים לצאת להפסקות בשעות העבודה הרגילות. הם גם עובדים בסופי השבוע, מוסיפים שעות נוספות, וכל זאת כדי לדאוג (ולשמור) על כך שהעסקים שלהם ירוצו כמו שצריך.

לצערנו, כל העבודה הזו יכולה להוביל לאיזון לא טוב בין העבודה לחיים כאשר נמצאים בצמרת. סקר שנערך ע"י SSB מצא כי בעלי עסקים קטנים כיום עובדים יותר שעות מאשר ב-2012. אותם בעלי עסקים אפילו מקריבים את המשכורת שלהם כדי לעבוד ליותר שעות ולשמור על מצב החברה.

להריץ עסק קטן זה לא קל, אבל זה לא אומר שזה חייב לקחת כל שעה מהיום שלכם. עקבו אחרי הטיפים הללו כדי לחסוך זמן במהלך היום, וכך תוכלו לשמור על יום עבודה קצך ככל הניתן.

  1. הם מוכנים לבלתי צפוי

בעלים של חברות קטנות יודעים שאין יום שהולך בדיוק לפי המתוכנן. לקוח גדול עלול להתקשר עם בעיה גדולה, עובד מפתח יכול להתקשר ולמסור שהוא חולה דווקא ביום שהכי צריכים אותו, או שחלון הזדמנויות קצר יכול להופיע מאמצע שום מקום. השאירו חללים ריקים בלו"ז כדי ליצור את המפלט שאתה צריך לצורך תגובה לאירועים לא צפויים.

  1. הם יוצרים ועוקבים אחרי לו"ז

בהקשר לסעיף הקודם, הם קובעים לו"ז ופועלים לפיו. הלו"ז שלכם הוא יותר מרשימת צרכים: הוא נותן לכם סיבה להתמקד על דבר אחד בכל זמן. רשימות צ'קליסט מזמינות לחץ לחייכם ("איך אפשר להספיק את כל זה השבוע?"), אבל לו"ז מוריד לחץ על ידי כך שהוא נותן דרך ברורה קדימה.

ברוב הימים, הזמן שאתם מקדישים לאירועים חריגים לא ימומש. השתמשו באותם מרווחים כדי לקרוא אימיילים או לכבות את הפלאפון ולעשות קצת שיקוף.

  1. הם מנצלים כראוי את הזמן האופטימלי לעבודה

מחקר של דן אריאלי מראה שהזמן הפרודקטיבי ביותר אצלנו הוא במהלך השעתיים הראשונות בהן אנו ערים. לרוב האנשים, שתי השעות הללו מתבזבזות על החדשות, פקקי תנועה ומשימות חסרות חשיבה. נצלו את המקסימום מכל יום והתחילו לתכנן קדימה כבר מהערב למחרת. צרו רשימה קצרה של משימות חשובות שידרשו את הריכוז המוחלט שלכם. לחלופין, השתמשו בבקרים כדי לתעל הפרודקטיביות לאנרגיית קריאייטיב כדי להתמודד עם כמה מהבעיות הסבוכות שהעסק שלכם מתמודד איתן.

  1. הם הופכים את הדברים הקלים לאוטומטיים

אם אתם מבלים שעתיים בשבוע בלעקוב ולשלם את החשבונות החודשיים שלכם, אתם מבזבזים זמן. הפכו את התשלומים לאוטומטיים כדי לחסוך זמן ולהמנע מתשלום קנסות. אתם עדיין יכולים לבדוק את הסכומים אח"כ ולוודא שהכל כשורה, אבל אין שום צורך לבזבז זמן יקר על למלא פרטי תשלום במספר אתרים.

  1. הם מתחילים ומסיימים בזמן

אנשים בעלי תפקיד מבזבזים זמן רב בפגישות. חסכו זמן על ידי קביעה (והצמדות למה שנקבע) - בזמני סיום והתחלה קשיחים. מחקר מאוניברסיטת נברסקה, אומהה מראה שרק 49% מהפגישות מתחילות בזמן, ורוב הזמן, הבוס הוא זה שמעכב את הכל. דיליי של 10 דקות יכול להפוך פגישה פרודקטיבית לבזבוז זמן של כולם. התחייבו לפונקציונאליות. לא רק שהקבוצה תודה לך, אלא שאתם גם תכריחו את עצמכם להשתמש בזמן הפגישה לדברים החשובים באמת.

  1. הם מעבירים סמכות לכל מה שניתן

עשו רשימה של כל דבר שאתם עושים למען החברה שלכם. לאחר מכן, הגדירו אילו משימות על הרשימה יכולות להתבצע רק על ידכם. רוב המנהיגים מבלים זמן רב של עבודה על דברים שאנשים אחרים יכולים לעשות במקומם. תנו את המשימות הללו לאלו שיכולים לבצע אותן, וכך תוכלו להתמקד רק בדברים שדורשים את תשומת הלב שלכם.

  1. הם קובעים זמן למנוחה מוחלטת

לפי מחקר מאוניברסיטת סטאנפורד, לא ניתן לעבוד יותר מ-50 שעות בשבוע בלי שתתקבל ירידה משמעותית בפרודקטיביות. הירידה היא כל כך חדה עד שאנשים שעובדים יותר מ-55 שעות בשבוע לא רואים שום תועלת משטף העבודה, וזה לא משנה אם הם עובדים 56 שעות או 80.

בחרו זמן שבו אתם מפסיקים לעבוד והולכים הביתה, והצמדו אליו. אתם צריכים את השעות מחוץ למשרד כדי לקבל אנרגיות. אם אתם לא נותנים לעצמכם לעזוב את השולחן, אתם לא רק מסכנים את הבריאות שלכם - לפי מחקר שפורסם במגזין הלב האירופאי, יותר מ-55 שעות של עבודה בכל שבוע עלולות לגרום להתקפי לב ושבץ, אבל אתם גם מגבילים את האפקטיביות בשעות העבודה הרגילות שלכם.

לחסוך זמן כבעלי עסקים קטנים לא מדבר על לחתוך פינות, אלא מתכוון ללבצע את מלוא הפוטנציאל בשעות בהן אתה עובד. על ידי תזמון של לו"ז טוב יותר, חלוקת משימות והגבלה של שעות העבודה הנוספות, אתה יכול להשיג יותר ביום העבודה בנוסף ללהשיג יותר בעסק ובחיים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.